Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard Oefenschema / Wat te oefenen

    Ik wil graag gerichter en gestructureerder gaan oefenen.
    Ik speel al een aantal jaar en heb van alles geprobeerd, ik heb les gehad aan de hand van een lesboek, instructiedvd's en youtube filmpjes bekeken enz. maar nooit echt gestructureerd geoefend en ik heb nu ook niet het gevoel dat ik op bovenstaande manieren veel verder kom. Omdat ik graag meer vooruit wil gaan wil ik een schema maken met oefeningen. De bedoeling is om op die manier dagelijks 1,5 uur echt geconcentreerd echt te gaan oefenen.

    Nu zit ik met de vraag wat belangrijk is om te oefenen. Ik speel blues, rock en een beetje funk.
    Ik weet alleen niet wat nu echt belangrijk is. Natuurlijk techniekoefeningen (snelheid, legato en plectrumtechniek
    ).
    Slaggitaar voor het betere akkoordenwerk. Soleren (improviseren). Theorie heb ik mij nooit echt in verdiept en solfège ook niet echt. Er is kortom heel veel om te oefenen maar ik weet niet echt waar te beginnen.

    Oefenenen jullie gestructureerd bijvoorbeeld volgens een schema en wat voor onderdelen/oefeningen doen jullie dagelijks?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Oefenen in functie van wat je doel zou moeten zijn : nummers spelen, bij een bandje gaan. Beste manier om je zwakke punten te leren kennen = weten waarop je je moet focussen.Muziek maken dus.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Klopt doe ik ook wel maar dan ga ik nooit techniek oefeningen, solfège en theorie doen.
    Alles functioneel oefenen helpt bij mij niet. Dat lukt bij mij niet omdat ik merk dat er dan geen structuur in zit. Misschien even op korte termijn maar niet op de lange termijn.

    Was het Johnny Ramone die ooit bedacht dat hij aan een paar powerchord voldoende had...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratestic Bekijk bericht
    Klopt doe ik ook wel maar dan ga ik nooit techniek oefeningen, solfège en theorie doen.
    Alles functioneel oefenen helpt bij mij niet. Dat lukt bij mij niet omdat ik merk dat er dan geen structuur in zit. Misschien even op korte termijn maar niet op de lange termijn.

    Was het Johnny Ramone die ooit bedacht dat hij aan een paar powerchord voldoende had...
    Ik denk dat Joe Pass daar lichtjes anders over dacht.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratestic Bekijk bericht
    Klopt doe ik ook wel maar dan ga ik nooit techniek oefeningen, solfège en theorie doen.
    Alles functioneel oefenen helpt bij mij niet. Dat lukt bij mij niet omdat ik merk dat er dan geen structuur in zit. Misschien even op korte termijn maar niet op de lange termijn.

    Was het Johnny Ramone die ooit bedacht dat hij aan een paar powerchord voldoende had...
    uhh hij speelde geen power chords en ik daag je uit " als oefening" 3 nummers van de ramones te spelen
    alleen down strokes

    maar als je geen les wilt nemen dan zou ik bij mij zelf goed te rade gaan
    wat zijn mijn zwakke punten en welke wil ik verbeteren ?
    ga wat u tuben en ik denk dat je zonder veel problemen een redelijk oefenschema in elkaar zet

    maar wees blijf eerlijk naar je zelf
    kies alleen de oefeningen uit waarvan je denkt dat ze verder helpen

    ueee dit is niet voor de startende gitarist.....want er wordt natuurlijk een hoop shit aangeboden

    ps
    vergeet je slaghand niet
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 27 augustus 2014 om 13:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top