Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31

    Standaard

    Ai, zat helaas dus onbedoeld wel in de buurt... vergis je niet, voor een bassist is de drummer heel belangrijk, en omgedraaid. Als dat niet lekker zit speelt het voor die twee niet fijn. Overigens, die ritmesectie is sowieso essentieel. Als dat goed zit kun je heerlijk spelen. Als je de hele tijd of zelf moet bijsturen in de timing, of het aan alle kanten zweeft, speelt klote. Dan komt de rest ook niet uit de verf.

    Nieuwe drummer zoeken in zo'n geval (als het idd. aan de drummer ligt) geen optie?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Nee, te kinderachtig voor woorden eigenlijk. Bassist vond drummer niet goed (genoeg), drummer kon dat niet hebben en deed band opheffen..
    Deze snap ik niet helemaal..... hij is uit de band gestapt, maar hoe kan hij nou in z'n eentje de band opheffen? Jullie kunnen toch een nieuwe drummer zoeken? Of bedoel je dat door zijn actie de band helemaal uit elkaar gevallen is? (Dan willen jij en de bassist dus ook niet samen door?)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #33

    Standaard

    met trio's is het weggaan van een bandlid bijna hetzelfde als "geen band"
    Zolang je geen vervanger hebt is er echt geen band. En als dat te lang duurt is meestal een van de twee vertrokken naar een andere band.

    een trio is zo samengesteld, voordeel.
    een trio is ook zo weer uit elkaar, nadeel.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Misschien beheert de drummer de oefenruimte en Pa?
    Wie zal het zeggen, zelf net weer in een bandje gestapt, kreeg gisteren bericht dat de toetsenist die tegelijk met mij instapte er al weer mee kapt.
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #35

    Standaard

    Ik ben al een tijdje, als drummer, bezig met een fatsoenlijk (kwa volume) geluid te krijgen.
    Speel met vrij lichte stokken, dikte van vellen en grote van toms doen ook wat.
    Heb pas een leuk oud aria kitje op de kop getikt (heerlijk vel blauw glitter setje) en die is redelijk zacht.
    Waar ik nog mee zit is de snare, die knalt overal doorheen en de bekkens.
    Moet ik er wel bij zeggen dat ik het natuurlijk alleen hoor van achter het drumstel.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Misschien nog een leuke om over na te denken:
    Voordat de band in de kroeg begon, moest ik vaak een cd`tje draaien. En dat klinkt dan te gek in de zaal.
    Als de band begon te spelen, was dat natuurlijk geen studio kwaliteit en in verhouding met het cd geluid zakte e.e.a. behoorlijk in.

    Ik heb daarna bij volgende optredens, als ik weer een cd`tje moest draaien alle hoog en laag eruit gehaald, krijg je een soort middengolf geluidje. Daar wennen de mensen in de zaal aan en als dan een half uur later de band begint te spelen staat dat opeens als een huis.

    Edit: Nog een leuke, als de band eigen nummers speelt, die nog niet bekend zijn bij het "publiek¨, om deze nummers al vast voor de band optreedt te laten horen (met laag en hoog eruit).
    Als daarna de band de nummers speelt, klinkt het al als iets bekends, terwijl niemand door heeft dat je die nummers al vanaf een cd gedraaid hebt.......
    Laatst gewijzigd door woldhek; 5 september 2014 om 18:52

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Misschien nog een leuke om over na te denken:
    Voordat de band in de kroeg begon, moest ik vaak een cd`tje draaien. En dat klinkt dan te gek in de zaal.
    Als de band begon te spelen, was dat natuurlijk geen studio kwaliteit en in verhouding met het cd geluid zakte e.e.a. behoorlijk in.

    Ik heb daarna bij volgende optredens, als ik weer een cd`tje moest draaien alle hoog en laag eruit gehaald, krijg je een soort middengolf geluidje. Daar wennen de mensen in de zaal aan en als dan een half uur later de band begint te spelen staat dat opeens als een huis.
    Tja, ik heb het omgedraaid. Net zolang aan m'n stage sound gewerkt tot het zo goed klinkt als het CD-tje tussendoor.
    De keerzijde van de medaille: geen pickups op akoestische instrumenten.
    Spelen met alleen microfoons is iets dat je echt moet leren. Maar dan heb je ook wat.

    In ieder geval veel vragen naar je geluids-set up.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Tja, we hebben het in dit topic wel over café optredens en ik kreeg het in elk geval niet voor elkaar, dat het net zo klonk als op de cd.
    Als dat kon, dan hadden we ook niet de studio in gehoeven om een cd op te nemen.
    Komt ook nog bij, dat het allemaal low-cost microfoons waren, ja , dan houdt het gauw op.......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top