Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11

    Standaard

    Haha, oud draadje van mezelf.

    Terugkoppeling, hoe is het afgelopen?

    Ik heb een tweesporenbeleid gevolgd.
    Mijn oude GP100 heeft kleine mankementjes (een van de scroll knobs gaat niet meer zo lekker). De oude GT-8 was daar een vervanging voor. Ik gebruik - zeker voor thuisopnames - gewoon mijn GP100 weer. Met m'n oude FC50 als footcontroller. Live kan hij nog steeds in combinatie worden gebruikt met mijn oude mesa boogie 50/50 en een van de cabs die ik heb (oa een 2x12 celestions). Het ding uit 1992 (!) klinkt nog steeds lekker voor veel dingen en voor sommige sounds kan ik blijven draaien maar wordt het nooit wat ik wil.

    Daarnaast ben ik met wat pedalen die ik nog had liggen, gaan bouwen aan een pedalboard. Eerst heb ik zo'n american sound van Harley Benton gekocht. Daardoor kan ik vanuit mijn effecten weer direct naar die mesa boogie 50/50 toe, of een combo dat in een oefenruimte staat.

    En ik ben heel rustig aan gaan sparen met heel goedkope trapdoosjes. Inmiddels heb ik daardoor twee kleine pedalboards gemaakt die samen in een 19" kist passen. Eerste boardje is alles voor een preamp (bij mij is dat dus die amerrican sound) en het andere bordje is alles post gain.
    nu heb ik dus:

    compressor (HB)
    boss superoverdrive
    een tubedriver clone (HB vintage overdrive)
    boss distortion
    US dream
    Ultimate drive (HB)

    american sound (HB)
    phaser (HB)
    flanger (boss)
    chorus (HB)
    delay (HB)
    reverb (Behringer, laatste aanwinst. Omdat we niet repeteren nog niet eens op mijn board gezet en/of uitgeprobeerd)

    Allemaal cheap ass, maar hartstikke leuk.
    Natuurlijk niet binnen mn budget gebleven, maar rustig opgebouwd in de loop van de tijd.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Leuke pedaaltjes, Ed, niks mis mee
    Mijn Marshall heeft vorig jaar denk ik 10 min aan gestaan. Ik ben volledig geswitched naar de digitale wereld.

    Gitaar -> IK AXE I/O audio interface -> Reaper -> Sennheiser HD-650
    Laatste weken gebruik ik veel Amplitube5 met de Mesa Plugins of de Neural Plini suite.

    Qua sounds gewoon echt goed!
    Laatst gewijzigd door belfrink; 6 april 2021 om 16:38
    Prog Lord

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top