Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Problemen na retube

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Waarop is dat eigenlijk gebaseerd?
    30w / 480v = 0.062 x 0.7(%)= 0.043 x 1000 = 43mA is 70% hij is afgesteld op 41mA

    Hoe heb je dat gemeten/berekend? En wat zijn dan je bias spanning en stroom?

    Het lijkt mij overigens ook dat er meer aan de hand is. Een 5881 scheelt wel vermogen maar volgens mij kan dat niet zoveel zijn dat je ineens niet meer boven de drums uitkomt. Als je de oude buizen terugplaatst, komt dan het volume ook weer terug?
    Als de oude buizen (stock bugera) terug gezet worden is het volume terug. Met bugera buizen en master op 4 is al meer dan voldoende. Met de sovtek is Kanaal op 10 en Master op 10 niet eens voldoende. Ik weet dat de sovteks iets zachter zijn, maar dit is wel een extreem groot verschil?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Waarop is dat eigenlijk gebaseerd?
    Exactly my thoughts..... maar het kan wel hoor, dat ze op zijn, maar dan had je denk ook ook wel klachten gehad.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harbor Bekijk bericht
    30w / 480v = 0.062 x 0.7(%)= 0.043 x 1000 = 43mA is 70% hij is afgesteld op 41mA

    Als de oude buizen (stock bugera) terug gezet worden is het volume terug. Met bugera buizen en master op 4 is al meer dan voldoende. Met de sovtek is Kanaal op 10 en Master op 10 niet eens voldoende. Ik weet dat de sovteks iets zachter zijn, maar dit is wel een extreem groot verschil?
    Zoals gezegd vind ik het inderdaad ook een (te) groot verschil.. maar met de oude buizen terug is het volume ook weer terug, hetgeen er toch op duidt dat de amp in orde is. Vreemd.....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Exactly my thoughts..... maar het kan wel hoor, dat ze op zijn, maar dan had je denk ook ook wel klachten gehad.

    De sound is niet erg zuiver zoals hij was, tevens zit er een hele lichte constante (zachte) glazige piep in.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harbor Bekijk bericht
    De sound is niet erg zuiver zoals hij was, tevens zit er een hele lichte constante (zachte) glazige piep in.
    "Zuiver" als in "vals"?

    En die piep lijkt me uit de pre-amp te komen. Heb je die buizen ook vervangen?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    "Zuiver" als in "vals"?

    En die piep lijkt me uit de pre-amp te komen. Heb je die buizen ook vervangen?
    Niet vals, meer doffer dan de sound eigenlijk was. Volgens mij komt het niet uit de pre-amp want ik heb die volgende combo's geprobeerd:

    Pre: Bugera 12ax7 Stock
    Power: Bugera 5881
    (lichte piep, doffere sound maar wel goed volume)

    Pre: Tung Sol 12ax7
    Power: Bugera 5881
    (Lichte piep maar wel goed volume)

    Pre: Bugera 12ax7
    Power: Sovtek WXT+
    (Weinig volume, klinkt prima)

    Pre: Tung Sol 12ax7
    Power: Sovtek WXT+
    (Weinig volume, klinkt prima)

    Sovtek WXT+ afgesteld op 41mA
    Bugera 5881 afgesteld op 39mA (Volgens fabrieks waarden)

    Dit is tevens NIET gemeten met het meet punt dat bugera in de amp heeft maar met een probe.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harbor Bekijk bericht
    Dit is tevens NIET gemeten met het meet punt dat bugera in de amp heeft maar met een probe.
    hmmm.... zomaar even fantaseren: in je probe zit een 1 Ohm weerstand (van pin 8 naar aarde meen ik?), in de amp zit waarschijnlijk al een 1 Ohm weerstand vanwege de meetpunten. Gaat daar wellicht iets fout? (ik zou het even schematisch moeten zien hoor....)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    hmmm.... zomaar even fantaseren: in je probe zit een 1 Ohm weerstand (van pin 8 naar aarde meen ik?), in de amp zit waarschijnlijk al een 1 Ohm weerstand vanwege de meetpunten. Gaat daar wellicht iets fout? (ik zou het even schematisch moeten zien hoor....)
    Heb ik ook al een keer over nagedacht, maar het gaat volgens mij om de spanningsval over die 1R heen. Als er daarna nog een 1R in serie naar GND zit moet niet uitmaken ... toch?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Heb ik ook al een keer over nagedacht, maar het gaat volgens mij om de spanningsval over die 1R heen. Als er daarna nog een 1R in serie naar GND zit moet niet uitmaken ... toch?
    Heb je volgens mij gelijk in maar afhankelijk van de constructie van de probe en het meetpunt kunnen ze misschien ook parallel zitten?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Je zou eens kunnen proberen de bias van de nieuwe tubes met de meetpunten ipv de probe in te stellen.... just to be sure.....
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 26 augustus 2014 om 14:55
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top