Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Music The Lo Lands | Supernatural (met videoclip)

    Dit nieuwe instrumentale nummer lag al een tijdje op de plank maar ik had de laatste tijd weinig inspiratie deze af te maken. Ik heb nu zomervakantie en had dus de tijd en rust om er even goed voor te gaan zitten en de laatste partijen in te spelen. Het is een sfeervol nummer geworden met een lekkere bite in het midden. Tevens weer een passende video gemaakt aangezien we tegenwoordig visueel zijn ingesteld

    Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


  2. #2

    Standaard

    Klinkt heel goed, Milo! Mooie open productie, maar toch "modern". Mooi nummer...aan inspiratie geen gebrek meer zou ik zeggen.

  3. #3

    Standaard

    De enige opbouwende kritiek die ik kan geven is dat sommige bends niet helemaal spatzuiver zijn, maar vreemd genoeg past dat ook wel weer bij het sfeertje. Top!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    De enige opbouwende kritiek die ik kan geven is dat sommige bends niet helemaal spatzuiver zijn, maar vreemd genoeg past dat ook wel weer bij het sfeertje. Top!
    Dankjewel Michael voor het luisteren!

    Wat betreft je punt van kritiek was mij dit ook opgevallen. Dit is nog iets waar ik aan moet (blijven) werken. Daarbij zijn enkele sounds niet helemaal geworden van wat ik er van wilde maken maar dat is meer mijn eigen smaak

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Klinkt heel goed, Milo! Mooie open productie, maar toch "modern". Mooi nummer...aan inspiratie geen gebrek meer zou ik zeggen.
    Precies! Ik val in herhaling want ik heb het al vaker geroepen maar alles is gedetailleerd te horen. Zo mag mijn volgende demo best klinken! En de song op zich is ook lekker

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Precies! Ik val in herhaling want ik heb het al vaker geroepen maar alles is gedetailleerd te horen. Zo mag mijn volgende demo best klinken! En de song op zich is ook lekker
    Dankjewel Pasqual! Ik denk dat ik op een punt zit waarbij ik wel aardig vertrouwd ben geraakt met mijn spullen en hoe mijn nummers te mixen en te masteren. Alle sounds komen van mijn amp en pedalboard en gebruik nagenoeg geen plugins of EQ, hooguit soms een beetje compressie om de pieken wat te matigen. Ik merk dat ik de lat hoger wil leggen in mijn nummers en dat gaat niet van de één op de andere dag. Daarbij ben ik van nature geen sologitarist dus moet nog wel wat zeilen bijzetten om mijn creatieve 'doelen' te bereiken :-)

    Bijgesloten een link naar een nieuw nummer waar ik mee bezig ben waarvan ik de sound van de sologitaar al veel beter vind klinken... The road to perfection is always under construction

    End of Sanity (teaser)

  7. #7

    Standaard

    Liedje verdient een zanglijntje. Verdikkeme!
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 9 augustus 2014 om 17:27
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Liedje verdiend een zanglijntje. Verdikkeme!
    Dat hoor ik vaker Reden te meer om mijn solo skills uit te breiden zodat we de zang kunnen vergeten. Zelf durf ik zang (nog) niet aan

  9. #9

    Standaard

    Ik ben wars van keukentafel psychologie, maar hier maak ik toch een uitzondering.
    Op het gevaar af je te kwetsen, want dat is 100% zeker niet de bedoeling! Kijk nou eens wie er zingt allemaal.
    En sommigen doen met uiterst minimale middelen een vreselijk maximale prestatie.

    Mijn advies zou zijn, inventariseer eens welk gebruik van jouw stem het dichts bij je natuur ligt.
    - voluit en met overtuiging (voorbeelden te over) ook bij vrouwen, Beth Hart bijvoorbeeld
    - ingetogener (David Bowie, Brian Ferry, John Cale, Linda Lewis, de rij is bijna net zo lang als rubriek 1)
    - slurring (waarbij tekst nog enige rol speelt maar de stem toch vooral wordt gezien als instrument, John Martyn
    - scat singing, stem volledig ingezet als instrument. Pat Mulder bijvoorbeeld uit NL. Tragisch genoeg zwaar onderschat.

    De gedachte dat mensen die nooit aan zichzelf twijfelen een akelig soort m/v oplevert zal duidelijk zijn. Teveel jezelf in de weg zitten staat tussen je talent en het realiseren daarvan.

    OK, genoeg gedoe. Het is geen geheim dat ik zwaar fan ben van je werkstukken. En nu is het ook geen geheim meer dat ik aan deze heb moeten wennen.
    En ik heb werkelijk geen idee waarom, ditmaal. Bij die NL post snapte ik dat nog. Hier? Geen idee.
    Wel dat ik het met een aantal keer beluisteren steeds meer lijk te snappen (?) of in ieder geval steeds leuker ga vinden.
    Er zit dus zeker ontwikkeling in. En niks nieuws hè? Vroeger waren de platen waaraan je moest wennen uiteindelijk ook de beste.
    Je kunt je reet eronder verwedden (bet. your Sweet ass - deel van een liedje over 'functioneel naakt') dat dat hier ook gaat gebeuren.

    Weer wollig? You bet your sweet ass.
    Soit. Who cares, fijne taal hè, dat NL? Fijn muziekje.......
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Je hebt me ertoe aangezet Electric Sea weer eens aan te zetten! Zoals je dat wel vaker doet, gheghe. Niet ergens een geheime la met een emmer erin?

    Ritmegitaar klinkt dik . Alles suist rond m'n hoofd. Sologitaar houdt goed in en bouwt lekker op; niks mis mee vind ik. Zang hoeft ook echt niet van mij. Alhoewel het natuurlijk geen kwaad kan om in een daar speciaal voor geschreven nummer eens een poging daartoe te doen. Nog een stijl waar Gus makkelijk aan voorbij gegaan is: onverstaanbaar ter versterking van de sfeer. (Succes .)

    Verder als tip misschien proberen om meer variatie aan te brengen in de ritmetrack. Subtiele net andere akkoordjes hier en daar, even andere timing etc.

    Edit: die teaser doet me minder. Supernatural is herkenbaar een LL lied, EoS naar mijn idee iets minder. Maar het is nog een teaser, dus wie weet .

    Loeters,

    Merijn
    Laatst gewijzigd door Cageman; 24 augustus 2014 om 10:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top