Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard The Lo Lands | Koning (Nederlandstalig)

    Hallo allemaal,

    Het is de laatste tijd wat stil rond mijn muzikale uitspattingen hier op het forum maar dat wil niet zeggen dat ik geheel stil zit. Ik ben bezig met diverse instrumentale nummers maar het afronden van de nummers wil nog niet helemaal lukken door gebrek aan inspiratie of tijd. Hierbij wel een compleet nummer van mijn toenmalige band Mister Jinx die ik onlangs in mijn archieven vond. Het was een probeersel in onze eigen moertaal en heeft het uiteindelijk niet gehaald voor de demo. Nu zoveel jaren later, bij het terugluisteren van deze opname, ontstaat er toch wel een glimlach op mijn gezicht. Het mooiste vind ik het refrein. Wat vinden jullie, is dit hot or not ;-)

    Het nummer heet 'Koning':

    Koning (previously unreleased)

  2. #2

    Standaard

    Voor de rest van GN mag dit een beetje cryptisch lijken, maar ik vermoed dat je weet wat ik bedoel.
    Ik sta niet alleen in de opvatting dat je nodeloos (te) bescheiden bent over je ideeën rijkdom en je manier van expressie daarvan.

    Nou lijkt 'no frills' een beetje de randtekst op de gulden van West Friesland te zijn, je moet dan toch wel ook kans zien zo te spelen dat dat niet op lijkt te vallen. Wel komt daarmee de ware aard van het lied mooi tot zijn recht.

    Afgezien van de wat curieuze break op 2'00" is het lied heerlijk en de solo verrassend.
    Dit is het lied dat Willy zelf had moeten schrijven. Maar ja, we kunnen ook niet teveel van hem vragen hè? Linten knippen, de nieuwe mini uit de garage rijden in Born... ik snap, het is een gekkenhuis. Blij dat jullie dit voor hem hebben gedaan.

    Blij dat je weer terug bent.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Voor de rest van GN mag dit een beetje cryptisch lijken, maar ik vermoed dat je weet wat ik bedoel.
    Ik sta niet alleen in de opvatting dat je nodeloos (te) bescheiden bent over je ideeën rijkdom en je manier van expressie daarvan.

    Nou lijkt 'no frills' een beetje de randtekst op de gulden van West Friesland te zijn, je moet dan toch wel ook kans zien zo te spelen dat dat niet op lijkt te vallen. Wel komt daarmee de ware aard van het lied mooi tot zijn recht.

    Afgezien van de wat curieuze break op 2'00" is het lied heerlijk en de solo verrassend.
    Dit is het lied dat Willy zelf had moeten schrijven. Maar ja, we kunnen ook niet teveel van hem vragen hè? Linten knippen, de nieuwe mini uit de garage rijden in Born... ik snap, het is een gekkenhuis. Blij dat jullie dit voor hem hebben gedaan.

    Blij dat je weer terug bent.
    Vriendelijke groet, Gus
    Dank je Gus! Ik heb meer cryptisch commentaar van je gehad :-) Bescheidenheid is niet moeilijk als je het grote geheel kan zien.

    Dit lied is al ver geschreven voordat Willy daadwerkelijk koning werd, maar hij heeft uiteindelijk besloten dit nummer voor hemzelf te houden ;-) Rijdend in zijn mini samen met maxi luistert hij naar het nummer 'Koning' en zegt tegen maxi dat het goed is. En dat is voldoende voor mij Dank voor het luisteren...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Totaal niet mijn ding (en dan druk ik me beleefd uit haha), maar lekker slaggitaartje. Goede mix, al mist t wel wat pit en zijn er af en toe wel wat volumetechnische issues (voornamelijk de zang knalt er soms uit), maar t klinkt lekker organisch en alles is goed te horen. Leuke tweede stemmetjes en oeh-oeh-oehs, smaakvol, niet te veel. Goed gedaan!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Totaal niet mijn ding (en dan druk ik me beleefd uit haha), maar lekker slaggitaartje. Goede mix, al mist t wel wat pit en zijn er af en toe wel wat volumetechnische issues (voornamelijk de zang knalt er soms uit), maar t klinkt lekker organisch en alles is goed te horen. Leuke tweede stemmetjes en oeh-oeh-oehs, smaakvol, niet te veel. Goed gedaan!
    Mijn ding eigelijk ook niet, Nederlandstalig dan :-) Reden dat we destijds ook besloten hebben dit nummer op de plank te leggen. Nu 8 jaar later kan ik er wel de schoonheid in zien, maar de Engelstalige versie 'King' van ditzelfde nummer vind ik het beste (kun je ook beluisteren in de speellijst met zanger Richard UK). Verder dank voor het luisteren Fusion, en je oprechte mening!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Niemands ding dan, want ook het mijne niet.
    Maar 't kan gerust met veel andere Nederlandstalige muziek mee, waar ik overigens niets op tegen heb, maar waarvan de hoeveelheid echt goede originele bands in mijn beleving schaars is.
    Aan toe te voegen dat hetzelfde wat mij betreft geldt voor veel Engelstalige Nederlandse bands, misschien dat ze het Nederlandstalig wel beter zouden doen.
    Maar goed, het gaat niet over mijn voorkeuren voor bijvoorbeeld Klein Orkest, Gorki, Spinvis of Eefje de Visser.
    Moet ik kiezen tussen Nick & Simon of dit ?
    Doe dan dit maar.
    Meer inhoudelijk ? (maar niet veel); gitaargeluidje erg lekker, typisch strat.
    Liedje zit ook voldoende goed in elkaar.
    Opname gaat ik ook niet over zeuren.
    Het is alleen mijn ding niet.
    Eigenlijk niemands, behalve mensen met slechte smaak.
    Maar die zijn er veel.
    Dus zou je er best wat podia mee langs kunnen.

  7. #7

    Standaard

    Dankjewel Tupelo voor je reactie. Het gaat mij er eigelijk niet echt om wat men vind van Nederlandstalige muziek en de waarde/kwaliteit daarvan. Het nummer 'Koning' zou een b-kantje geweest zijn, een tussendoortje, niets meer :-) Er is best een hoop goede Nederlandstalige muziek gemaakt, hoewel kritisch als ik ben, denk dat dit nummer niet boven het maisveld zal uitkomen, maar ook zeker niet ten onder zal gaan ;-) De band is ter zielen dus live zal het nooit gebracht worden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Van Dik Hout had ook nooit boven het maisveld uit mogen komen, nog niet de oefenruimte uit, moet je kijken hoever die 't gebracht hebben ? Je moet het sentiment wat mee hebben, en daar zelf heel erg into zijn. Maar goed, blijft mazzel/pech hebben, en de band is al ter zielen dus, wat zou het.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top