Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard Behringer FCB1010 toch superieur aan andere Midi Foot Controllers?

    Hoi hoi,

    Ik ben in de markt voor een nieuwe compacte footcontroller nu ik weer terug in 'rack'land ben. Nu zie ik alleen 1 grote beer op de weg met betrekking tot een nieuwe controller aanschaffen en afstand doen van mijn FCB1010 (ik wil namelijk graag naar een phantom powered midi controller).

    Even een situatieschets van een deel van mijn setup:

    Gitaar > RJM Effect Gizmo > TC Flashback x4

    Ik wil bereiken dat ik een Instant Access knop heb voor delay met dit pedaal, wat betekent dat ik tegelijkertijd een CC# naar de RJM Effect Gizmo moet kunnen sturen en een PC# naar de Flashback.

    De Behringer is zo flexibel dat je zelfs met standaard firmware per preset verschillende Program Changes kunt instellen en verschillende (max 2 geloof ik) CC's.

    Tot mijn verbazing zie ik dat dit (correct me if i'm wrong) een Midi Mate dit bijvoorbeeld niet kan bij de bovenste 5 knoppen en een Instant Access switch ook echt alleen met een enkele CC# in te stellen is. Delay als "Preset" instellen voor een CC zou een optie zijn, maar dan ben ik een dierbare preset knop kwijt. Conclusie: Dan zou ik naar een grotere controller toe moeten.

    Je zou kunnen stellen dat het krom is dat de flashback x4 met PCs werkt ipv CCs, maar uiteindelijk zoek ik toch een betaalbare compacte controller (liefst 5 presets en 5 IAs per bank) die dit aan kan.

    Heb ik het mis en kan dit met de Rocktron wel, of moet ik zoeken naar een andere controller (of andere delay )



    Edit: Nevermind, de oplossing is natuurlijk om iedere preset op de controller een program change mee te geven van de flashback preset, (of die loop nu wel of niet aanstaat) zodat de flashback altijd goed staat als je de IA switch voor delay aanzet. Hersenscheet
    Laatst gewijzigd door Raffel; 25 juli 2014 om 18:13
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    De FCB1010 kan heel makkelijk worden omgebouwd naar phantom power!

    http://voes.be/fcb1010/pdf/fcb1010%2...%20adaptor.pdf

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    weet ik, maar ik vind dit eerlijk gezegd niet echt een degelijke oplossing. Lijkt me nogal gevoelig op een podium.

    Er zijn inmiddels ook betere mods zoals de DMV mod. http://www.dmvelectronics.com/store/...=1&idcategory=

    Maar als ik dan toch moet gaan investeren doe ik dat liever in een controller die goed met control changes om kan gaan. Bij de FCB1010 moet je CC's voor instant access in eerste instantie altijd 2 keer aanklikken en dat is ook verre van optimaal.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel Bekijk bericht
    Maar als ik dan toch moet gaan investeren doe ik dat liever in een controller die goed met control changes om kan gaan. Bij de FCB1010 moet je CC's voor instant access in eerste instantie altijd 2 keer aanklikken en dat is ook verre van optimaal.
    Nee hoor (nogal laat antwoord, maar toch..)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top