Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    26 december 2011
    Locatie
    Breda, Nederland
    Berichten
    33

    Standaard Mijn linkshandige 12-snarige Fender Tim Armstrong Hellcat

    Mijn vrouw heeft mij afgelopen verjaardag een linkshandige 12-snarige Fender Tim Armstrong Hellcat cadeau gegeven.
    Eindelijk een betaalbare LINKSHANDIGE elektrisch-akoestische gitaar, 12-snarig zelfs, die meteen, na stemmen, vanuit de doos bespeelbaar is.
    Geen basic stiefkindmodelletje voor “Oh ja, dat groepje linkshandigen is er ook nog”.
    De gitaar heeft een mooie, volle en heldere, sprankelende klank, en blijft goed gestemd. (Ondanks de open tuners, ik ben meer van gesloten zelfsmerende tuners)
    Prachtige gitaar om te zien, en een zeer fijne gitaar om te spelen. Geen scherpe fretrandjes, alles keurig afgewerkt.
    De hellcats op het fretboard vind ik leuk, van de doodskoppen ben ik minder gecharmeerd.
    Hals ligt prettig in de hand, actie is lekker laag (Snaren liggen zo laag mogelijk op de hals zonder aan te lopen of te ratelen).
    Hoef eindelijk zelf eens niet meteen te gaan knutselen aan een nieuwe gitaar, om hem helemaal naar mijn hand te zetten.
    Fender is, voor zover ik weet, ook de enige gitaarfabrikant die bij akoestische gitaren aan beide zijden van de klankkast standaard een draagriemknop heeft.
    Geen gepiel dus met een schoenveter aan de kop van je gitaar, waar hij vaak nog in de weg zit ook; ook de boormachine kan deze keer in de hobbyschuur blijven.
    Daarbij nog een ingebouwde, goed functionerende tuner en voorversterker.
    Dankjewel Tim Armstrong, dankjewel Fender!

    De gitaar wordt geleverd met een Fender Dura-tone coated 880CL-12 (0.10-0.50) snarenset.
    Deze snaren spelen erg soepel en licht; dit in combinatie met de lage actie zorgt er voor dat ik na een uur spelen geen pijnlijke vingertoppen heb.
    Ik ben een verstokte 009 gebruiker op m’n elektrische gitaren en mandolines.
    De snaren geven een heldere, luide en open sound, wat energiek klinkt.
    Door de coating blijven deze snaren lang corrosie-vrij en blijft de klank dus behouden.
    Inmiddels heb ik eens een setje Martin MSP4600 92/8 Phosphor Bronze (0.10-0.47) aangeschaft om eens uit te proberen.
    Brons gewonden snaren, en ook de dunne snaren hebben een bronzen coating.
    De klank van deze Martins is prachtig; mooi vol geluid, minder luid en wat minder nadrukkelijk dan de Fender snaren.
    Ook deze snaren spelen zeer licht en soepel, zonder pijnlijke vingers.
    Deze Martin snaren hebben echter geen preventieve coating om corrosie te weren.
    Zo gauw de snaren beginnen te roesten, wordt ook de klank vlakker.
    Ik ben wel iemand die na het spelen zijn snaren en hals altijd even schoonpoetst met een flanellen doek.
    Waarschijnlijk keer ik toch weer terug naar de Fender Dura-tone snaren…………..

    Groetjes, Robert
    Laatst gewijzigd door rjm; 18 augustus 2014 om 15:04
    You can play almost anything on a mandolin! Be creative, have fun, spread the word: Mandolins Rock!:

    http://rdenronden.magix.net/public

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard

    Laat zien, laat zien ;-)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Dit vraagt wel om foto's inderdaad!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard

    Denk dat ik hem heb gezien op je leuk opgezette site http://rdenronden.magix.net/public.
    Toch maar detail foto's plaatsen bij nieuwe aanwinst?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb jouw Hellcat in je andere (snaren)topic gezien, mooie gitaar! Veel speelplezier ermee!

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top