Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 59 van 59
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    En ... werk je er aan?
    Woehahaha, bedankt harold.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    @duhsjaak:

    Ik heb me gek gezocht naar de post van hdvdingest want je commentaar intrigeert me enorm.
    Vooral de vraag wie of wat jou het recht geeft om iemand te vragen op te flikkeren....
    Bijzondere manier van communiceren.

    Vooral ook omdat je zelf bv eerst je wel of niet bestaande olympische kampioene in de strijd werpt en vervolgens geïrriteerd gaat lopen doen als iemand daar op terug komt.

    Is duhsjaak de eigenaar van gitaarnet? vraag ik me wel eens af.
    Nee hoor Sjaak is gewoon een hele aardige kerel (dus je moet al ver gaan wil hij zo reageren) die op een meestal erg eigen manier reageerd (en bijna altijd op een positieve manier, daar zou ik wat meer van moeten hebben).
    Ik heb de post wel gevonden van JMvRnogwatdinges en was gewoon een zeik post.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    He Lennart Gitaar,
    zit je in de reclame ? zo niet zou ik dat zeker overwegen
    want meeste gitaristen die hier deuntjes zoals die van jou hier neerzetten,krijgen hooguit 1 of twee reacties en verdwijnen snel naar de volgende pagina's
    Jij hebt al 5 pages vol gekregen
    ik vind het knap
    Ik snap wel dat jij niet de reclame in gaat, het ligt namelijk niet aan hem maar meer aan jou.
    Negatieve reclame is ook reclame, het zijn de reacties die de post rekken niet de TS.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    *prevelt nog wat over kamillethee en kijkt meewarrig naar zijn forumgenoten*

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarL91 Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties. Hierbij de volgende video: https://www.youtube.com/watch?v=GEHiB6fdB3E
    Als reactie zou ik het volgende willen voorstellen. Het geluid van de gesproken tekst verbeteren door de mic wat dichterbij te zetten. Je bent zo te zien handig genoeg om de video te knippen/plakken, dus wanneer de gitaar er aan te pas komt plak je dat stuk er weer aan.
    Zoals eerder gesuggereerd is het duidelijker om een eerdere poging te laten volgen door de verbeterde versie. Dus na elkaar in de video zetten. Dan is de vooruitgang beter te volgen.
    Ook kan je dan aangeven waardoor het beter is/klinkt. Waarschijnlijk door het oefenen oefenen oefenen, maar wellicht dat je een andere aanpak of techniek hebt gebruikt. Dan zit er ook een zekere educatieve meerwaarde in jouw video's.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #56

    Standaard

    Voor gericht commentaar is het misschien ook handig om te weten hoeveel je per dag oefent. Je speelt al 2,5 jaar. Maar op zich zegt dat nog niet zoveel zonder het aantal speeluren per dag/week.

    En 'awesome awesome guitar player' zou dan ook wat toelichting verdienen. Daar heb ik een heel ander idee bij dan Henk en Ingrid die het leuk vinden om op het plein met Nederland muziekland mee te hossen. Of de gemiddelde bierbuikbluesfan... Pas op een sessie gespeeld. Clubje speelde daar wat bekende en niet al te spannende deuntjes. Ritmesectie was vooral goed bedoeld, rammelend, zeker niet geniaal. Maar een paar van de gasten vonden het geweldig. Nu speel ik in onze band met een heerlijke ritmesectie. De gasten die dit te gek vonden zouden het verschil triest genoeg echt niet horen. Zolang ze maar een nummer dat ze leuk vinden kunnen herkennen is het al snel "Awesome". Speel je iets dat ze niet kennen, kan het nog zo goed zijn, maar daar komen ze niet voor.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Voor gericht commentaar is het misschien ook handig om te weten hoeveel je per dag oefent. Je speelt al 2,5 jaar. Maar op zich zegt dat nog niet zoveel zonder het aantal speeluren per dag/week.

    En 'awesome awesome guitar player' zou dan ook wat toelichting verdienen. Daar heb ik een heel ander idee bij dan Henk en Ingrid die het leuk vinden om op het plein met Nederland muziekland mee te hossen. Of de gemiddelde bierbuikbluesfan... Pas op een sessie gespeeld. Clubje speelde daar wat bekende en niet al te spannende deuntjes. Ritmesectie was vooral goed bedoeld, rammelend, zeker niet geniaal. Maar een paar van de gasten vonden het geweldig. Nu speel ik in onze band met een heerlijke ritmesectie. De gasten die dit te gek vonden zouden het verschil triest genoeg echt niet horen. Zolang ze maar een nummer dat ze leuk vinden kunnen herkennen is het al snel "Awesome". Speel je iets dat ze niet kennen, kan het nog zo goed zijn, maar daar komen ze niet voor.
    Ik ga een behoorlijk stuk mee in hoe je op 'ethisch' vlak over muziek denkt.

    Ik vermoed alleen dat je denkt dat kwaliteit een ijkbaar gegeven is. iets dat iedere toehoorder automatisch en feilloos moet herkennen. dit is helaas niet waar.

    Vandaar dat ik ook nauwelijks op de technische aspecten van posts in deze rubriek inga. Ik vertel alleen wat het met me doet. Hoe subjectief ook (wollig zeggen sommige genieën hier op GN), ik ben ervan overtuigd dat alleen muziek die me raakt, mzuiek is die voor mij de moeite waard is.

    Elders wordt Randy California als voorbeeld genoemd. 80% rubbish, maar die 20% hè, daarvan wordt ik vreselijk blij. En geen idee waarom.

    Hoe lang iemand oefent?
    - The Ramones
    - The New York Dolls
    - The Misunderstood

    En zo kan ik nog een half uur rammelbands opnoemen... die hebben nog nooit in hun leven geoefend. IK VIND dit heerlijke muziek.
    Met nadruk op VIND. Persoonlijk dus.

    Ga de tekst van Killing me softly eens na.
    Pas als ze met haar vingers je .... bespeelt, pas dan wordt het wat. En dan: Is het oefening? Jeugdige onbezonnenheid?
    Als je het weet mag je me 't zeggen.

    TS dus ook. Oefenen (vraagt de man die in zijn hele leven nog nooit 1 seconde heeft geoefend)? Kicken. Dat lijkt me beter. Vertel je verhaal.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 21 augustus 2014 om 23:58 Reden: typo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. #58

    Standaard

    Hierbij de nieuwe video: https://www.youtube.com/watch?v=DAet...bSVF97LS0TDc9A

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Als reactie zou ik het volgende willen voorstellen. Het geluid van de gesproken tekst verbeteren door de mic wat dichterbij te zetten. Je bent zo te zien handig genoeg om de video te knippen/plakken, dus wanneer de gitaar er aan te pas komt plak je dat stuk er weer aan.
    Zoals eerder gesuggereerd is het duidelijker om een eerdere poging te laten volgen door de verbeterde versie. Dus na elkaar in de video zetten. Dan is de vooruitgang beter te volgen.
    Ook kan je dan aangeven waardoor het beter is/klinkt. Waarschijnlijk door het oefenen oefenen oefenen, maar wellicht dat je een andere aanpak of techniek hebt gebruikt. Dan zit er ook een zekere educatieve meerwaarde in jouw video's.
    Je hebt zeker een punt m.b.t. het microfoon geluid. De microfoon is ook voor dichtbij bedoeld, maar is in verhouding nogal groot en is in het shot een beetje lastig te plaatsen. Ik heb er mee geëxperimenteerd, maar ik kwam niet verder dan het plaatsen tussen mijn benen en dat is in het geval van een Blue Mic Yeti Pro toch lichtelijk suggestief . Ik zal er nog eens naar kijken! Verder zal ik waarschijnlijk elke maand, mede gebaseerd op jullie feedback, terugblikken. Aankomende video zal ik daar mee beginnen. Dit heeft dan inderdaad een wat inhoudelijker/educatiever karakter.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Die vlog 3 vind ik een flinke vooruitgang. Omdat dit een Sounds draadje is: het geluid van je gitaar is in 3 vele malen beter dan in de vorige. Het geluid van de strat moet je nog een beetje mee rommelen (kan nooit kwaad ), en zoals gezegd iets beter stemmen. In 3 zou je iets minder gain kunnen gebruiken om het (naar mijn smaak) iets mooier te maken EN voor jezelf je vordering/techniek wat duidelijker te laten worden. Minder gain zorgt ervoor dat alles net iets meer precisie vereist. Het spel in 3 vind ik vooral het eerste stuk, de binnenkomer, goed. Tot 0.55 heb ik wel het idee dat de solo ergens naartoe gaat. Vanaf 1.16 heb ik dat weer, dat stukje is misschien ook iets minder geïmproviseerd en meer van tevoren bedacht? Het stuk daartussen klinkt mij iets meer als het afwerken van patroontjes.
    Het woord improvisatie is inderdaad verkeerd gekozen. Verder ben ik nog een beetje aan het experimenteren met het geluid van de emulated output van de Blackstar. De EO is een wereld van verschil, maar ik zal er nog voorlopig nog wel even zoet mee zijn.

  9. #59

    Standaard

    Less talk, more play...

    Vraag me af, weet jij hoe je wilt klinken? Je klinkt hier, net als in het vorige filmpje, alsof je op een niet aanslaggevoelig keyboard speelt. Alles is hetzelfde.

    Qua opbouw dezelfde indruk als bij het vorige filmpje. Er is een opbouw, dat is goed. Maar het blijft allemaal teveel van hetzelfde. Mag meer variatie in. Herkenbare volgbare themaatjes spelen is uitstekend in een solo, maar op een gegeven moment moet er ook iets verrassen.

    Al met al blijft mijn indruk dat voor iemand die 2,5 jaar speelt en ook awesome wil worden meer speeluren nodig zijn. Aan de andere kant, een volhouder komt er, ook met een langzame vooruitgang, uiteindelijk wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top