Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: Travelling Man

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    [...]

    Ik begrijp ook wat Uke zegt, maar dan zou de structuur van het hele lied om moeten.
    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII'm on the road again zou in de lucht komen te hangen, als
    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII'm a trav'lin man ineens zou worden omgegooid

    [...]
    Nee hoor, hoeft niets 'om'. Je zet niet de hele zin of phrase eerder in, het woord 'traveling' komt een fractie eerder en wordt wat gerekt. Overdreven zou het klinken als 'traaa-v'ling- man'. Om de onwennigheid eruit te halen kun je ook op hetzelfde moment inzetten en enkel rekken. Puur om de haast er uit te halen. De langgerekte IIIIIIIIIIIIIII, blijft dus ongemoeid. iedereen (ook Uke) blij.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  2. #12

    Standaard

    Hoewel niet mijn soort muziek vind ik dit toch wel een geslaagd iets. De Engelse uitspraak vind ik helemaal niet zo gek. De uitspraak op zich wel, de verschillende klanken (vooral de s en th) klinken enigzins apart, maar daar betrap ik bepaalde Amerikaanse en Britse vocalisten ook wel eens op. Ik noem dat karakter. Misschien dat je je uitspraak wat meer geloofwaardigheid kan geven door alle v's wat zachter te maken. De timing vind ik zelf niet echt storend, maar ik vind bovenstaand commentaar prima verwoord, wellicht inderdaad een verbeterpuntje.

    Overigens vind ik het gitaarspel lekker; misschien later in het nummer wat extra gepiel en extraatjes toevoegen voor een wat grotere finale? Of niet, dan blijft het lekker 'klein', past ook goed bij dit nummer. Mix is ook wel goed denk ik.

    Mijn mening: Zoals het nu is, is het prima. Met de aangereikte suggesties in dit topic zou het wat anders kunnen worden, ook prima. Ik hoop alleen niet dat je je eigen twist weghaalt, want die zit er echt wel in. Goed bezig!

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    sterk lied
    maar het zou zo veel sterker worden als je in het nederlands zou zingen
    ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een goede neerlandstalige tekst te schrijven
    Dank je wel, Jannnus.
    Nederlands heb eens geprobeerd - Gewee(k)klaag - maar dat is inderdaad moeilijker dan Engels.
    Bij het Engels heb je vaak woorden die meteen een begrip zijn, waar in het Nederlands meer woorden voor nodig zijn.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Marissa Nadler, Emily Jane White, First Aid Kit, Hope Sandoval (& Mazzy Star), Cowboy Junkies, op die fiets.
    Soms heb ik de indruk dat je muziek wat arrangement nodig heeft.
    Ben heel nieuwsgierig wat een bluesharpje zo hier en daar op dit nummer zou doen, dat zou zomaar de ontbrekende variatie voor me kunnen betekenen, en het meteen doortrekken in sfeer.
    Bedankt voor de toelichting. Ik had andere zaken gevonden op Gothic Country.....
    Uitbreiding qua arrangement is een idee. Dat neem ik zeker mee.
    (noteer suggesties en aanbevelingen die worden gedaan in dit forum, deze staat er bij)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #15

    Standaard

    @Ukeloeder. Bedankt voor de nadere uitleg. De titel van het liedje benadrukken is geen slecht idee. Is genoteerd. Thanks.

    @Kefding. Hoewel dit niet jouw soort muziek is toch de moeite genomen te reageren. Stel ik op prijs.
    Ook de aanbevelingen. En mijn 'twist' blijft er in hoor.

    Het mooie van dit forum is dat je diverse invalshoeken te zien/horen krijgt. En overal zit iets in natuurlijk, maar blijf wel mijn eigen ding doen. Maar in het algemeen zijn er altijd dingen die kunnen worden verbeterd. Dus daar ga ik zeker aan werken.
    Dus allemaal nogmaals bedankt voor jullie input. Top !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Je hoort inderdaad wel dat je geen "native speaker" bent ja. Maar wat maakt dat nou uit. Het heeft juist wel wat. Ik vind het erg goed gespeeld en ook heel aardig gezongen. Het lijkt wel een beetje lang door weinig variatie, maar als je op de tekst gaat letten valt ook dit wel weer mee.
    Erg leuk gedaan!

    Groeten Vincent

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Uitbreiding qua arrangement is een idee. Dat neem ik zeker mee.
    (noteer suggesties en aanbevelingen die worden gedaan in dit forum, deze staat er bij)
    Hoeft niet zo moeilijk te zijn.
    Natuurlijk kan je het zo moeilijk maken als je wilt, en zullen er mensen zijn die bluesharp spelen beschrijven als iets waar je jaren op moet oefenen, maar een klein en eenvoudig laagje ergens onder kan al veel doen.
    Hetzelfde als een of twee noten op een snaar die je slide.
    Leuke van een extra instrument toevoegen, of leren spelen, is dat je heel anders ten opzichte van de muziek gaat staan.
    Tenminste.
    Ik merk bij mezelf dat ik op gitaar altijd de neiging heb gehad (en nog altijd heb) mezelf te beoefenen in het gitaar spelen, en dat ik doordat ik toetsen altijd als iets niet serieus voor erbij nam (vaak omdat niemand anders zich ertoe zette), daarop veel meer bezig ben met muziek maken, in plaats van een goede toetsenist zijn.
    Op momenten dat ik in de knel zit, echt even genoeg heb van mezelf, mezelf inspiratieloos voel, of voel voortborduren op iets waarmee ik niet verder kom, dan werkt het bijna therapeutisch om eens achter mijn piano te kruipen.
    En piano zou ieder ander instrument kunnen zijn, waarop je gemakkelijk instapt.

  8. #18

    Standaard

    @Vincent. Dank je wel voor jouw commentaar. Het Engels zal niet helemaal perfekt worden, maar - inderdaad - maakt niet zoveel uit. Als het maar wel er meer op gaat lijken.
    Fijn dat je het kon waarderen.

    @Tupelo. Heb van mijn 9-de tot 15-de pianoles gehad. Daarna niets meer ermee gedaan. Maar ja, gitaar is veel cooler, zeker op die leeftijd. En... die kan je overal mee naartoe nemen. Na een 'pauze' van zo'n 35 jaar in 2011 weer begonnen met gitaarspelen. En nooit een ander instrument in overweging genomen.
    Denk dat met de gitaar er genoeg toe te voegen is. Met wat effectjes en Audacity kan je toch een ander geluid krijgen uit de akoestische gitaar. Zoals gezegd.... de tips staan genoteerd.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Een beetje identiteit laten doorschemeren in de zang kan geen kwaad. Beter vol overtuiging Nederlands Engels dan falend de Brits/Amerikaansprobeerder uithangen. Goed gedaan dus .

    De zang zakt soms beetje weg in de mix en op zich vind ik dat vaak wel fijn; beetje droney shoegazy wordt 't dan. Toch zou ik de zang hier iets harder zetten of wat mid/hoog toevoegen.

    Extra instrumentje zou ook leuk zijn ja. Een zeurderig mellow orgeltje, inderdaad mondharmonica, of een Theremin. Vooral dat laatste zou zeer vet zijn. Denk ik ook wel te doen met de computer.

    Vermakelijk .

    Loeters,

    Merijn

  10. #20

    Standaard

    Dank je wel, Merijn.
    Die uitspraak, ach dat wordt mijn handelsmerk.... Niet dat ik handel verwacht met mijn nummers, maar jij snap 'm wel.

    Extra instrumenten ben ik mee aan het experimenteren. (dingetjes met Tuxguitar maken en dan in het lied 'plakken'... zoiets)
    Doe in ieder geval weer nieuwe ideeën op hier op het forum. (familie en vrienden, die vinden het allemaal wel leuk, maar daar komen niet de verfrissende opmerkingen vandaan....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top