Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Waterlele

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Waterlele

    Hello ,

    Nieuw lied in m'n projectje. Voor m'n gevoel iets anders dan m'n vorige dingen. Meer relaxt, minder constant aanwezige psycho.

    SC:

    https://soundcloud.com/cageman-2/waterlele

    YT:



    Ik hoor graag wat men ervan vindt.

    Loeters,

    Merijn

  2. #2

    Standaard

    Ja, mooi dit ! De solo-sound klinkt ook echt alsof het van onder het water komt.
    Stukje met de drums doet mij aan een bekend nummer denken. Maar ja, weet even niet welk nummer... (leeftijd hè....)
    Purple Haze, denk ik dan aan. (nu ik er even over heb nagedacht....)
    Sterk nummer, zit goed in elkaar en ga het nog eens beluisteren.
    Een (1) puntje.... slaggitaar vind ik wat te hard in de mix....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Thanks man. Purple Haze inderdaad wel beetje ja. Tijdens het maken van dat stuk deed het mij erg hier aan denken, een nummer van Swans. Helemaal bij het inspelen van de bas xD.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Het heeft weer een hoog collage gehalte, stuk relaxter inderdaad, vanaf 2:40 begint het wat Frans filmisch te worden. Minder psycho indeed, maar volstrekt sane klinkt het niet hoor, maak je geen zorgen.
    Ik vind het wel lekker weer zo, leuke ontwikkeling, spannend.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Gaaf zeg, lekker wazig hehe
    Slaggitaar vind ik persoonlijk ook iets te aanwezig
    Al met al lekker nummertje! Coole shit op je soundcloud man

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Te. Gek. Is iets dat ik zou willen/had kunnen gemaakt hebben. Vanaf ca 02:00 komt ie helemaal los. Geweldig! Blazers? Accordeon oid? Echt? Nep? (luister op laptop, sorry)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Bedankt allen .

    @Tupelo: bij collage heb ik zelf zo'n dubbel gevoel. Het is het inderdaad wel en dat is ook wat ik doe. Maar toch steekt het soms een beetje dat een in zekere zin "kloppend volwaardig lied lied" er niet zo in zit. Aan de andere kant ben ik hier zelf ook prima tevreden mee dus moet ik ook weer niet klagen. Bedankt voor de geruststelling ook. Eind middelbare school vaak eraan gedacht om psychologie te gaan studeren als opleiding tot psychopaat.


    @FlameDude: thanks. Na zelf meerdere keren weer geluisterd te hebben, krijg ik zelf ook die mening (over de slaggitaar). Gek genoeg valt me dat bij het opnemen en bij de eerste paar keren luisteren minder op omdat die slaggitaar in m'n hoofd de basispartij vormt. Beetje een taalfoutje.. Als je die eenmaal gemaakt heb, lees je er de eerste 4 revisies nog overheen.

    @Fusion: vet dat je het leuk vindt. Ook omdat je zelf van dat strakke spul maakt. Ik zou zeggen, laat je gaan . Ik denk bovendien dat de positieve jaloezie flink wederzijds is, so to say. Alles is in principe echt. Klotsend water tegen een bootje in Giethoorn (verderop in het nummer subtiel iets bewerkt) en een piepende handmatige grasmaaier die nog even voorbij komt. Leadpartij door heel het nummer heen is een cheap-ass ukelele van de kijkshop (in het begin heel hard achteraf "real time" geëffecteerd met phaser en galm, de solo is clean) en de twee accordeonpartijtjes zijn speelgoed-accordeon. Dat is nu ik er over nadenk mijn eerste muziekinstrument (,was een jaar of 7 toen ik 'm kreeg).

    Loeters,

    Merijn

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Oh zeker wel een compleet liedje hoor, duidelijk aanwezig.
    Ik vind het zelfs een van de mooiste dingen, zo niet het mooiste liedje, dat je hier gepost hebt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Een erg lekker nummer!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard 0

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Oh zeker wel een compleet liedje hoor, duidelijk aanwezig.
    Ik vind het zelfs een van de mooiste dingen, zo niet het mooiste liedje, dat je hier gepost hebt.
    Helemaal mee eens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top