Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Post neck pickup doet raar

    ik merkte net op dat de neck pickup van mijn schecter (een emg 85) opeens heel erg clean is en niet wil vervormen. ook al heb ik mijn versterker ingesteld op een 80's metal klank ik krijg hem maar niet overstuurd. af en toe kwam er wel serieus wat distortion bij, maar dat gebeurde op momenten dat ik gewoon aan het spelen was en ging telkens gepaard met serieus wat volumeverschil. met mijn bridge pickup heb ik dat probleem helemaal niet. nu zit ik zelf te denken dat het de batterij kan zijn, maar dan zou dat toch bij beide pickups moeten zijn? allez, dat veronderstel ik toch, want ik heb op dat vlak nul komma nul ervaring met actieve elementen. wie kan me hierbij helpen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Vergeet je 80's metalklank en luister of er significant relatief minder volume van af komt. Zoja, dan zal er iets niet lekker zitten, gaar contact of een interne winding die de weg kwijt is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    actief= lege batterij?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    actief= lege batterij?
    dat was ik dus ook aan het denken, maar is dat dan normaal gezien niet bij beide pickups?

  5. #5

    Standaard

    Als je brugpup een eigen volume of toonpot heeft kan die de geest hebben gegeven.
    Als dat niet het geval is, zou ik om te beginnen de soldeerpuntjes eens lopen. 99 van de 100 keer een gaar soldeerverbindinkje.

    Intermitterende fouten, dus dan weer wel en dan weer niet, zitten zelden in je pup. Eigenlijk gaan ze nooit stuk, en la ie gaat is ie gewoon uit.
    Ik gok: rot contractje.
    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik gok eerder op de switch. Een rotte pot hoor je als verlies van hoog. Rotte switch hoor je als nou ja, dit dus.

  7. #7

    Standaard

    ik heb daarstraks even mijn neck pickup getest en het rare is dat hij het deze keer wel goed deed. ik heb mijn gitaar toch maar even naar de reparateur gestuurd want die kent er toch iets meer van dan ik. toch bedankt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    niks raars aan. je switch is brak.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    +1 voor de switch. Bewegend onderdeel en daarmee alleen al eerder vatbaar voor slijtage
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top