Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Hoe zet ik mijn gitaarpartijen weg in de mix

    Hoe zet ik de slagpartijen (links en rechts) een beetje compact/geïsoleerd neer zodat ze duidelijk hoorbaar zijn in de mix? Heb de vraag al eens eerder gesteld maar kan het nergens terug vinden. Heb toen wel jullie adviezen gebruikt maar het gaat nog niet helemaal lekker. Ik werk nu met Cubase 5. En welk effect gooien jullie over de eind mix "audiomixdown".
    Groeten Barrie
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 31 augustus 2014 om 09:33

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Klein beetje compressie en eq om door de mix heen te komen...?
    Als je partijen echt dubbel speelt de eq of delay een klein beetje laten verschillen tussen L en R...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Klein beetje compressie en eq om door de mix heen te komen...?
    Als je partijen echt dubbel speelt de eq of delay een klein beetje laten verschillen tussen L en R...
    Hé leuk dat ga ik eens proberen, ik speel altijd alles dubbel in.

  4. #4

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Gewoon, omdat het kan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #6

    Standaard

    Yep, en als je het 10* inspeelt klinkt het nog vetter*. Zou eens beginnen met niet automatisch alles dubbel inspelen. Anders krijg je een soort "I want everything louder than everything else". Als je hem in een Amerikaanse Walmart zet is Popa Chubby niet eens zo dik...

    * Hoewel ik het achteraf bij Bad Soul wel grappig vond dat voor het begin van de solo, tot aan het geïmproviseerde stuk, alle takes van die solo zijn te horen... Dat was helemaal niet mijn bedoeling. Klinkt hier wel grappig. Maar om het nu standaard overal te doen...

    https://soundcloud.com/tirottoblues/11-bad-soul solo vanaf 2'40''

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Dubbel inspelen heeft niks te maken met harder of luider. Door de kleine verschillen van je twee tracks krijg je wel een wat voller geluid en mogelijk een wat breder stereo beeld...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #8

    Standaard

    Nee, niet zo zeer harder. Dubbel inspelen is breder, dikker. Ik ken die opnametechniek. Kan zeker nuttig zijn, maar ik zou het dan met één of twee partijen doen, niet met alles. Als ALLES breder en dikker is, dan zit het elkaar nog in de weg. Differentiatie in het stereobeeld is toch ook wel fijn. En contrast tussen verschillende partijen.

    Ga hier maar eens bepalen wie het slechts gekleed is. Gaat niet meevallen.
    http://madamenoire.com/420541/people-of-walmart/

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Hoe zet ik de slagpartijen (links en rechts) een beetje compact/geïsoleerd neer zodat ze duidelijk hoorbaar zijn in de mix? Heb de vraag al eens eerder gesteld maar kan het nergens terug vinden. Heb toen wel jullie adviezen gebruikt maar het gaat nog niet helemaal lekker. Ik werk nu met Cubase 5. En welk effect gooien jullie over de eind mix "audiomixdown".
    Groeten Barrie

    Je vraag is net wat specifieker dan: ik heb mijn band opgenomen maar het klinkt ruk, hoe doe ik het beter?

    HEt begint met de bron: wat neem je hoe op?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Je vraag is net wat specifieker dan: ik heb mijn band opgenomen maar het klinkt ruk, hoe doe ik het beter?

    HEt begint met de bron: wat neem je hoe op?
    Slaggitaar altijd dubbel Links/rechts. gitaar solo's een beetje links of rechts in het midden, bas in midden, de drums doe ik niks aan en zet ik neer zoals ik hem uit "addictive drums" pluk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top