Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Goede moderne amps (à la vh4) amptech??

    Hoi,

    Kan iemand me goede amptech aanbevelen voor amps zoals bvb Diezel vh4? Wel in België aub. Ik heb er nog geen gevonden die deze amp met volle verstand onder handen kan nemen, zelfs niet als het over lampen vervangen gaat!

    Thx, gr

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Afhankelijk van waar je zit of waar je voorkeur naar uit gaat. Ik geloof dat Rik in Tielt erg goed is met de klassiekere versterkers. In België zitten niet zo bijster veel goede reparateurs.
    http://www.lordriffenstein.com/

    http://users.skynet.be/musiccenter-tielt/intro.htm
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Deze is in principe wel geliefd

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Deze is in principe wel geliefd
    Jip, Geert is een vakman!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Je kan ook freeqi benaderen. Beschikt zeker over gedegen kennis en ervaring. Ook hier op het forum aanwezig.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    * Freeqi in Zottegem
    * Rik in Tielt
    * N-e-l in Lommel

    Allemaal even goed!
    Geert NEL kwal ik vroeger vaak voor mijn amps. Weet ook heel wat van VH4 af. Zo lagen er ooit 4 naast elkaar open op de werkbank met midi reparaties.
    Wat is het specifieke probleem met lampen vervangen bij die bakken? Dat je er alle types in kan steken?

    BTW Lord Riffentein verdeelt bepaalde merken en bekabelt systemen, maar repareert hij ook versterkers?

    MS

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik denk dat ik Lord Riffenstein verward heb met Freeqi. Maar goed, keuze in overvloed voor de TS.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  8. #8

    Standaard

    Ok, dankje voor de adressen!
    Reden waarom ik het vroeg, is omdat ik niet meer naar Tielt wil met mijn head. Ik ben er paar keer geweest, zowel met gitaar en amp, en telkens was het niet goed... Nu laatst heb ik mijn head weer naar Peter Diezel zelf moeten sturen om het een en ander recht te zetten van Tielt. Er zijn idd techs genoeg, maar velen wagen zich slechts aan de oudere generatie amps...
    In mijn geval was het nu 'gewoon' lampen vervangen. Er werd een verkeerd merk preamp lamp ingestoken, resultaat sound naar vaantjes. En eindlampen waren iets te koud gebiased. Niet volgens de scope, maar wel volgens de raad van Diezel zelf...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    de keuze voor een bepaald merk buis is erg persoonlijk.. evenals een biasinstelling, mits deze niet zo ingesteld is, dat er zaken stuk gaan natuurlijk... om daar een tech op af te rekenen vind ik wel erg ver gaan

  10. #10

    Standaard

    Er is een tech manual van Diezel, waar deze details aangeraden worden. Die zijn niet voor niets... Bij afgave amp is het ook gevraagd geweest.
    Er werd trouwens ook een cap phase invertor vervangen met niet de beste waarde. Ik heb mail gekregen van Diezel waar letterlijk in staat: issue was amp tech!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top