Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard oude (thinline) body met binding kaalschuren

    Joepie, een nieuw winter project:
    ik heb zojuist een thinline tele body van iemand gekregen. 3 tone sunburst top op zwarte body. Waarschijnlijk een kopie (de top is van gelamineerd hout, de body niet - of dat elzenhout is? De frezing ziet er door het klankgat bezien nogal grof uit. En verder staat er geen info op (en de gulle gever kon mij er ook niks over vertellen).

    Mijn idee is deze kaal te schuren, de scheef geboorde gaten t.b.v. het doorhalen van snaren te vullen en hem uiteindelijk opnieuw te lakken, of - indien het hout dat optisch toelaat, te olien. Een toploader-brug moet e.e.a. dan af kunnen maken.

    Ik heb echter geen ervaring met het kaalschuren van een gitaar met binding. Kan ik daarbij de binding voorzichtig meeschuren om de transparante lak erop te verwijderen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    In ieder geval niet nat schuren, grote kans op scheuren met F gaten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    nee, sowieso droog - ik wil proberen hem kaal te maken, en gezien de hoeveelheid verf is droog dan effectiever. Ik wilde nog foto's posten, maar die moet ik eerst ergens anders posten om ze hier te linken - beetje omslachtig...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je kan kijken of afbijtmiddel werkt. De bindingen kan je ook schuren maar voorzichtig. Misschien kan je met een mesje de lak eraf halen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Geen afbijtmiddel gebruiken: dan smelt de binding weg.