Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 59
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik stam uit de periode dat je van de slaapkamer zo snellll mogelijk in een bandje ging en dat de camera's er pas jaren later bijkwamen als iemand anders het de moeite vond. Thk Gd dat ik in die dark ages opgroeide

    Het concept "youtube-gitarist" heb ik nooit echt begrepen. ik wil zweet, bier, te luide repetities, sex, drugs, tourgeheimpjes enz... maar 'tis niet omdat ik hier geen voeling mee heb, dat er mss wel youngsters op zitten te wachten. Geen idee.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Nah... het past prima in deze tijd van foto van mijn pannenkoek en filmpje van grappige eend in mijn tuin. Je zet het op je Facebook pagina en dat is dat. Ik moet nog even wennen dat je er een topic voor aanmaakt.
    Als je nou een montage maakt van drie jaar groei en dat in een filmpje van een minuut propt, dan heb je wat. Er moet gewoon iets van storytelling in zitten OF het onderwerp moet enorm interessant zijn.
    Vooralsnog zie ik geen van beiden.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik heb (kan voorlopig) de stukjes niet luisteren, maar wat een aantal trieste reacties hier.

    Hoezo amusementswaarde? Als ik vroeger een videoband had gekocht om iemand vet mooi professioneel technisch te zien en horen gitaarspelen en ik kreeg dit, had ik vermoedelijk pissig geworden en m teruggebracht. Dan zou ik me ook afvragen waarom iemand in godsnaam de moeite (en kosten) heeft genomen het op een videoband te zetten.
    Howevahh, Youtube én dit forum zijn betrekkelijk toegankelijk en kosten niks. Niemand is dan ook meer "verplicht" amusementswaarde toe te voegen.

    Natuurlijk gooi je jezelf op die manier te grabbel (met de "billen bloot") voor de publieke opinie (die met gemopper altijd eerder verschijnt dan met geprijs) en het publiek is groot, dus bevat onoverkomelijk nou eenmaal ook mensen die moeite hebben dingen in hun context te zien (een Sounds draadje met circa 40 bezoekers/dag op een ééntalig gitaarforum en geen top rated lijst op Spotify ).

    Voor de strenge Kung-fu martial arts masters onder ons: Satriani/Vai was vermoedelijk direct gestopt met spelen als hij zo'n streng figuur als leraar had gehad toen ie nog zo goed was als de TS. Intrinsiek streng zijn voor jezelf, dat werkt ja. Misschien is de TS dat ook wel.

    Als ik volgende week heb geluisterd, zal ik ook eens zeggen wat ik ervan vind. Misschien schaar ik mij dan ook wel achter de antagonisten . In ieder geval succes met je queeste.

    Loeters,

    Merijn

  4. #14

    Standaard

    u cage
    mr satriani zoch z'n leraren zelf uit wao bv een piano leraar die rustig zei dat de les niet doorging als mr satriani z'n werk niet goed gedaan had
    wat denk dat mr sats zegt als je bij hem komt als leerling en zegt ik heb m'n huiswerk niet gedaan maar ik heb zo'n leuk u tube filmpje gemaakt......
    martial arts nee muziek willen maken op zeer een hoog nivo
    wat denk je dat top violisten en pianisten bv hebben moeten doorstaan en opgeven voor hun passie ?
    en vergeet niet deze mensen zijn vaak op 4 a 5 jarige leeftijd begonnen


    Nee cage ik had m'n bek gehouden als deze meneer niet als intentie had uitgesproken een awsome awsome gitarist te willen worden
    nee dan ben je lui en snap je het niet imho

    had hij dat niet gezegd .....................van mijn kant niks
    een grote bek prima....pretenties van hier tot tokyo,niks aan de hand ,maar presenteer dan niet iets waar van je zelf weet dat het sucked


    snap je nu een beetje wat ik bedoel ?
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 13 augustus 2014 om 21:19

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En ik wil er voor de afwisseling een positieve noot ingooien.
    Ik vind het een leuk idee om je groei wekelijks te laten zien en misschien ook inspirerend voor de beginners onder ons.
    Wel zou ik dit niet werkelijke doen maar een langere tijdspanne tussen de filmpjes doen van 4 weken, zodat je het verschil in progressie meer ziet.
    Dat jij geen vai, satriani of bonamassa bent, soit, ik vind het belangrijker dat iemand met een leuk creatief idee komt en dit idee ben ik op dit forum nog niet tegengekomen in de bijna 10 jaar dat ik hier aangemeld ben. Wel heb ik veel briljante en minder briljante filmpjes van soms super gitaristen tegengekomen, maar dat heb ik dan wel een meer gezien, dit is een fris idee en ik zeg ga zo door maar doseer het aantal in 1 filmpje per 3 of 4 weken, dat geeft je ook de tijd om jezelf te verbeteren.

  6. #16

    Standaard

    helemaal met bovenbuurman eens
    ondanks m'n rants
    maar plaats dan wel iets waarvan jij denkt dat het goed is
    dan ben ik heel liefffffffffffffffffffffffffffff

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik ben het ook met Arjen eens. Ben benieuwd hoe t uit zal pakken.

    En J, ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar dat maakt t m.i. niet minder bezopen en misplaatst. Het stukje tekst van de ts hier oogt me bovendien prima bescheiden. Kan me ook goed voorstellen dat een "awesome awesome" in het videootje licht ironisch bedoeld is. Maar zal wel irreeel zijn.. dan is jouw bikkelharde satriani-ad vies een stuk relevanter voor de ts. Maar ik zeg ff niks meer tot ik t kan luisteren, dan weet ik ook waar ik over heb.

    Loeters,

    Merijn

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Lennart; in aansluiting op eerder geposte suggestie je gitaar gelijk aan de backing track te stemmen, ben ik can mening dat een beginnende gitarist meer aandacht aan zijn gehoor zou moeten besteden. Je maakt een grapje over je gezichtsuitdrukkingen, daar zou ik dan weer hoegenaamd geen aandacht aan besteden. Zolang je zelf niet hoort wat er niet helemaal goed gaat is instuderen van dergelijke partijtjes IMHO niet hetgeen dat prioriteit verdient.
    Verder denk ik dat de storytelling er met de eerste twee episodes inderdaad nog niet heel erg in zit, maar verbaast me dat niets. We kijken naar een Work In Progress, Het enige houvast dat kijker en auteur hebben is dat ze hopen op een goede afloop. Ik vind het (vooralsnog) een interessant initiatief, koester de hoop dat je gaandeweg beter wordt, zowel in spel als presentatie en ben er van overtuigd dat wanneer je deze belofte van een video per week zou combineren met een planning die je nu al vaststelt voor meerdere episodes, zelfs maanden vooruit, je een goede stok achter de deur hebt om jezelf te dwingen te oefenen, oefenen, oefenen.
    Stoer dat je jezelf zo bloot geeft, reken op ons om je op de billen te tikken wanneer je je niet aan je afspraak houdt.
    Volgen.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  9. #19

    Standaard

    Wij hebben er hier al een die dat procedé te pas en te pas (!) toepast. Dus om te spreken van een nouveauté gaat me te ver.
    Die andere persoon heeft als pluspunten, dat hij alleen audio post en dat hij fijn piano speelt en zingt. Dus die gitaar nemen we op de koop toe.

    Het zou al een stuk opleuken als je een fijn fraai ogend vriendingetje erbij liet dansen. Want zoals het er nu voorstaat: Jij en ik trekken geen volle zalen.

    Het zand in Jannnus' vagijn ga ik mij effe niet mee bemoeien, maar calculeer wel in dat je maar beter je vorderingen goed hoorbaar maakt. Want wij zitten hier op dit forum voor het verslepen van bedden en voor de poesie en niet om een ander gratis gitaarles te geven.

    Maar komt dat schot of komt die vooruitgang, dan ben ik niet de lulligste. Dan zal ik je liken hoor. Liken wel.
    Vriendelijke groet, Gus



    edit:
    Ik spreek een beetje Japans ook nog.
    Denk je dat het handig is om dat te doen of zal ik mijn post toch maar in het NL doen?
    Het is maar een gedachte hoor......
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 18 augustus 2014 om 09:59

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    706

    Standaard

    Ik persoonlijk zal nooit progressie maken, dus aan mij is het niet besteed. Ik ben dan weer beter in een autoverhuurbedrijf gek maken, maar dat is weer een heel ander verhaal. De opzet is (volgens mijn slaperige mening) dat je laat zien hoe je progressie kunt maken. Beginnen met een filmpje waarin je de sterren van de hemel speelt is volgens mij dan niet de insteek. In dat licht zou dit een mooi idee zijn. Maar net als enkele anderen zeggen: het is beter om het volgende filmpje te posten als er duidelijk is welke progressie je hebt gemaakt. Dan komt er vanzelf lijn in en werkt het denk ik alleen maar positief op beginners als blijkt dat je met hard werken vooruitgang boekt. Ondanks enkele schrijnende zand-plekken. がんばって!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top