Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    ook wanneer je een spuitbus gebruikt, vergas je jezelf in z'n plastic kas binnen de tijd die je nodig hebt om een fraai laagje te spuiten. Niet voor niets staat er op de verpakking ' gebruiken in goed geventileerde ruimte'; de vluchtige stoffen zijn niet voor menselijke consumptie geschikt. Een stofkapje helpt daar niet. Bovendien - ik vertel hier waarschijnlijk niets nieuws - is het beter om meerdere dunne laagjes te spuiten (en eventueel heel fijn schuren tussen de laagjes) en niet in 1 keer de zaak dekkend willen krijgen want de kans op zakkers is dan bijna 100% en kan je die er weer uit gaan polijsten…. Vandaar dat ik er voorstander van zou zijn om het object lekker even stofvrij te laten hangen om uit te harden en er niet mee te gaan wandelen want je gaat toch meerdere laagjes spuiten. Maar als dat je niet uitmaakt omdat je toch een werkpaard gitaar wilt…. schilders-afplakplastic in de garage of het werkhok tegen muren en plafonds tapen, object zodanig ophangen dat er er vrij omheen kunt lopen, ramen open en spuiten maar.

    PS het idee dat je er met zo'n plastic kleerkast bent omdat je toch alleen maar naast en achter het object moet afschermen, is een utopie; spuitnevel gaat alle kanten op maar dat realiseer je je pas wanneer de nevel overal reeds is neergedaald….(je hebt namelijk geen spuitcabine 'met afzuiging') geloof me, we hebben en keer de binnenschermen, kofferbak en de cabine van een auto gewoon in de garage gespoten omdat we toch alleen maar de auto zouden raken maar de hele werkplaats had na afloop een rode waas...
    Laatst gewijzigd door MikeD; 31 augustus 2014 om 13:37
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Beetje off-topic, maar Han, kun je de link naar je topic over het restaureren van je Dominator nog eens posten?

    http://jeepee.forum2go.nl/post2901.html#2901

    Over dat spuiten: de laatste poster heeft een heel goed punt, onderschat niet het gevaar van de oplosmiddelen van moderne lakken en ook watergedragen lak is gevaarlijk. Gebruik in ieder geval goede adembescheming in de vorm van een masker met actieve koolfilters. Dat kost misschien wel meer dan die plastic tent, maar je gezondheid kun je maar één keer kwijt raken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik ben van plan om 2 gitaren wit te spuiten in een afgesloten hok. Wel groot, en er ligt eigenlijk alleen maar rommel. Alles wat niet onder de stofnevel moet zitten dek ik af.

    Een van de buitendeuren zet ik open, en gebruik dat als richt plek (gitaar blijft hangen, maar ik draai ze om, zodat ik telkens naar dezelfde kant spuit.) maar er ontstaat geen tocht en wind, die donkere partikels op de verse lak kan blazen.

    Als persoonlijke bescherming gebruik ik 'dit' met filters wel te verstaan !!!


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Dan zou ik toch voor deze gaan, is ook nog veel goedkoper.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Haja, want goedkoper is beter voor de gezondheid ...
    Waarom moet alles eigenlijk altijd goedkoper? Mijn gezondheid is meer waard dan het goedkoopste half-face masker dat ik kan vinden !

    En nee die is niet goedkoper, want je kan de filters niet vervangen, wat je bij de 3M wel kan doen.

    Ik vind het eigenlijk zelfs nog maar een pleister op de wonde. Het liefst wil ik een volwaardige spuitcabine, all face masker en jumpsuit, maar daarvoor doe ik het te weinig !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Haja, want goedkoper is beter voor de gezondheid ...

    Het liefst wil ik een volwaardige spuitcabine, all face masker en jumpsuit, maar daarvoor doe ik het te weinig !


    s.
    wat dacht je van even vriendschappelijk op bezoek gaan bij een kleine lokale autospuiter of zelfsleutelgarage met spuitcabine? alleen dan niet de gitaar in de droog-oven achterlaten….
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top