Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: ibanez

  1. #1

    Standaard ibanez

    hey iedereen
    ik zoek een gitaar om bij men vriendin thuis te hangen zodat ik daar ook ns wat kan spelen .. Ik dacht aan n ibanez omdat ii deze wel mooi klinken vindt..
    iemand sugestie?
    Ik zou m 2ehands willen kopen rond de 200 a250 euro en zoek een vuile rocksound :-)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Akoestische gitaar met een vuile rocksound

    Nu ja, met een klankgatelement door een distortion zal dat wel lukken, maar ik heb het idee dat dit topic in een verkeerd subforum staat
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ik heb een Ibanez Talman TCY50 en ben er best tevreden mee.
    Het is een compromis tussen een echte akoestische gitaar en een elektrische gitaar.
    Hij heeft een normale pick-up (niet zo`n piezo ding) en klinkt best aardig over een versterker.
    Akoestisch heeft hij niet dezelfde diepte als een echte akoestische, maar ja, hij heeft ook een veel kleinere klank kast.
    Kortom, de vorm van een elektrische gitaar, toch nog fatsoenlijk zonder versterken kunnen spelen en een normale element, zodat het via de versterker en effect apparaten ook nog redelijk klinkt.
    Dat maakt hem tot een ideale allround oefen/extra gitaar, toch?


  4. #4

    Standaard

    moet niet per se versterkt zijn hoor maar je weet wel : een rocksound :-).. beetje metaalachtige scherpe klank ipv een klassiek klokgeluid ... of klink in nu raarr ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    O, je wilt gewoon een steelstring (western) en geen nylonstring (klassiek, Spaans...)
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    yep .. niemand een in gedachte? er zijn zoveel modellen dus dacht ik t hier even te vragen ... gwn een goede acoustische ibanez zodat ik op zoek kan gaan ...

  7. #7

    Standaard

    Wat voor akoestische stijl ga je spelen je dan? Dat is uiteindelijk bepalend voor het model dat je kiest. Zonder die informatie ga je hier geen gericht advies krijgen. En dan bedoel ik niet "vuile rock" want die stijl kennen we niet echt in het akoestische forum.
    Speel je slaggitaar dan kun je gaan zoeken in de richting van een dreadnought of een jumbo, maar wil je fingerstyle gaan spelen dan kun je beter uitkijken naar een gitaar met een kleinere body.

    Wat betreft het bovenblad, je bent niet op zoek naar een warm geluid dus dan zou ik gaan voor een spruce top. Ceder is meestal wat warmer. Ik weet niet in hoeverre je je al hebt verdiept in akoestische gitaren maar let erop dat het bovenblad massief is en niet gelamineerd. Dat moet lukken in jouw prijsklasse. Volledig massieve gitaren zijn weer iets duurder maar voor de zij- en achterkant maakt dat minder uit. Als je tweedehands gaat kopen dan komt volledig massief misschien wel binnen je bereik.

    Ik zou me verder niet teveel vastpinnen op een Ibanez. Gewoon wat verschillende merken gaan proberen in een winkel.

    En eh, is je vriendin op de hoogte van je plan? Die gitaar moet natuurlijk wel in haar interieur passen. Vrouwen kunnen daar immers wat gevoelig voor zijn...
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8

    Standaard

    Zelf heb ik thuis een eastman e 10d waar ik vooral plectrum op speel ... acoustische versies van rock en metal nummers ..
    Nu zoek ik dus een gitaar om bij men vriendin te kunnen spelen als k me er wat verveel ( je kent t mss wel ,de douchesessies van n uur ;-) )
    men neef heeft een ibanez en had al eerder gehoord dat dit goede prijs kwaliteit gitaren zijn . de klank bevalt me ook wel dus vandaar dat ik in die richting zoek ...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik vroeg me ook al de beperking tot Ibanez af. Er zijn wel meer merken met goede prijs/kwaliteit-verhouding bij goedkopere modellen, maar je moet het treffen. Het ene exemplaar kan veel beter zijn dan het andere. De enige manier om een goede gitaar eruit te pikken is door te shoppen en ze in je handen te hebben.

    Aan dat solid-top verhaal zou ik in deze prijsklasse niet teveel tillen, als het er al op zit is dat toch niet de beste kwaliteit hout. Voor lange douche-sessies voldoet laminaat ook prima
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top