Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Holy fuck, wat lijp. Mix klinkt behoorlijk goed, gekke off-beat-accenten, hoewel het niet echt dat typische 'djent-geluid' heeft, vind ik. Wat overigens positief is.

    Ik kom zelf niet verder dan wat chugga-chugga-geluiden op een enkele snaar, met veel mid en hoog. Het gaat erom wat je er omheen bouwt, en dat is in dit geval veel. Electro, atmosferisch gepingel, meer dan twee akkoorden! Lekker.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik ben van mening dat je niet perse iets hoeft te snappen om er toch veel waardering voor te hebben.
    Hier is er zo één.

    Ik weet zeker dat ik de ballen verstand heb van deze muziek. Toch zou ik, rondlopend op een festival, hier uitgebreid voor gaan zitten. En dan zou ik niet kunnen beargumenteren waarom de keus (rondlopen op een festival heeft iets van door de muziek zappen, vind ik) hierop is gevalle.

    Als dit de vingeroefening is, laat maar komen de rest.
    Vriendelijke groet, Gus
    Hey Gus, heel erg bedankt voor de mooie woorden!

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gaaf Michael. Enneh wie is Fedde? Ik zoek nog iemand die af en toe n metal deuntje wil inzingen *nudge nudge wink wink*
    Haha! Fedde is een zanger waar ik ooit mee in een bandje (Stillborn, later King Nitro) zat. Ik heb hem al een tijdje niet meer gesproken, maar hij was/is 1 van de beste "grunters" waar ik ooit mee gewerkt heb.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Erg knap gespeeld dit! Als ik zo die drums hoor zou ik absoluut niet weten wat ik hier met mijn gitaar zou moeten doen.....ik zou helemaal in de war raken! Ik doe het je niet na in ieder geval.
    Thanks! Drums lijken meer verwarrend dan ze zijn hoor. Het is allemaal in 4/4, alleen wat rare accenten.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Holy fuck, wat lijp. Mix klinkt behoorlijk goed, gekke off-beat-accenten, hoewel het niet echt dat typische 'djent-geluid' heeft, vind ik. Wat overigens positief is.

    Ik kom zelf niet verder dan wat chugga-chugga-geluiden op een enkele snaar, met veel mid en hoog. Het gaat erom wat je er omheen bouwt, en dat is in dit geval veel. Electro, atmosferisch gepingel, meer dan twee akkoorden! Lekker.
    Thanks dude! Ga er bijna van blozen.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Thanks dude! Ga er bijna van blozen.
    Blozen? Welke trainer zei dan ook al weer 'keloel'?
    Een beetje kerel bloost niet. Al dat bloed is elders nodig.
    Maar dat het serieus de moeite waard is, is wel duidelijk.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Heb het laatste werk van Fu en deze nu al poosje op repeat staan. Omdat de titel van dit draadje het uitlokt, een klein vergelijkend warenonderzoekje.

    Mix vind ik lekker, maar mist wat karakter. Het een en ander pannen zou het bovendien wat ruimtelijker maken. Daar vraagt de hele sfeer van het nummer om. Nu is (bijna?) alles center. Op dit vlak komt Fu bij mij dus beter, leuker en lekkerder uit de bus. (Meer kwaliteit dus!)*

    Qua muziek: het stuk grooved als de malle. Dit daagt uit om op te gaan nodden . Terwijl het toch zeker allemaal djenty is. In de stukken waar de muziek me vervolgens loslaat uit die groove (0.47, 1.48, 2.15-3.01), kan ik ook echt loskomen. Op dit punt hebben we dus een WINNAAARRRR (Michael AE).*
    Melodietjes en solootjes zijn onconventioneel en in eerste instantie uit zich dat ook als onvoorspelbaar. Dat is een plus. Later wordt de frasering en timing wat (te) voorspelbaar, zoals bij het stuk vanaf 1.27, waarin steeds drie toontjes op ongeveer dezelfde manier herhalen, die ook nog eens volgens de timing loopt die reeds een rode draad vormt in het hele nummer. Fu is wat dit betreft dus Herr und Meister.*
    In beide muziekjes zit een rustiger tussenstuk. Het mooie aan jouw stuk vind ik het even volledig loslaten van het ritme en het wat meer inzetten op sfeer dan op jazzyness. Het is meer in de richting van ambient, waar Fu's stuk meer in de richting van fusion()/jazz gaat door het behouden van het ritme en het gitaargeluid.
    Dit punt is een smaakkwestie en kan dus niet* objectief beoordeeld (becijferd, berekend,*) worden.

    Omdat ik het tijdens het nonstop luisteren van de twee nummers niet kon laten ze even in foobar door de dynamic range meter heen te halen: Fu een DR 5, Michael AE een DR 7. Mijn vermoeden is gelukkig bevestigd (anders was het e.e.a. zo loos geweest). Ter illustratie:



    Bovenste is Michael AE, onderste Fusion.

    Michael AE is hier voor mij dus de winna... laat maar .

    Gaaf stuk muziek!

    Loeters,

    Merijn

    *:

  8. #18

    Standaard

    Zo zeg, ik had er geen idee van dat dat zo makkelijk inzichtelijk te maken is. Spoor 3 en 4 zitten helemaal dicht.
    Ik ga ze allebei nog eens terug luisteren.
    Lekkerrrrrr.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Haha, een 'wedstijd' geinig. Nu hoor ik verder wel dat MichaelAE een (veel) hogere klasse gitarist is hoor, geeft verder niet. Wellicht kunnen we ooit een projekkie samen doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top