Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 59
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Rek je de snaren na het opzetten? Zo niet, dan kan daar ook wat verloop door optreden.
    De snaren rek ik op ja. Misschien eerst de rest nog maar eens een keer nalopen voordat ik er meteen nieuwe stemmechanieken op gooi.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Schaller locking tuners, punt.
    schallers zijn ok maar zeker niet de beste, de meest (zo niet alle schallers) hebben door de hoger tolerantie in het huidige productie process wat slippage in de tunerknoppen (als je de knop beet pakt kun je hem ietjes bewegen terwijl er verder niets gebeurd en dat is pas het begin)
    als je zonder boren je huidige schaller klussons wil vervangen (op gibson zitten schaller klusons) dan zou ik voor Gotoh klusons gaan, veel beter afgewerkt en ook stabieler, ik heb vorige week nog een setje schaller klusons geinstalleerd (op verzoek) en 1 van de tuners viel spontaan uit elkaar. ga je je klusons vervangen voor Grovers, Schallers, Sperzels en moderne gotoh's dan moet je ook de tuner holes vergroten van 8 mm naar 10 mm

    je kunt ook gotoh locking klusons kopen, heel makkelijk in gebruik maar wel wat minder mooi dan normale , als je nog wat geld wilt besparen dan kun je voor rockinger klusons gaan, dat zijn ook gotoh's maar dan onder huismerk van Rockinger http://www.rockinger.com/index.php?c...d926386eb68a1f
    life sucks and then you die

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    ik heb net een setje 6 in lijn grover mini locking rotomatics voor m'n fenderbird besteld omdat de standaardmechanieken me niet bevallen; die blijven verlopen. Als die grovertjes d'r op zitten laat ik wel weten wat ik er van vind.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mij maakt het niet zoveel uit welke tuners ik gebruik. Op m'n luke zitten schaller lockers, prima je verwisselt snel van snaren en voldoen prima.
    Op m'n les Paul heb ik van die tulips, ook prima, alleen verwissel je minder snel snaren maar als je de snaren fatsoenlijk rond de tuners windt, blijft het allemaal prima op stemming. Heb geen voorkeur wat dat betreft.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Stemproblemen hebben meer te maken met de topkam dan met de stemmechanieken. Een beetje potlood in de groeven van de kam kan al wonderen doen!

  6. #16

    Standaard

    @ Ts wat zijn voor jou stem problemen ?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    schallers zijn ok maar zeker niet de beste, de meest (zo niet alle schallers) hebben door de hoger tolerantie in het huidige productie process wat slippage in de tunerknoppen (als je de knop beet pakt kun je hem ietjes bewegen terwijl er verder niets gebeurd en dat is pas het begin)
    als je zonder boren je huidige schaller klussons wil vervangen (op gibson zitten schaller klusons) dan zou ik voor Gotoh klusons gaan, veel beter afgewerkt en ook stabieler, ik heb vorige week nog een setje schaller klusons geinstalleerd (op verzoek) en 1 van de tuners viel spontaan uit elkaar. ga je je klusons vervangen voor Grovers, Schallers, Sperzels en moderne gotoh's dan moet je ook de tuner holes vergroten van 8 mm naar 10 mm

    je kunt ook gotoh locking klusons kopen, heel makkelijk in gebruik maar wel wat minder mooi dan normale , als je nog wat geld wilt besparen dan kun je voor rockinger klusons gaan, dat zijn ook gotoh's maar dan onder huismerk van Rockinger http://www.rockinger.com/index.php?c...d926386eb68a1f
    ik snap niet veel van dat kluson verhaal, metname wie nu welke juist maakt, niet aan uit te kunnen. Ik weet alleen uit ervaring dat die op gibsons zitten idd soms zomaar uiteen vallen, al twee keer meegemaakt.
    Ik gebruik nu altijd klusons van Tonepros, die zijn net iets solieder. Maar mss zijn dat ook gewoon Gotohs onder tonepros naam

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Met je eens, rockinger zegt de officiële naam te hebben maar WD ook , ik weet wel dat ze beiden door gotoh gemaakt worden ( ook de tonepros btw) en dan zijn er nog de Ping made klusons die op de MIM fender zitten, die zijn " ok" maar minder dan de gotoh's
    life sucks and then you die

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    goede wat zwaardere tuners kunnen wat sustain toevoegen. anderzijds locking vind ik echt niet nodig tenzij FRose. ik vind Gotoh prima prijs kwaliteit. Tonepros ook
    Hmmmm....niet helemaal mee eens. Het voordeel van locking tuners op bijvoorbeeld een strat is dat je minder windingen nodig hebt en dat draagt weer bij aan minder rek achteraf. Uiteraard is je topkam erg belangrijk: klemt ie de snaar af door te weinig ruimte, dan komt de snaar na een bend niet meer terug in de originele positie.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als je de knop beet pakt kun je hem ietjes bewegen terwijl er verder niets gebeurd en dat is pas het begin
    Dat beetje speling hebben alle tuners wel, daar hou je rekening mee bij het stemmen. Een snaar trekt in 1 richting aan het mechaniek, dan moet je zorgen dat er in die richting geen speling zit.

    Als je dus een snaar omlaag stemt, draai je iets te ver door en stem je daarna precies tot het juiste punt terug omhoog. Dan heb je geen centje pijn van de speling.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top