Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard Gitaarles 30 of 45 min

    Ik wil les gaan nemen maar twijfel tussen 1x per week 30 minuten of 45 minuten per twee weken.
    Om de week een les van 45 minuten geeft meer tijd voor oefenen en in 45 minuten kun je volgens mij een stuk meer behandelen dan tijdens 30 minuten. Nadeel is weer dat er zoveel tijd tussenzit.

    Wat vinden jullie?

  2. #2

    Standaard

    Ik zou het allebei een tijdje proberen en kijken wat voor jou het prettigst is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Zelf zou ik adviseren 1x per week 30 min. Een half uur is zeker lang genoeg en dan kan je elke week terug komen om bij te schaven en nieuwe dingen te leren. Echt oefenen moet je toch sowieso thuis doen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Persoonlijk vind ik 45 minuten in de twee weken beter, of eigenlijk een uur. Op de 1 of andere manier wisten we het altijd vol te krijgen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik 45 minuten in de twee weken beter, of eigenlijk een uur. Op de 1 of andere manier wisten we het altijd vol te krijgen...
    Je kan anderhalf uur ook vol maken, maar lullen over toffe gitaren, favoriete gitaristen, mooie muziekstukken, nieuwe optredens, etc. doe ik liever in de ccafé.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Je kan anderhalf uur ook vol maken, maar lullen over toffe gitaren, favoriete gitaristen, mooie muziekstukken, nieuwe optredens, etc. doe ik liever in de ccafé.
    Vooral over techniek, aanwijzingen op delen van het stuk waar ik op dat mee bezig was. Ik had het nodig en ik betaalde er ook voor.. Na dat uur ging het idd over toffe gitaren ed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Music

    Zelf geef ik lessen van 45 minuten uitlopend tot een uur.
    Reden: men zal mij moeten laten horen of ze de opgegeven stof van de vorige les enigszins beheersen/begrijpen, en zo nodig corrigeer ik deze dan nog. Verder neem ik de tijd om de volgende opdracht eerst door te nemen en ze te wijzen op de valkuilen.
    En wat is nu 45 minuten? Die zijn zo om.

    Heb hier leerlingen die bij anderen een half uur les genomen hadden maar op theorie, ritme e.d. niet onderricht waren.
    Men had simpel akkoorden geleerd en rammen/hakken maar, echter is dit voor mij geen les geven maar alleen geld vangen of men beheers zelf de echte kennis niet.

    Dus ik raad aan om minimaal eenmaal in de twee weken voor 45 minuten te kiezen, mits er les gegeven word door de "docent" zoals het hoort.
    Let goed op dat je een leraar neemt die je echt alles wil/kan leren, dus geen akkoorden hakken want daar kom je niet verder mee.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.

    Ik zit zelf ook met het probleem dat er doordeweeks ook weleens iets tussenkomt. Ik kan daarom niet na mijn werk altijd trouw oefenen. Ik zou daarom om de week nemen zodat ik wat meer tijd heb tussen de lessen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top