Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 51

Discussie: HNAD Carlsbro TR100

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Is wel aanwezig en gebruik ik ook. Maar nooit bij stil gestaan. Thanks....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Verstandig.

    Bij een geaarde amp en ongeaarde pc komt de halve netspanning op de ingang tijdens aansluiten. Is al lang geleden maar spreek helaas uit ervaring. Schade een nieuw mainboard, processor en natuurlijk geheugenupgrade. Geintje kostte me een paar honderd.

  3. #43

    Standaard

    Misschien ten overvloede maar.....Als je een amp aan je geluidskaart hangt zorg dan wel voor randaarde aan je pc en amp.
    Zeer goede tip Cluseau ! Deze kende ik nog niet.

    Hoe sluit je dus je amp aan zonder je computer kapot te maken ? Is er een volgorde van aansluiten?

    bvd, Alf

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Zeer goede tip Cluseau ! Deze kende ik nog niet.

    Hoe sluit je dus je amp aan zonder je computer kapot te maken ? Is er een volgorde van aansluiten?

    bvd, Alf
    Zowel de PC als de amp geaard dan is er niks loos. Is echt een must, zoniet verplicht.

    Heb je geen aarde beschikbaar zorg dan iig voor een degelijke verbinding tussen het amp en PC chassis. In dat geval kun je nog steeds flink gebeten worden door de metalen delen als je lichaam in verbinding staat met aarde zoals een betonvloer of als je tegen de CV leunt. Let daar dan wel op.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #45

    Standaard

    Bedankt voor de opheldering. Het is me zeker al een ( of meerdere) keren gelukt om het verkeerd aan te sluiten ( gelukkig zonder kwalijke gevolgen voor mijn apparatuur ). Ik heb toen wel gemerkt dat er spanning stond op bepaalde delen waar dat echt niet de bedoeling was en ook de halve netspanning gemeten maar kon het niet verklaren.

    Alf

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    De verklaring is eenvoudig:

    In de PC voeding zit het driepolige chassisdeel met de nul, fase en randaarde aansluiting. Nu is de fase en de nul in de voeding dmv een cap verbonden met de randaarde. Is de randaarde niet aanwezig dan staan die caps dus in serie tussen de nul en fase De verbinding tussen de twee in serie staande caps voert de halve netspanning en die zit nu aan de aarde aansluiting waardoor je PC kast maar eigenlijk de hele PC dus de halve netspanning voert. Sluit je dat aan op een geaarde signaalkabel heb je een verschil van 115V~ tot het moment dat de aardebus van de tulpstekker of de massa van de jack verbinding maakt. Is de tip iets eerder dan heb je pech want dan loopt de verbinding over de elektronica van je soundcard en dat vind ie niet lekker.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #47

    Standaard

    Is nog duidelijker nu , ik weet wat me te doen staat! Nogmaals dank hiervoor. Kan veel geld en ergenis schelen

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Is nog duidelijker nu , ik weet wat me te doen staat! Nogmaals dank hiervoor. Kan veel geld en ergenis schelen

    Denk nou niet "ik haal die capjes wel ff weg" want dat is nog gevaarlijker.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #49

    Standaard

    Denk nou niet "ik haal die capjes wel ff weg" want dat is nog gevaarlijker.
    Ik was niet duidelijk genoeg denk ik : ik bedoel : dan sluit ik dus volgende keer mijn computer ook randgeaard aan.
    In de ruimte waar mijn computer staat is geen randaarde maar net om de hoek wel achter een deur.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Ik was niet duidelijk genoeg denk ik : ik bedoel : dan sluit ik dus volgende keer mijn computer ook randgeaard aan.

    Ligt aan mij hoor, ben altijd bang dat men de makkelijkste (gevaarlijkste) weg kiest

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top