Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Gitaar gevloerd...

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard Gitaar gevloerd...

    Denk dat meer dan de helft van de gitaristen het weleens overkomen is, de gitaarband schiet los en de gitaar donderstraalt zo op grond.
    Bij mij was het helaas afgelopen repetitie het geval. En voordat mensen gaan roepen 'straplocks', die zaten erop. Enkel het onderdeel wat aan mijn band zit was gedraaid en met de opening naar beneden gekomen. Afijn, gaat het niet om.
    Het punt is dat hij een redelijke smakkert maakte op de headstock. Het gaat om een Gibson SG dus ik was bijzonder blij dat niet gelijk de headstock aan diggelen lag.
    Na nadere inspectie blijkt er wel een scheurtje aan het begin van het fretboard te zitten. Het lijkt erop dat de headstock bij de klap iets achterover 'geveerd' is en net het fretboard losgetrokken heeft van de hals (enkel over de eerste twee frets).
    Opzich merk ik er weinig van, enkel de lak is losgescheurd op de naad van het fretboard met de hals.

    Kun je hier wat aan doen? Is het nodig hier wat aan te doen?

    Ik ben bang dat als ik de scheur iets open ga maken om het te lijmen, het fretboard alleen maar verder los scheurd van de hals.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Da's inderdaad even schrikken kan ik me inbeelden.

    Een foto zegt meer dan 1000 worden.

    Vervolgens heel hard STIJN roepen ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard

    Ik zou dat laten beoordelen door een reparateur .

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Thiez,

    Even zelf niets aan doen. Een reparateur heeft betere middelen , zoals klemmen en dergelijke , dan je zelf hebt. Langs gaan en vragen wat het kost.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Of het nodig is om er iets aan te laten doen durf ik niet te zeggen, maar ik zou er zeker even naar laten kijken. Als ik je een tip mag geven, gezien je woonplaats, neem 's contact op met Steegers Gitaarservice, stuur desnoods even een fotootje. Misschien weet hij het antwoord meteen al en anders is het geen wereldreis voor jou (Goirle). De man staat in ieder geval erg goed bekend en kan jou met zekerheid helpen.

  6. #6

    Standaard

    Yup.
    En mosterd na de maaltijd:

    Grolschrubbertjes gebruiken en nooit meer de ellende van falende straplocks.
    Probeer maar eens, gitaar hangt gelijk een stuk comfortabeler(iets dichter) tegen je aan.

    Vooral bij een sg werkt dit goed. Bij een sg zit de voorste strapholder al in een dusdanige positie gemonteerd dat een straplock vroeg of laat zichzelf loswrikt.

    (Heb zelf een '95 sg std met een pracht van een headcrack, vandaar de ervaringsles).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Zoals al eerder werd aangegeven: een foto zegt meer dan 1000 woorden. Als het echt zo'n klein scheurtje is als ik begrijp dat het is, zou ik het gewoon zo laten.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    klein scheurtje: checken of de kop geen haarscheur heeft onder de lak. Als dat allemaal OK is, zou ik niet klemmen maar vullen met colored epoxy of secondenlijm en palissanderpoeder.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Tja, zulke dingen gebeuren... Jammer natuurlijk!
    Bij het laatste optreden werd mijn EJ strat uit z'n staander gelopen, plat tegen de vloer!
    Schade bleef gelukkig beperkt tot wat lakschade. Toch eeuwige zonde! Meteen enige honderden euri minder waard vrees ik... Gelukkig dat dit een blijver is. Waardevermindering is dus niet echt van toepassing.

    Kris

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mijn strat is wsch al 100 keer gevallen. komt mss ook omdat ik weet dat ik er niet voorzichtig mee moet zijn, fenders zijn nu eenmaal de untouchables onder de gitaren. mijn gibson is in 15 jaar nog maar enkele keren gevallen, gelukkig steeds zonder erg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top