Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Beste metal versterker

    Hallo,
    Ik heb pas geleden een fender reverb 25 gekocht voor €40,- om metal te spelen Maar net toen ik die gekocht had kreeg ik een mailtje met een versterker: Vox valvetronic AD 30VT XL voor €80,-
    Was de versterker van 80,- Beter geweest dan de fender reverb 25 of had het niet veel uitgemaakt...
    (Ik gebruik er de boss MT-2 metalzone bij)

    Mvg, Hellgast.

  2. #2

    Standaard

    Geen idee, verwacht met beiden niet direct het geluid van jouw grote helden te krijgen.
    Probeer vooral in je spel te investeren. In de toekomst wanneer je wat meer te makken hebt kan je altijd nog voor het echte werk gaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3

    Standaard

    OK bedankt voor de snelle reactie

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ondanks dat velen de metalzone verafschuwen is er best een behoorlijk geluid uit te halen. Maar dan wel vooral voor thuis. En dat is denk ik bij jou het geval. Prima dus. Wat vooral belangrijk is bij de metalzone (maar in het algemeen eigenlijk ook) is dat je zeker niet met te veel gain gaat spelen. Ik weet het, als beginnend speler klinkt dat wel lekker vet, maar het smeert enorm dicht, en het verbergt een boel foutjes die je maakt. Speel je met minder gain, dan wordt je gedwongen strakker te spelen, en dat is wat je (als metalgitarist) wilt bereiken.

  5. #5

    Standaard

    Tja ik kan niet in je beurs kijken maar ik denk dat de vox wat meer opties had.
    En ja metal, wat van metal? De ene metal is de andere niet.

  6. #6

    Standaard

    Ik wil het liefste de metallica kant opgaan...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.983

    Standaard

    Juist, in dat genre zijn er pakweg evenveel stijlen als dat er bands zijn!

  8. #8

    Standaard

    Zijn er voor de rest niet echt grote verschillen tussen de twee versterkers?

  9. #9

    Standaard

    voor zover ik kan zeggen zijn fender versterkers heel clean. er is zowat geen scheur uit te krijgen zonder het volume serieus de hoogte in te jagen, maar als je er zelf een hebt zal je er sowieso wel meer over kunnen vertellen dan ik. het is wel een merk dat over het algemeen goed omgaat met pedalen. vox klinkt veel dikker dan fender. voor het typische vox geluid luister je best even naar de beatles, queen, de kinks en u2. geen idee hoe hij reageert op die mt-2 van je

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Het gaat over een transistorbakje (Fender) tegenover een modellingversterker (Vox). Als je metal wil spelen, is volgens mij de Vox een betere optie.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top