Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Andere mic op preamp aansluiten.

    Hallo vrienden.

    Mijn Martin heeft een Fishman piezo aan boord. Maar ik ben niet erg tevreden over het geluid. Nu wil ik misschien een soundhole element of een zwaanshals condenser erin plaatsen. Kan ik die straffeloos op de reeds aanwezige preamp aansluiten? Als dat element of die condenser zelf een batterij hebben, komen er dan problemen met de 9volt die er al zit?

    Thanks.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Een piëzo heeft een zeer hoge impedantie, en ik weet niet of de preamp het "leuk vindt" als er een microfoon met een veel lagere impedantie op wordt aangesloten. Het is denk ik niet een kwestie van draadjes doorknippen en andere vast solderen. Zowieso niet omdat je met beperkte toegankelijkheid zit. Een Martin is het waard om te modificeren, maar laat dit doen als je zelf twijfelt.

    Robin.

  3. #3

    Standaard

    Ok, duidelijk. Geldt dat ook voor een passieve soundhole pickup?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Een piëzo heeft een zeer hoge impedantie, en ik weet niet of de preamp het "leuk vindt" als er een microfoon met een veel lagere impedantie op wordt aangesloten. Het is denk ik niet een kwestie van draadjes doorknippen en andere vast solderen. Zowieso niet omdat je met beperkte toegankelijkheid zit. Een Martin is het waard om te modificeren, maar laat dit doen als je zelf twijfelt.

    Robin.
    Die preamp interesseert het niet of de bron hoogimpedant of laagimpedant is. Zou het een belasting zijn, dan is het een ander verhaal, maar in dit geval is de microfoon of soundhole pickup een bron. No issue.

    Wel zal er een niveauverschil qua afgiftespanning zijn. Normaal heeft een passieve microfoon een lagere output, maar in dit geval heeft de microfoon kennelijk al een preamp vanwege de batterij.

    Gewoon proberen als je die mic toch hebt liggen, je maakt niks kapot. Soundhole pickup kun je ook gewoon proberen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5

    Standaard

    Ik heb mijn oog laten vallen op een passieve humbucker van L.R. Baggs. De M1. Ik ga eens even wat soundsamples opzoeken.

  6. #6

    Standaard

    Is trouwens een singlecoil. Maar klinkt best lekker natural.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top