Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Kerkmuziek

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard Kerkmuziek

    Ik heb voor t eerst in mijn leven muziek in opdracht gemaakt. De randvoorwaarden waren:

    - als intro-muziek bij binnenkomst in de kerk (met als video een timer die aftelt)
    - de track moest *precies* 5 minuten duren
    - moet een soort van anticiperend gevoel hebben
    - mag een beetje naar n climax toewerken
    - voor n groot en dus breed publiek (dus geen underground death metal of complextro glitch haha)

    En wauw, das MOEILIJK! Ik heb deze versie net naar de music director van de kerk gestuurd. Wat vinden jullie? Graag, met bovenstaande parameters in t achterhoofd, commentaar op compositie, instrumenten, opbouw, mix etc.

    Dank!

    PS ja, er zitten ook gitaren in. Hele zware gitaren en ronkende bassen zelfs. Ff wachten tot na de helft

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12906725

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Grmbl.... rot soundcick, breekt m af. Er komt nog een lekker orgeltje in, maar dat horen jullie niet. Grmbl....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Vet man! Vooral het tweede stuk natuurlijk he . In het tweede stuk mis ik wel een klein beetje opvulling je hoort bijna alleen maar een simpel drumritmetje en een gitaarstuk. Misschien de basgitaar iets meer naar voren laten komen of een iets drukker ritme met de drums? Maar voor de rest: toppie

    Groeten Vincent.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Het kan aan mijn liggen, maar ik hoor alleen enkele seconden een klok tikken.

  5. #5

    Standaard

    Uitdagend projekt. Maar wel leuk, natuurlijk, zoiets. (vind ik dan...)

    Een paar 'aantekeningen'....

    Het 'wekker-getik' in het begin vind ik te lang duren.
    Het keyboard klinkt (vanaf 0,33 sec) te hard, waardoor de 'solo' niet echt doorkomt.
    Het gitaar-gedeelte is te hard, t.o.v. de rest en te lang tot zo'n 2,5 min.
    Kan ook meer variatie gebruiken aan het eind, zoals Vincent al aangaf. Hoeft niet per se meer drum- of
    bas te zijn. Kan ook het toevoegen van iets anders zijn, natuurlijk.
    Het geheel duurt geen 5 min.

    Een hoop 'het', maar ik vind 'het' dan ook heel knap, zoals jij 'het' allemaal in elkaar hebt gezet.
    En ook dat je het over een andere 'boeg' gegooid hebt. Anders dan jij gewend bent dus.

    Just my 2 cts...
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ik hoor een ouderwetse Hema wekker met daarna iets dat me aan een instrumentale 'She sells Sanctuary' op een Casio doet denken. Ronkende bassen hoor ik niet, wel natte scheten. En wat een anticiperend gevoel is weet ik niet, dus helaas kan ik dat ook niet herkennen. Sorry
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7

    Standaard

    en wat vindt de opdrachtgever er van ??

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank allemaal! Ik ben t met t meest commentaar wel eens (zelfs t niet onderbouwde commentaar van Plant). Vincent en Ernest bedankt voor t gedetailleerde commentaar. Ik ben t met de punten eens. Ik luisterde t later og terug en vind de 2e helft echt erbarmelijk slecht. Qua mix, qua gitaar sound en qua arrangement. Ik ga dat ws helemaal opnieuw doen.

    Ik had nog geen reactie van de musical director, welke overigens.een extreem getalenteerde muzikant en producer is (runt ook n eigen studio), dus de lat ligt hoog. Heeb m al gemaild dat ik wellocht de 2e helft opnieuw wil doen en wat hij daar van vindt.
    Laatst gewijzigd door Fusion; 6 september 2014 om 08:22

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Het is dat je de doelstelling ervan erbij vertelt, want het aftellen ervaar ik nergens.
    Anticiperend is gelukt.
    Ik voel mezelf meegenomen worden, het tweede stuk zet dat in, een zekere nieuwsgierigheid naar 'wat gebeurt hier nu eigenlijk ?'
    Derde variatie, die met gitaren vind ik iets minder, niet muzikaal, maar als ik de doelstelling erbij overweeg.
    Plant zijn "she sells sanctuary" voel ik ook wel een beetje, en wat Ernest schrijft, het is te hard en duurt te lang.
    Persoonlijk zou ik voor dat derde stuk een gemakkelijker het gehoor binnentredend stukje kiezen, zoals het eerste en tweede stuk zijn.
    Ik vraag mezelf af of gitaar daarvoor wel geschikt is in deze vorm, ik ben bang alleen voor een select publiek, tenzij je de gitaarpartijen minder duidelijk leidend maakt, en naar de achtergrond drukt als arrangement.

    Overigens wel gaaf; in opdracht werken !! Cool !

  10. #10

    Standaard

    nou mijn ongefundeerde mening dan
    ik denk dat je te veel verschillen de elementen gebruikt om van 1 opbouw te spreken
    luister eens naar de muziek van Ennio Morricone of naar een preaching preker waar langzaam het koor binnenkomt en aan het eind de boel fullforce overneemt
    dat is werken naar een climax
    dit zijn slechts mijn voorbeelden
    maar als ik jouw was zou ik van een bestaande compositie de structuur pikken en als template gebruiken

    ff over die klokt aan het begin
    het tempo van het getik ligt imho zo hoog ,dat je bijna allen nog maar op 300 bpm kan eindigen
    zou um voor het slot gebruiken en langzaam laten aflopen
    das alleen een vage sugestie
    su6
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 6 september 2014 om 13:15

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top