Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 69
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Nice man! Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.
    Heb die 5150 50w ook wel eens geprobeerd bij Dijkmans... vette versterker!
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    Valt dat gedoe met volume niet op te lossen met midi?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankC Bekijk bericht
    Valt dat gedoe met volume niet op te lossen met midi?
    Nope, MIDI doet alleen de kanaalschakeling en FX-Loop on/off schakeling.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    Ik bedoel dit: Using a TC Nova System. It will switch channels & can compensate for the volume drop depending on your patch settings. J

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankC Bekijk bericht
    Ik bedoel dit: Using a TC Nova System. It will switch channels & can compensate for the volume drop depending on your patch settings. J
    Hmm, tja...heb geen zin in zoiets. Wil juist minimalistisch qua pedalen.

    Anyway, hier het bewijs :


    Die 4x10" cab waar ie nu opstaat, temt het hoog aardig goed, maar blijft ietwat nasaal in het mid. Zou nog best een zelfbouw kast overwegen met 4x 10" Eminence Legends 1058's bijvoorbeeld.

    En naast z'n kleinere scheurmaatje:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Mooie Charvel....., ik heb er ook een gehad en dat was toch wel mijn fijnst spelende gitaar, wat een heerlijke hals. Enige nadeel was dat het leek of dat ding z'n frequentie die van een G was. De open G snaar klonk harder dan andere open snaren en de gitaar resoneerde dan ook wat harder waardoor de sustain korter was, alsof de energie van de snaar sneller en harder werd opgenomen. Een G op andere plaatsen had het ook maar in mindere mate. De gitaar toch maar verkocht en heb er zeker spijt van. Had ik maar een gitaar die kon klinken als mijn verkochte Fireman en met de bespeelbaarheid en looks van de Charvel.

    Herken jij het verhaal van de frequentie?
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  7. #17

    Standaard

    Dikke vette uberbump:
    Speeddemon, je hebt precies de 2 versterkers daar staan waar ik mijn oog op heb laten vallen! De Ironball, zou die, ondanks dat jij juist de 5150 erbij hebt genomen als volwaardig gigging-alternatief, live of in de oefenruimte nog mee kunnen met een metalband?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gate Bekijk bericht
    Dikke vette uberbump:
    Speeddemon, je hebt precies de 2 versterkers daar staan waar ik mijn oog op heb laten vallen! De Ironball, zou die, ondanks dat jij juist de 5150 erbij hebt genomen als volwaardig gigging-alternatief, live of in de oefenruimte nog mee kunnen met een metalband?
    Moeilijk te beoordelen. Onze drummer slaat echt hard, maar gerepeteerd met een andere hardrock/metal band, Ironball op een Marshall 1960AX (4x12, Greenbacks) en dat klonk heerlijk, maar zoals gezegd, je master volume staat dan nagenoeg voluit.
    Wel vind ik de Ironball meer 'instant gratification' qua veelzijdigheid dan de 5150 III.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #19

    Standaard

    Yep hier nog een nieuwe eigenaar :-) Heb na jarenlang gekloot mijn axe-fx gedowngrade tot slaaf van de 5150 mini. Het is overigens allemaal mogelijk ( na een hoop trial & error) om via midi en een Axe-fx Ultra/ MFC-101 de:
    - de kanaalkeuze via de MFC te laten lopen.
    - de loop van de 5150 aan en uit te zetten met CC commando 85 via de MFC (Reveal)
    - het volume verschil te compenseren binnen de patches.
    ik heb dus nu een bank van 10 patches met de vooringestelde kanalen en effecten. Waarbij ik nog 6 knoppen heb om effecten aan en uit te schakelen.

    ik zit ook nog te overwegen om een WDW oplossing uit te vogelen.

    Maar eerst vanmiddag de grote lakmoesproef 😀 tegen een Metaldrummer en Bassist.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  10. #20

    Standaard

    Net terug. Wat een mindblowing goede amp is dit! Ik had te weinig tijd de boel in te stellen vanwege een bassist die Auditie kwam doen. Een situatie van alles op 5 en zie maar. Wat een power en geluid. Scheuren tot de 10e macht. Ik zit nog steeds met een glimlach op het gezicht. Heerlijk! Drummer en Bassist onder de indruk.
    Na 4 jaar Ractal Audio getweak en 383 updates om het nog echter te maken denk ik dat ze nog 383 updates en 4 jaar nodig hebben om een beetje in de buurt te komen.
    En het volume ? Wie heeft er in hemelsnaam 50 Watt op geschreven? Dit ding gaat zoooo vreselijk hard en blijft vet klinken.
    Wordt vervolg.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top