Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Her-waxen element

  1. #1

    Standaard Her-waxen element

    Ik heb een tijdje geleden het brugelement uit mijn telecaster (een CS texas special) vervangen, omdat deze nogal microfonisch was geworden. Ik wil hem echter mogelijk nog best wel eens terugplaatsen, daarom wil ik hem laten her-waxen (dat is voor zo ver ik weet de enige manier om dit probleem op te lossen). Heeft iemand enig idee waar ik dat kan laten doen in de buurt van Maastricht? Ik heb al eens gevraagd bij Arons in Heerlen, maar die hadden geloof ik geen idee waar ik het over had.
    Laatst gewijzigd door Ruud313; 6 augustus 2014 om 15:01

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Je kan het zelf doen. Even zoeken hoe en wat. Of vraag het Orpheo, lid van dit forum, die waxed dat het een lieve lust is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik weet niet of 'her'-waxen iets uithaalt ...


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    Onder de spoel van het element zit bij een Tele brugelement een plaatje. Dat plaatje resoneert snel en veroorzaakt dan het rondzingen. Zorg dat het plaatje goed vast zit op het element, ofwel met was ofwel met dubbelzijdig tape. Bijna altijd lost dit het probleem op.

  5. #5

    Standaard

    Hoi Antoon, het probleem was niet zo zeer rondzingen, maar dat het element letterlijk geluiden (die niet van de snaren kwamen) oppikte en versterkte als een microfoon. Kan dat ook met dat plaatje te maken hebben dan? Verder als opnieuw waxen geen zin heeft, is er dan een andere oplossing om dit te verhelp

  6. #6

    Standaard

    Nee, verstandig zijn. Niks zeggen.
    Maar wel
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud313 Bekijk bericht
    Hoi Antoon, het probleem was niet zo zeer rondzingen, maar dat het element letterlijk geluiden (die niet van de snaren kwamen) oppikte en versterkte als een microfoon. Kan dat ook met dat plaatje te maken hebben dan?
    Jep: dat was ook het probleem met mijn DP209 in mijn SG Jr. Ik zou zeggen: doen!

  8. #8

    Standaard

    Is goed, dan gaan we dat eerst eens proberen. Bedankt voor het advies.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    jep, opnieuw waxpotten zou helpen. Je kan proberen de bodemplaten goed vast te zetten (lees: alleen dat te waxen) en kijken of de spoel OK is. Als dat niet helpt, het hele ding waxpotten. Niet zo moeilijk. Je smelt gewoon een buts parafine (doe er geen bijenwas bij, tenzij je er een goed zuur in doet om de schimmels in de was te doden), en dipt je pickup erin. zorg ervoor dat de pup niet te heet wordt. Laat het even zitten tot de bubbels weg zijn, haal 'm eruit, wrijf 'm schoon met een stuk keukenpapier en klaar. kinderspel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top