Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2014
    Locatie
    Marke, België
    Berichten
    30

    Standaard zoek ebbenhout voor brug en headstock fineer

    Iemand een idee waar je vanuit Belgie het best aan headstock fineer geraakt, en material voor het maken van een ebbenhouten brug. material min.: 10mmx25mmx140mm

    MVG

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    In België is omzeggens niks te vinden. Alleen in ... Kortrijk, waar jij blijkbaar woont. Gelukzak. Lagae heeft alles en meer wat een bouwer kan wensen. Lagae.be

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2014
    Locatie
    Marke, België
    Berichten
    30

    Standaard

    Ik wist niet dat je daar particulier ook kon kopen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf in welke oplage je daar hout moet kopen.
    Zal eens moeten informeren. THX

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    en anders een bij Masave (Rick Koorman) vragen, hij kan versturen en je zou hem kunnen vragen of hij het via Kiala wil versturen : ik kwam er laatst achter dat ze hun tarieven enorm omlaag gedaan hebben waardoor verschepen naar Belgie nog maar 7,50 euro kost. Zie hier :

    https://www.kiala.nl/
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnut Bekijk bericht
    Ik wist niet dat je daar particulier ook kon kopen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf in welke oplage je daar hout moet kopen.
    Zal eens moeten informeren. THX
    Ze hebben één dag per week, weet ff niet welke, waarop je als particulier in de speciaalhout afdeling terecht kan, er is dan ook iemand met kennis van zaken daar. weet ik van horen zeggen, ben er zelf nog nooit geweest, te ver voor mij. vriend van mij bouwt vibrafoons en haalt daar al zijn hout.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Speciaalhoutafdeling van Lagae is open op woensdag dacht ik. Kan je gewoon als particulier kopen, in de hoeveelheid die jij nodig hebt, al is het moeilijk om niet meer te kopen Goeie service ook.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2014
    Locatie
    Marke, België
    Berichten
    30

    Standaard

    Oké ik bekijk alles nog eens en informeer me verder bij Lagae, maar ben nog steeds aan het twijfelen welke brug ik ga bouwen.
    Ik ben nog maar pas begonnen aan een Eigen project.
    Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...lfbouw-project

  8. #8

    Standaard

    http://www.madinter.com zitten in Spanje en bieden ook Ebben bridge blanks + headplates aan, kan misschien een alternatief zijn.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2014
    Locatie
    Marke, België
    Berichten
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg Bekijk bericht
    http://www.madinter.com zitten in Spanje en bieden ook Ebben bridge blanks + headplates aan, kan misschien een alternatief zijn.
    Bedankt voor de tip. Heb daar een ebbenhouten bridge blank gekocht en nog wat materiaal om de verzending te drukken.
    Ooit zak ik wel eens af naar Lagea maar vrees dat je daar alles in volle planken moet kopen en ben helemaal niet onderlegd en welke stukken er nu goed zijn voor welke toepassing. Vanaf volgende week start ik met een opleiding gitaarbouw in syntra-west Brugge en daar zullen we wel alles van houtleren hoop ik...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnut Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip. Heb daar een ebbenhouten bridge blank gekocht en nog wat materiaal om de verzending te drukken.
    Ooit zak ik wel eens af naar Lagea maar vrees dat je daar alles in volle planken moet kopen en ben helemaal niet onderlegd en welke stukken er nu goed zijn voor welke toepassing. Vanaf volgende week start ik met een opleiding gitaarbouw in syntra-west Brugge en daar zullen we wel alles van houtleren hoop ik...

    Ze hebben daar een hele zolder fineer en kleinere stukjes hout, die je ook als bridge blanks kan gebruiken. Heb daar het bleekste stuk mahonie ooit gezien denk ik. Dat van die balken gaat op als je grote stukken nodig hebt, zoals voor body blanks, dan moet je inderdaad een hele balk van dat hout meenemen. Esdoorn voor halzen hebben ze ook in kleinere balkjes. Wel effe een tijdje laten rusten, het is niet gebruiksklaar, moet nog wat bijkomend drogen en acclimatiseren. Dus als je van plan bent om over een paar maanden nog een gitaar te bouwen, en je wil hout van Lagae gebruiken, kan je dat best nu al gaan halen. Het is zeer zeker de moeite waard om daar eens te passeren. Het is daar een beetje de hemel voor houtfetisjisten.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top