Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard Bogner cab - andere speakers?

    Dus ik heb een poosje geleden een tweedehands Bogner cab op de kop getikt. Mooie kast, ziet er goed uit, klinkt ook erg goed – maar niet helemaal zoals ik verwachtte. Gewoon een wat ander klankkarakter dan ik me had voorgesteld, iets meer woody, iets harder hoog, iets minder zingende mids/minder compressed, opener klinkend.

    Vandaag toch maar even naar binnen gekeken: ja hoor, G12H30's ipv de V30's die ik dacht dat er in zaten! Nu had ik het er met de verkoper niet over gehad dus da's gewoon mijn eigen fout.

    Hoewel deze cab echt serieus retegoed klinkt, knaagt het toch. Ik had gedacht dat V30's de ideale speaker zouden zijn; en ervaringen in het verleden beamen dat. Wat is nu de slimste manier om dit aan te pakken? Het liefst zou ik straight up ruilen tegen een V30 cab, maar we weten allemaal dat die kans erg klein is. Dus verkopen en wachten op een V30 cab? Of ergens een goedkope 4x12 op de kop tikken en speakers swappen?

    Het helpt ook niet dat Speedy maar niet ophoudt hoe lekker zijn Ironball klinkt op een V30 kast (ik heb ook een Ironball)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Een ander 4x12" kopen met V30's zou uitkomst bieden: je kan het eerst uitproberen en als het niet bevalt de boel weer verpatsen, bevalt het wel dan ben je blij en kan je de 4 x 12" verkopen met de G12's.......

    Lijkt me een strak plan!!!!

    Robin.

  3. #3

    Standaard

    bij bax shop kon je volgens mij speakers afzonderlijk kopen, dan kan je gewoon die G12H30's eruit halen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Dat zal niet goedkoop zijn........
    En je zit ermee als het je niet bevalt, vier losse speakers verkopen valt vast niet mee!

    Robin

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Welja, nu in de uitverkoop die V30's voor €88,= / stuk.

    Bij bax

    Robin.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Bogner cab - andere speakers?

    Ik zou ook V30 speakers kopen. En dan 2e hands, ze worden bij bosjes aangeboden. En voor speakers los verkopen is een uitstekende markt, ik doe dat regelmatig.... Laatst nog een 4x12 kast en de speakers ieder apart verkocht...

    En die G12H30 speakers is echt wel een markt voor.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Bedankt voor het meedenken allemaal! Stom gevoel, ineens andere speakers dan verwacht. Maar aangezien de cab zelf erg goed bevalt is het zonde om die weg te doen. Nu nog nadenken of ik niet misschien toch Creambacks wil

    Ik ga in ieder geval de G12H30's eruit halen. Blijft wel dubbel, nogmaals, zo'n lekker woody Hendrix-crunch krijg je niet met een V30 of Creamback. Then again, dat speel ik bijna nooit.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    De Bogner cab zelf is super! Zeker niet wegdoen. Lekker gaan experimenteren met speakers...
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9

    Standaard

    Je kunt ook één g12h eruit halen en vervangen door een v30. Schijnt naar horen zeggen een lekkere mix te zijn.
    Te koop: Vox AC100CPH + Laney 412 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top