Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard keuze modelling of niet

    Ik heb een Boss Gt-8, maar die is niet meer helemaal in orde.
    Iemand hier op het forum gaf al aan dat dat een mooie gelegenheid is om eens iets anders te gaan doen.

    En uiteraard voel ik daar wel wat voor: iets nieuws is altijd leuk.
    Dan nu de uitdaging.

    Als ik een nieuwe GT-8 koop ben ik ca. 150 euri kwijt. Iets anders mag niet zoveel meer kosten. De voordelen van de GT-8:

    - voor repeteren alleen gt-8 nodig, ik prik hem rechtstreeks in een mengtafel of een combo, maakt niet uit.
    - ik gebruik veel verschillende klanken. Per nummer gebruik ik aparte patches, vaak meer dan 1
    - ik gebruik veel verschillende effecten: chorus, tap-delay, reverb, eq, rotary etc.
    - ik gebruik verschillende overdrives en stel ze per nummer apart in
    - thuis koptelefoon op en spelen maar
    - rechtstreeks opnemen in de computer

    Wel gebruik ik 90% hetzelfde amp-model, nl een fender twin.
    Ik ben voor iets nieuws best bereid om een aantal van deze voordelen te laten vallen.
    Over het geluid van de GT-8 ben ik best tevreden, uiteindelijk klinkt ie toch het best als ik hem door een eindtrap naar speakers stuur en dan flink op volume laat komen.

    Verder goed om te weten dat ik al een power-amp (mesa boogie 50/50) en speakers heb. Ook heb ik eventueel al een footcontroller (boss fc50). Ik heb ook nog wel een boss SD1 en een DS1 liggen, plus een octaver, een flanger en een synth-wah. Zelfs een Roland GP100 heb ik nog liggen, die is wel wat krakkemikkig. Daarom kwam er een paar jaar geleden die GT-8. Helemaal terug naar de GP100 stand alone gaat niet omdat je met de GP100 geen overdrives en amps tegelijk kunt kiezen.

    Ik speel vnl Pink Floyd nummers.

    Dus de uitdaging is om iets nieuws te verzinnen:
    - een andere modeller
    - amp en effecten
    - american sound van joyo met effecten
    - iets waar ik nog helemaal niet aan heb gedacht

    Graag jullie adviezen, suggesties en wilde ideeën.

    Edje

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    705

    Standaard

    Tsja, als ik het zo lees ben je er zelf al wel uit, toch? Ik zou zeggen "never change a winning team".
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Alsje toch bijna altijd een fender twin model gebruikt : (tweedehands) fender mustang floor eens uitproberen ?

  4. #4

    Standaard

    Als je budget echt maar €150,- is kom je waarschijnlijk niet veel verder dan een GT-8 of GT-10. Maar zoals hierboven ook al aangehaald, als je tevreden bent met je sound nu, waarom dan veranderen. Misschien handig om eerst een andere GT-"cijfertje" aan te schaffen en dan te kijken voor "iets nieuws"?
    Ik zie Pink Floyd...dan gaat mijn hartje alvast sneller kloppen...grote fan hier ;-) en denk ik meteen aan een bergje losse pedalen en bijvoorbeeld een Hiwatt of Twin Reverb of andere mooie cleane versterker.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    tja, keuzes he. Alleen mijn delay stompbox kost al meer dan 150 euro ...zucht... maar ja, analog rules

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Een aantal forumleden zijn erg enthousiast over de digitech rp reeks. Digitech rp 500 is al wat ouder maar schijnt wel goed te zijn. De prijs is nu ook laag.( De nieuwere reeks van digitech maakt gebruik van dezelfde chip ) . Misschien moet je dit dus ook eens testen.

  7. #7

    Standaard

    Dank voor alle reacties. Overwogen suggesties die ik wel begrijp.
    Nieuw voor mij is die fender mustang floor. Nooit van gehoord; ziet er goed en interessant uit.
    Digitech ben ik niet zo kapot van. Maar misschien ten onrechte.
    En ja, wat ook doorklinkt in de reacties is dat met een zo beperkt budget er gewoon niet zo veel mogelijkheden zijn. Dat is natuurlijk ook zo.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou ook de Zoom G5 checken.

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Je budget is wel heel erg laag voor hetgeen je wilt. Inderdaad zoals iemand boven al aangeeft dat is de prijs van 1 goed pedaal. Of weer een 2ehands GT.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2011
    Berichten
    106

    Standaard

    Je zou ook eens naar een 2e hands line 6 xt live kunnen kijken. Of eens proberen. Heb zelf een Boss gt8 gehad en vond de versterker emulatie hiervan best wel k#t. Later de line6 aangeschaft en ben hier dik tevreden over met alle voordelen die je eerder ook taal noemde. Geen versterker meer mee. Direct de PA in. Geluid altijd vrijwel meteen goed. En thuis PC eraan. Mp3 op en via koptelefoon speel ik mooi mee zonder dat het vrouwtje er last van heeft.
    Valt altijd wat te proberen en er zijn zeker meerdere merken/modellen die echt beter klinken dan de gt8

    Sent from my HUAWEI G700-U10 using Tapatalk 2

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top