Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik ga m graag luisteren, maar zit nog in tent in Drent, waar ik gezegend ben met een 0G verbinding op mn mobiel. Volgende week ga ik een grote GN inhaal-luistersessie houden. Tegen die tijd zal ie wel af zijn, haha.

    Loeters,

    Merijn

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    0G haha klinkt goed *grijns* kan niet beloven dat ie af is als je weer in de bewoonde wereld bent, maar we zullen zien. Veel plezier daar, pas op voor laagvliegende koeievlaaien!

  3. #13

    Standaard

    Als je daar nog zit, Merijn, en je hebt hetzelfde als hier (net onder Amsterdam), dan ben je in deep doo doo.
    Zelden eerder meegemaakt dat het vrijwel aan de lopende band onweert en keihard regent.

    Als ze dit weer hebben gebruikt voor de testdrive van je tent, hou je zeker droge voetjes.
    Wij hadden weer nachtvorst op 1148 meter hoogte eind mei; dat was ook weer zoiets, maar in ieder geval geen blubber.

    Gaat dit nog een beetje over dit stuk muziek? Nee. Eigenlijk niet. Ik geloof dat ik drie verschillende invalshoeken heb gehoord en omdat het toch al iets buitenaards is voor mij.....

    Ik ga de komende dagen nog eens luisteren. Maar voorlopig ben ik nog zoekende.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #14

    Standaard

    Howww, helemaal dit topic vergeten. Tweede en vooral de derde mix klinken al een stuk beter, vind ik. Drumsound is nog steeds niet helemaal mijn ding, ook niet hoe het in de mix ligt, maar als ik daar doorheen luister zijn de partijen wel heul erg interessant. Als het nummer nog in de 'metal-mode' zit in het begin vind ik ze toch nog wat te statisch, te vlak. Tijdens de 'break' en de solo wordt het wat breakcore/glitch-achtig, juist dan komt het wel goed tot z'n recht. Puur mijn mening: Ik zou de metal-drums wat dynamischer maken, met meer punch (vooral in de snare) en tijdens de 'break' en solo wat synthetische drums en percussie toevoegen. Zo baken je beide gebieden duidelijk af en kun je ze vervolgens naar hartelust door elkaar gooien. Ik hoop dat dat logisch klinkt. En nogmaals, dat is wat ik had gedaan.

    Die solo, die stopt verdorie altijd op het verkeerde moment. Ik ben benieuwd naar de rest, écht heel erg fijn. Met name het laatste gedeelte van dit stukje (de synths en de solo) doet mij denken aan Blotted Science. Zelfde sfeertje.

    Compositie van het nummer zelf: Geniaal, niets meer aan doen. Laat je vooral ook niet teveel beïnvloeden door ons, bij veel commentaar ben je of slecht, of vernieuwend bezig. Ik gok op het laatste.

  5. #15

    Standaard

    I've fallen on hard times, riep ik ooit op een feest. Dramatisch! Wat dan?, nee toch, vroegen mijn vrienden... Els heeft een hard matras gekocht, riep ik , een traantje wegpinkend. Ja, daarvoor had iedereen begrip. Els moest het veld ruimen. Ook Els ging verder. Dit leidde tot de LP Something Els. Echt waar.
    Dus als ik nu iets roep over hard times, is het maar de vraag of ik nog word geloofd.

    Zo moet ik stofzuigen. Het weekend begonnen we weer op donderdag omdat we geen zin hadden tot vrijdagavond te wachten. Ik ben een percussietrack aan het opnemen voor een lied dat ongetwijfeld vanavond gaat gebeuren. En de rest van de dag is ongeveer volgepland met dingen waarbij je denkt 'waarom ik', maar waarvan iedereen de overtuiging heeft, dat dat dingen zijn die schijnen te moeten gebeuren.

    Dus ik heb weer eens naar de muziek op dit draadje geluisterd. Want ik heb niet het gogme om het in een keer te doorgronden.

    De Donald Duck (zoek de tien verschillen!) is er niks bij. Ik ben daar slecht in. De volgende redenen en gedachten spelen een rol:
    - Bij Djent in A voelde ik me qua kennis te kort schieten
    - daarin is eigenlijk maar weinig verandering in gekomen
    - de laatste van de drie klinkt mij het prettigst in mijn oren
    - zonder dat ik nog precies kan vertellen waarom
    - het zijn weer de drums die qua klank heet meest afwijken van de muzieksoort
    - misschien voor jou een reden er mee door te gaan

    't Duurt even maar dan komt het ook op gang (meen dat ik dat bij Kefding las) en daarin zie ook ik de lol wel. Totaal niet mijn ding dus, maar zeker Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
    Ik kijk uit naar je volgende avonturen in djentland.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Het heeft even geduurd. Nu eindelijk echt genoeg tijd.
    Gus, stonden tot onze enkels in het water op de plek van de tent. Alle spullen toch droog .

    Vermakelijk stuk met mooie dingen. Hoogtepunten vind ik het intro, de overgang daarna op 0.25 en alles na 1.06. Het intro zou je misschien iets vloeiender kunnen laten gaan door de drums iets meer flow en minder accenten te geven (meer bekkens, minder kick/snare), maar dat is smaak. De riff daar vind ik in ieder geval super.
    Vanaf 1.06 klinkt lekker spacey. De drums daar zo extreem onmenselijk zorgt voor een leuk effect. Computerdrums gebruikt om echte drums te imiteren zo overduidelijk onecht gebruikt, geeft bij mij in ieder geval een geinige clash. Van mij had de solo iets later mogen beginnen en de achtergrondsynths meer aanwezig.

    Het stuk waar ik niks over gezegd heb, vind ik meer een beetje vulling en slechts opbouw naar het volgende. Ook wel leuk hoor, daar niet van.

    Dan het geluid. Hier en daar clipt het een beetje. (akkoorden op 1.03-1.04 en sommige djents). Hoewel het begint te wennen, vind ik het geluid van de kick nog steeds meer een click. Ik wil je (nog) eens aansporen om ook eens een minder loude mix/master te maken. De treble op de kick drastisch omlaag gooien (en bass evt omhoog) en de kick laten kicken door daadwerkelijke volumepieken, dus minder limiting/compressie. Dat geeft meer vrijheid en ruimte bij het equalizen en de drums krijgen meer impact en klinken echter. Het verhogen van m'n volume bij het afspelen heb ik daar wel voor over .

    Moeaai!

    Loeters,

    Merijn

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Bedankt voor de leuke reactie! Blij datje uit de modder bent Ik zal zeker eens goed naar de clipping luisteren. De kick, mmmm, misschien... ik beschouw mijn nummers ook vaak als stijloefening, en ik probeer qua sound bij wat er momenteel 'in' is te komen. Ik weet dat een Gus bijvoorbeeld daar voor wilt waarschuwen ("wees jezelf"), en das op zich een mooi advies, maar bij mij 'zelf' hoort nou eenmaal dat ik een geluid wel neerzetten dat past bij de trend. Ik denk dat de kick hier ongeveer doet wat ie tegenwoordig 'hoort' te doen in moderne metal.

    Verder heb ik net een fles advocaat op mijn bijna nuchtere maag in 1x weggetikt (en ik drink verder eigenlijk nooit meer), dus ik brabbel maar wat

    Ik heb hopelijk binnenkort (als t goed is aankomen weekend) 2 volle dagen om er aan te werken, dus kijken hoever we komen!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Bedankt voor de leuke reactie! Blij datje uit de modder bent Ik zal zeker eens goed naar de clipping luisteren. De kick, mmmm, misschien... ik beschouw mijn nummers ook vaak als stijloefening, en ik probeer qua sound bij wat er momenteel 'in' is te komen. Ik weet dat een Gus bijvoorbeeld daar voor wilt waarschuwen ("wees jezelf"), en das op zich een mooi advies, maar bij mij 'zelf' hoort nou eenmaal dat ik een geluid wel neerzetten dat past bij de trend. Ik denk dat de kick hier ongeveer doet wat ie tegenwoordig 'hoort' te doen in moderne metal.

    Verder heb ik net een fles advocaat op mijn bijna nuchtere maag in 1x weggetikt (en ik drink verder eigenlijk nooit meer), dus ik brabbel maar wat

    Ik heb hopelijk binnenkort (als t goed is aankomen weekend) 2 volle dagen om er aan te werken, dus kijken hoever we komen!
    Ik ga het niet hebben over wel/niet jezelf zijn. Dat is aan jou xD.

    Maarrrr..:

    Bedoel je modern, of 2008?

    Hail To The King (2013) - Avenged Sevenfold: DR10,
    Roads To the North (2014) - Panopticon: DR8,
    Colored Sands (2013) - Gorguts: DR9,
    Aura (2014) - Saor: DR9
    Pale Communion (2014) - Opeth: DR11.

    De trend begint steeds meer het terugdringen van de loudness-war te worden. Dat luid en gecompresst harder, intenser, helderder en beter klinkt, is onwaar. Echt nonsense. Komt zelfs weinig mening bij kijken. Dat de laatste (bijna) 20 jaar moderne metal (en in alle andere popmuziek) bepaald is door een mythe, is de grootste fout die de muziekindustrie ooit gemaakt heeft. "Get Lucky" van Daft Punk is wat mij betreft ook het bewijs dat niet-luide nummers ook gewoon (extreem) beroemd kunnen worden, want die heeft DR8.

    Verder kan je je afvragen of de loudness karakteristiek is voor het genre (djent) waar je in wil komen. Ik bedoel, (bijna) alle popmuziek is loud, dus karakteristiek voor djent is het niet. Als ik replaygain(!) aan heb staan, zou ik in dynamische djent ook niet horen waarom een dynamisch stuk muziek minder djent zou zijn dan een luide versie. Dynamisch of niet dynamisch betreft alleen volumeverschillen en niet het frequentie-palet van een genre, dus de djent-karakteristieken blijven behouden.

    Je wilt een aanwezige, hoorbare klikkerige kickdrum en dat kan natuurlijk. Wanneer je dit met meer dynamiek zou doen, zul je zien dat de kick minder treble nodig heeft om qua geluidspalet hetzelfde timbre te hebben als gecompresst met veel treble. Althans, dat is mijn vermoeden.

    Tot zover mijn preek.

    Edit: veel plezier nog met je advocaat!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dikke update! Vind de sound wel dik, maar heb ont-zet-tend veel moeite met de slaggitaar en de solo. Ik doe nu de slaggitaar iets omlaag in volume en haal wat hoog weg onder de solo, maar dat klinkt ook weer zo maf.

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12863981

    Tips?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ik ben fan! Net terug uit de woestijnen van Afrika is dit een welkome afwisseling van de awembaweh awembaweh (oid ) meuk daar.. Ook erg mooi, maar het betere gitaarwerk heb ik wel een beetje gemist.

    Sommige van je stukken kan ik wat minder hebben, maar dit ligt erg in mijn straatje. Prog, zeker als het wat meer de metalige kant op gaat, vind ik erg lekker, dus complimenten! Was bijna teleurgesteld toen het afgelopen was...

    Nuttige tips heb ik verder niet en het enige puntje van kritiek is de kickdrum, vind ik niet mooi..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top