Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Custom Hummingbird?

  1. #1

    Standaard Custom Hummingbird?

    Ik heb een gitaar thuis die ik ooit van mijn vader heb gekregen toen hij een nieuwe kocht. Ik heb er nooit veel mee gedaan, en hij mist een snaar, maar ik wilde hem (laten) opknappen, om daarna dan eindelijk eens een keer te gaan leren spelen. Het is van het merk Custom, model W1202, made in Japan. Aan de voorkant heb je een plaat zitten die exact overeenkomt met de plaat zoals op een Gibson Hummingbird (met kolibrie, vlinder en bloemen dus), maar daar waar Gibson staat, staat bij mij Custom.

    Kan iemand meer vertellen over deze gitaar? Is het een custom met een 'plakplaatje' erop of is het een type van Gibson? ik zag er ook een online met Epiphone erop.

    Alvast bedankt,
    Jesse.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Hoi, Welkom op het forum

    Die Hummingbird slagplaten kun je zelfs los kopen en op iedere gitaar plakken die je maar wilt.
    Ik heb hier een of ander merkloos brol in de gang hangen ter decoratie met zo'n slagplaat.



    Helaas, je hebt dus zeker geen Gibson Hummingbird custom

    Verder ken ik het merk Custom alleen van naam, maar als je vader erop kan spelen zal het jou ook wel lukken Maak er wat van!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Kan best nog een aardig ding zijn hoor.
    Een maatje van me heeft een custom j200. Klinkt en speelt prima.
    Beetje hetzelfde idee als de ibanez conconcord serie ( de instappers wel te verstaan) hopelijk schop ik hiermee niet tegen overgevoelige scheentjes

  4. #4

    Standaard

    Het merk "Custom" uit de jaren 70 werd in Japan gebouwd bij verschillende fabrieken. De kwaliteit van de gitaren variëerde van instappers tot professionele instrumenten. Misschien is er in de binnenkant van de kast nog ergens een fabrieksmerk te lezen?

    Ik heb zelf een Custom Jazz Bass, en da's nou echt een instrument dat nooit meer weggaat.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  5. #5

    Standaard

    Dank allen. Aan de binnenkant op de plakker staat alleen een modelnummer: W1202. En dat kan ik op het hele internet niet vinden icm een gitaar.

  6. #6
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top