Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard Een filmpje van mijn afstudeeroptreden van de Rockacademie

    Het eerste nummer dat we speelden, een instrumentaal stuk genaamd 'klokkenluiders' geschreven door toetsenist Tijn Driessen.
    Ik ben benieuwd wat jullie vinden!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Niet helemaal mijn ding, maar op 3:05 wel een erg lekker Steve Lukather achtig lickje a la Candybar of misschien wel het eerdere Lukather album.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Candybar moet candyman zijn. Kut t9.

  4. #4

    Standaard

    Heel anders als wat ik had verwacht van de rockacademie (overigens begint mijn daar dit jaar), wat ik wel verwacht had ? Geen idee.
    Heb moeite gedaan en gehad om het af te luisteren, de eerste helft kon mij totaal niet boeien pas wanneer er wat "aktie" in kwam kon ik het afluisteren, maar goed is ook totaal niet de muziek die ik kan waarderen.

    Vond met name het begin erg worstelen om door te komen.
    Heb nog een beetje gekeken waar ik een klokkenluider van kon maken maar had er geen beeld van een klokkenluider bij gekregen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Vet knap gespeeld. Live .
    Er is wat lastig in te komen door het lange rustige stuk. Hier en daar klinken sommige noten daarin mij ook iets geforceerd jazzy, maar over intenties weet ik niets natuurlijk. In ieder geval gewaagde spannende lijntjes (). Bij 3.30 komt het los allemaal; hou wel van goede fusion, wat ik dit dus ook vind. Goed gekozen als eerste nummer om te spelen; het introduceert goed xD. Tof .

    Loeters,

    Merijn

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Nog een keer geluisterd, vanaf 3:30 naar aanleiding van de vorige post...... Iets verderop lijk het alsof ik een invloed herken.

    Leon, ken je Centrifugal Funk? Ouwe shit van Frank Gambale? Doet me daar een beetje aan denken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    @ Tunes: Ach ja, de Rockacademie wekt al gauw het idee dat daar alleen maar rockers vanaf komen, maar niets is minder waar. Het is natuurlijk in principe maar een naampje. Het is gewoon een Conservatorium, maar dan niet voor jazz of klassiek, maar pop muziek in de breedste zin van het woord.
    Klokkenluiders slaap op het hoofd thema. Dat heeft iets bel achtigs vinden wij.. Klinkt ook als een klok

    @ Cageman: Nou, geforceerd zou ik het niet noemen. Er komen wel wat klanken in voor die je niet zo gauw in deze context tegen zult komen in popmuziek, maar het is een heel eerlijk en puur stuk vind ik zelf.
    Bedankt voor het compliment!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Nog een keer geluisterd, vanaf 3:30 naar aanleiding van de vorige post...... Iets verderop lijk het alsof ik een invloed herken.

    Leon, ken je Centrifugal Funk? Ouwe shit van Frank Gambale? Doet me daar een beetje aan denken.
    Nee ken ik niet! Ik ken Frank Gambale niet zo goed, maar heb hem wel eens bij Chick Corea zien spelen. Niet echt mijn ding...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Goed man. Fijne compositie en prima gespeeld.
    Ga je ook iets doen met drums voor je afstuderen of heb je dat links laten liggen?

    Niks mis met het eerste deel, dat heeft een functie. Zonder eerste deel geen tweede, je moet zoiets in zijn geheel zien. De eerste 40 sec. alleen drums leek door het gedraai op het podium alsof de band nog niet klaar was. Als het compositie was dan kan je beter stil geconcentreerd blijven staan tot het je beurt is.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 25 augustus 2014 om 16:15
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10

    Standaard

    Mooi stuk. Ook ik vind het tweede deel het beste, maar dat is natuurlijk een kwestie van (mijn) smaak. Goed gespeeld, zo live. En goede steun gekregen van de medemuzikanten.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top