Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard backbinding Telecaster: waar start je

    Kan iemand me vertellen waar je start met het plaatsten van de binding op de achterkant van een Telecaster (custom)?
    In midden bij de neckpocket of juist bij de strap-pin aan de anderkant of....?

    Bij de neckpocket lijkt het me het mooist maar daar komt dan wel meer spanning op te staan. Of is de lijm (UHU allplast) sterk genoeg daarvoor?


    Thank`s

    Mike
    MdC-Guitars

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    @ gengar: Bedankt voor je reactie.

    Inmiddels had ik de binding al verlijmd.
    Ik ben gestart in het midden ter hoogte van de neckpocket. Het viel nog niet mee om hem strak te verlijmen in de "cut-outs". Na wat gepruts ziet het er nu redelijk goed uit voor de eerste keer. Wel vind ik de binding van 1,5mm dikte wat aan de dunne kant. Na het vlakken van de zijkanten van de body schuur je er toch weer wat af, en perfect gelijk krijg je het niet. Met een dikkere binding valt dat dan minder op denk ik. Al met al ben ik er wel tevreden over. Ook het tegenelkaar aanlijmen van de uiteinden ziet er goed uit.
    MdC-Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Het ligt een beetje aan de soort kunststof die je gebruikt maar meestal kun je een reststukje wel oplossen in een beetje thinner en hiermee de naad wegwerken (waar het tegenelkaar aan is gelijmd).
    Je maakt dus eigenlijk een beetje vloeibare binding die weer uithard als de thinner is verdampt.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #5

    Standaard

    Ik merkte dat de lijm de binding ook week maakte. Ik heb nu alles mooi vlak geschuurd en het ziet er beter uit dan ik in eerste instantie dacht. Ik zal binnenkort een fotoverslagje in "volg het bouwproces" zetten.
    MdC-Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    het is niet echt de bedoeling dat je de zijkanten nog zwaar gaat bijschuren na binding. kwestie van echt juiste maat freesbit te gebruiken.

  7. #7

    Standaard

    De freesbit was iig de goede maat. Ik heb eerst een proefstukje gefreesd en dat was perfect. Ik denk dat het o.a. gekomen is doordat de lijm nogal snel droogde. Regelmatig moest ik er nog wat extra lijm tussen doen. Dit was ook de eerste keer dat ik een binding heb geplaatst dus daar zal het ook wat aan liggen. Des al niet te min ben ik erg tevreden over het resultaat tot nu toe.
    MdC-Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top