Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard nieuw nummer in ontwikkeling

    Graag jullie mening over dit lied waar we al een tijdje mee bezig zijn. Vooralsnog is dit een opname zonder zang omdat we leadtrack wilden hebben om in de toekomst opnames te maken maar deze opname is niet strak genoeg en te onzeker op bepaalde punten. Maar het idee ligt er. Dit is een repetitie opname gemaakt met een Zoom R16 waarvan we 4 sporen hebben gebruikt. Ik heb alleen het stereo beeld iets breder gemaakt maar voor de rest niets speciaals. Gelukkig is het maar een minuutje of 8

    Klik: https://soundcloud.com/mrestpas/song...08-14-generate

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Lekker nummer, mooi gedaan! Een beetje soundtrack achtig maar dat is nu nog omdat er geen zang bij zit, leuke opbouw in het begin. Wat mij persoonlijk wel opvalt is dat veel van de zelfgemaakte liedjes die hier op gitaarnet gepost worden vaak een gitaarintro hebben waar op de gitaar ontzettend veel effecten staan. Ik zelf vind een clean stukje of met een beetje chorus ook vaak leuk, maargoed dat is persoonlijk. Verder vind ik de sfeer van het nummer wel erg leuk, echt heel sfeervol, maar ook dat is persoonlijk.
    Mooi gedaan!

    Succes alvast met opnemen,
    Groeten Vincent.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Hey Vincent, bedankt! Tja...die opnames zullen nog wel effetjes duren. Eerst maar eens een fatsoenlijk leadtrack in elkaar flansen!
    Wat die effecten betreft; ik hou wel van een beetje delay en wah op z'n tijd

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.998

    Standaard

    Wel heel erg Pinkiaans dat intro. Ofnie? Verder lekker deuntje, maar niet echt mijn ding. Wel mooi welke akkoorden komen na de eerste drumroffel. Ook mooi hoe t daarna weer gas terugneemt. Volgens mij lusten de progrockfans dit wel!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Pinkiaans als in Floydian oftewel Gilmourish? Yep, guilty as charched! Ik kan niet ontkennen dat Pink Floyd van enige invloed is.....
    Maar bedankt voor het luisteren en je input.

  6. #6

    Standaard

    Mooi nummer. Even leek het of er een cover van Run like Hell aan ging komen. Ik ben ook een Floyd en symfo fan dus wat mij betreft is dit echt niet lang. Een beetje prog epic klokt makkelijk in op 20 minuten. Maar zou je niet in de problemen kunnen komen met dat intro? Het lijkt er wel heel erg op...
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Bedankt Mountainman. Rythmisch en qua snelheid heb je een punt maar qua vibe en akkoordenreeks vind ik het toch wel erg verschillen. Gilmour heeft natuurlijk patent op het experimenteren met lange delay. Als je met dezelfde snelheid en lengte zo speelt klinkt het al snel als Run like hell. Maar als er opvallend veel mensen deze mening hebben moet ik toch maar eens gaan nadenken over een nieuw intro. Ik zou het wel jammer vinden.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.998

    Standaard

    Ik denk dat je je er niets van aan moet trekken

  9. #9

    Standaard

    Sfeervol nummer. Goed uitgevoerd ook.
    Het eerste deel 'hoor' ik een hoge vrouwenstem erbij. Beetje drukke zang ook.
    Lijkt mij een mooi contrast met de begeleiding.

    Tweede deel (na 4:10, zo ongeveer) vind ik helemaal op zichzelf kunnen staan. Dus zonder zang erbij.
    Knap gedaan, mooi arrangement.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    @Fusion:
    @Ernest: het wordt een mannenstem..... De zanglijn staat al redelijk vast, alleen moeten we nog kijken met een tweede stem wat niet ons sterkste punt is.
    Verder bedankt voor de complimenten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top