Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 33 van 33
  1. #31

    Standaard

    Mandylion vind ik geweldig...draai die nog regelmatig. Nadat ik strange machines hoorde heb ik meteen de cd gescoord.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Volgens mij gaat het om het over brengen van "bezieling". En dat is niet een truukje of techniek. Dat is ook niet te faken. Het is er of het is er niet. En als het er is dan is het de kunst om het over te brengen op het publiek. En dat vraagt weer een bepaalde mindset. Dat overbrengen van bezieling kan alleen als je je volledig vrij en op je gemak voelt zodat de muzikant, het gevoel, de muziek en het publiek een worden. Goede muziek maken heeft dan ook niets te maken met techniek of allerlei andere truukjes. En dat is niet een kwestie van mijn smaak...maar observatie. De grootste hits zijn vaak eenvoudige nummers. Grote namen in de muziek zijn vaak niet de beste zangers of muzikanten. Neem nou Dylan, Hendrix, of Neil Young, allemaal technisch niet in orde. Qua zang zouden ze niet eens de voorrondes van idols of iets dergelijks halen. Hendrix kan zich niet meten met Petrucci. En toch worden ze als de grootsten gezien omdat ze bezieling hebben voor hetgeen ze doen en de vrijheid voelen dit over te brengen naar hun publiek.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Dit is precies wat ik bedoel!

    En ik denk dat dit vooral te maken heeft met hoe het voor het publiek klinkt vs. hoe het klinkt als je als muzikant luistert.

    Zo had ik een tijdje geleden de Band of Gypsys CD op torenhoog volume gedraait, wat ik altijd wel een goede CD vond, en zeker met geniale momenten, maar toen het volume echt hoog stond en ik me voor kon stellen hoe het publiek het toen ongeveer moet hebben gehoord, toen pas raakte de muziek me echt, kippenvel momenten gewoon. En dan zingt ie niet eens altijd strak in de maat of loepzuiver of zit het strak in elkaar, maar gewoon het pure front wat zij naar voren brengen is gewoon... geweldig :O. (naar mijn mening dan)

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Ik word altijd heel onpasselijk van die vibrato in de stem van Vedder.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top