Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 57

Discussie: Twin Reverb OPINIE

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vroeger bij ons op de muziek school hadden ze een red knob twin staan, heerlijk geluid en een erg goed scheur kanaal, zeker voor fender begrippen! Zaten wielen onder, anders was dat ding niet te slepen, woog bijna 50kg maar een erg uniek geluid en met elke gitaar kreeg je er een wereld geluid mee. Toch blij dat ik er nooit aan begonnen ben, want in de meeste situaties gewoon te hard, volume op 1 en je oren vlogen er al bijna af!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Heerlijke amps, maar niet te tillen en daarom ook reden dat ik er nooit eentje heb gekocht. Ook mijn Acoustic G100T - trommelvliezentergend hard clean - was een backbreaker. Ik heb liever tops/cabs.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    De Twin Reverb was ook de absolute Must Have- Je-van-Het om te combineren met je Rhodes piano … de pianist van een van m'n vroegere bands woonde in Amsterdam Zuid op zolder (lees: trapportiek naar '1 hoog' en dan dus 'de vierde verdieping' ... en die sleepte op zeker moment z'n Rhodes en Twin Teverb dus minstens 1 keer per week al die trappen op en af. LOL
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik wil de pret niet bederven maar snap die hype rond de twin reverb's niet.
    Ook ik kocht In 1977 ook een nieuwe twin met jbl's.
    Dat deed namelijk bijna iedereen die niet wist wat ie kopen moest.
    Alle gitaristen hadden een Opel kadet als auto en en een fender twin reverb als versterker.
    Hoewel ik hem voor begeleiding/rhythm wel goed vond was het voor mij voor lead gitaar echt helemaal niks.
    Enkel hoog snerpend scherp harsh dun en schel zonder ballen.
    Ligt ook aan de gitaar natuurlijk maar in die tijd was de regel "fender op fender klinkt niet" .
    Misschien wordt de vintage waarde van een twin wat overschat , ik denk persoonlijk dat er beter klinkende vintage Fenders zijn
    Laatst gewijzigd door dorrus; 9 augustus 2014 om 18:24

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar destijds had je weinig scheur pedalen, dus scheur moest je in die tijd uit amps halen.
    In mijn ervaring slikken twins pedalen als een gewillige h...., toch?

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar destijds had je weinig scheur pedalen, dus scheur moest je in die tijd uit amps halen.
    ..............
    Een Les Paul op een The Twin of een Super Twin scheurde ook wel, zeker je trommelvliezen ;-)
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Ook ik kocht In 1977 ook een nieuwe twin met jbl's.
    Tsja, daar ga je al.... Ik vind JBL's de minst goed klinkende speakers voor een Twin. Snerpend hoog inderdaad en nog loeizwaar ook. Snap de hype rond JBL's dan ook echt niet.

    Ik heb er oude Pyles in, véél beter, en ook nog eens veel lichter. Het mooist vind ik Oxfords, oude Jensen C12n schijnen de holy grail te zijn, maar heb ik nog nooit zelf mogen ervaren.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Twins zijn fantastisch zeker weten!
    Te luid is onzin daarom zit er een volume knop op.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Amps hebben een sweet spot, als je daar gevoelig voor bent.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Trouwens voor diegene die de jaren 70 niet mee gemaakt hebben: Picture this: een tijd zonder internet , geen reclame voor dit soort zaken op tv of andere media. De meeste blaadjes stonden vol met zaken die ze bij een hoop muziekhandels niet eens hadden. En de meeste zaken verkochten alleen datgene waar ze genoeg aan verdienden ( fender , Gibson , allerlei goedkope reut uit Japan....). Nieuw waren ze veel te duur voor iemand met een krantenwijk en wat blijft er dan over?
    Dertiendehandsvaneenblaadjeopdemuurindemuziekschoo l materiaal. Altijd binnen gestaan. Wel eens een faylon gehad , tot ie kapot ging en niemand hem repareerde want de onderdelen waren er niet meer.... volgens diegene die nog wel een Twin uit negentiennoach had... Dat we ooit door zijn gegaan is alleen maar dankzij puur doorzettingsvermogen en wagonladingen drank en drugs , dat dan weer wel.
    Zo , dat was de reden dat veel mensen op twins rammelden en er blij mee waren. Ik had toen ook maar 1 pedaal. Big Muff Fuzz!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top