Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Zei daar iemand Djent??

    De laatste tijd ben ik veel te veel naar Periphery aan het luisteren en kwam op dit forum ook een aantal Djent dingen tegen en dat geeft inspiratie als je je verveelt.

    Dit is mijn eerste poging, dus tips van de kenners zijn welkom.

    (Dit is BTW niet heel serieus, meer als leerproces voor mezelf, dus vergeef mijn "geleende" ideetjes. )

    https://soundcloud.com/petergriffin-1/circumference
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 7 augustus 2014 om 20:53

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dit is echt 1000000000x beter dan mijn eerste pogingen. Goed man! Strakke sound, strakke techniek! Ik vind je ritmische trucen niet per se mooi, maar je akkoorden stuk weer wel. En voor n oefening is dit echt heel erg VET!!

    Gitaren? Elementen? Snaardikte? Amp (modeller)?

    Vertel!

  3. #3

    Standaard

    Hé Michael! Als ik je eerder deze avond op FB heb gezegt, je mag je best vaker vervelen hoor :-) Ik kom niet uit de wereld van de 'metal' maar kan de muzikale waarde er wel van inschatten. Je nummer klinkt echt lekker maar ook vreemd door de timing. Vind het zoiezo knap hoe je de drums hier in weet te verwerken dat het allemaal klopt. In mijn eigen werk zijn de drums vaak mijn zwakste schakel. Qua sound doet het mij denken aan Pantera, mechanisch, strak en toch een vette sound. Alleen nog een sfeervolle solo en het nummer is voor mij helemaal af

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Gaaf hoor, het doet me nog het meest denken aan Sikth eigenlijk, hebben die dan ook Djent invloeden?
    Ik vind juist de combinatie en afwisseling van die ritmische stukken met die akkoord stukken erg tof, dat geeft een mooi contrast.
    De (gitaar)sound zou met name in de ritmische stukken nog wel wat heavier en zwaarder mogen van mij.
    Een solo zou inderdaad cool zijn, ik weet dat dat wel aan jou is toevertrouwd.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dit is echt 1000000000x beter dan mijn eerste pogingen. Goed man! Strakke sound, strakke techniek! Ik vind je ritmische trucen niet per se mooi, maar je akkoorden stuk weer wel. En voor n oefening is dit echt heel erg VET!!
    Thanks, man! Jouw nummer was voor mij de doorslag om me zelf ook eens in de sound van "Djent" te verdiepen, dus ik ben blij dat je het tof vind. Ritmes kan ik me voorstellen dat niet iedereen dat vet vindt. Ik moest zelf ook even wennen, maar ik vind het nu wel vet!

    Gitaren? Elementen? Snaardikte? Amp (modeller)?

    Vertel!
    Ik heb een Gibson Les Paul Classic gebruikt met Seymour Duncan pickups. Ik zou bij god niet weten welk type. Ik heb ze goedkoop gekocht van iemand die ze had vervangen. Ik heb een 0.11 setje genomen en de laagste snaar vervangen door een 0.56. En dat terwijl mijn 2 sevenstrings gewoon op de studiokamer stonden. Geeft toch een andere vibe vind ik. Je gaat uit je comfort zone. De gitaarsound is een Plugin met een impulse. Niks bijzonders; gewoon goed instellen en voor deze sound flink gaten.
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 8 augustus 2014 om 01:24

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Hé Michael! Als ik je eerder deze avond op FB heb gezegt, je mag je best vaker vervelen hoor :-) Ik kom niet uit de wereld van de 'metal' maar kan de muzikale waarde er wel van inschatten. Je nummer klinkt echt lekker maar ook vreemd door de timing. Vind het zoiezo knap hoe je de drums hier in weet te verwerken dat het allemaal klopt. In mijn eigen werk zijn de drums vaak mijn zwakste schakel. Qua sound doet het mij denken aan Pantera, mechanisch, strak en toch een vette sound. Alleen nog een sfeervolle solo en het nummer is voor mij helemaal af
    Nogmaals bedankt man! Ik ga zeker nog een solo doen. Heb dit effe snel in elkaar geflanst, dus ik moet sowieso nog wat dingen opnieuw inspelen nu ik het meer in de vingers heb...doe ik gelijk een solo!

    Drums zijn inderdaad lastig; zeker in metal. Gewoon een kwestie van je helemaal suf tweaken en humanizen. Drums zijn altijd het lastigste en vervelendste klusje, vind ik.
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 8 augustus 2014 om 01:21

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Gaaf hoor, het doet me nog het meest denken aan Sikth eigenlijk, hebben die dan ook Djent invloeden?
    Ik vind juist de combinatie en afwisseling van die ritmische stukken met die akkoord stukken erg tof, dat geeft een mooi contrast.
    De (gitaar)sound zou met name in de ritmische stukken nog wel wat heavier en zwaarder mogen van mij.
    Een solo zou inderdaad cool zijn, ik weet dat dat wel aan jou is toevertrouwd.
    Thanks man!

    Tof dat je er Sikth in hoort! Dat is zeker een invloed voor de mannen van Periphery; waar ik bij dit nummer overduidelijk de mosterd vandaan gehaald heb.Eigenlijk zijn ze samen met de mannen van Meshuggah zo'n beetje de grondleggers. Sikth is echt te gek...ben blij dat ze weer wat zijn gaan doen.

    Ja, ik vind die ritmische stukken gemixt met die melodie ook wel vet. Mooi contrast vind ik, maar je hoort pas waar ik heen wil met de vocals die ik in mijn hoofd heb. Dan wordt de ritmische structuur ook wat duidelijker.

    Ik zal even kloten met de sound! Ben over het algemeen wel redelijk tevreden, maar als iemand zegt dat het heavier moet, ben ik daar altijd voor in! Ik heb volgens mij ook gewoon een Marshall plugin gebruikt. Is natuurlijk ook niet echt een metalamp. Bedankt voor het luisteren! Alles goed verder? Nog lekker met je pedalen aan het klooien?

    Solo is wel een tof idee inderdaad! Zal ook Fedde eens proberen te traceren voor wat vocals.
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 8 augustus 2014 om 01:33

  8. #8

    Standaard

    Ik ben van mening dat je niet perse iets hoeft te snappen om er toch veel waardering voor te hebben.
    Hier is er zo één.

    Ik weet zeker dat ik de ballen verstand heb van deze muziek. Toch zou ik, rondlopend op een festival, hier uitgebreid voor gaan zitten. En dan zou ik niet kunnen beargumenteren waarom de keus (rondlopen op een festival heeft iets van door de muziek zappen, vind ik) hierop is gevalle.

    Als dit de vingeroefening is, laat maar komen de rest.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Gaaf Michael. Enneh wie is Fedde? Ik zoek nog iemand die af en toe n metal deuntje wil inzingen *nudge nudge wink wink*

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Erg knap gespeeld dit! Als ik zo die drums hoor zou ik absoluut niet weten wat ik hier met mijn gitaar zou moeten doen.....ik zou helemaal in de war raken! Ik doe het je niet na in ieder geval.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top