Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard Lekker lekker lekkerrrrr!

    Vorige nummer al weer vergeten Deze gitaar staat in C, nieuwe, lekker dikke patch (is ook makkelijker voor deze gitaar te maken vind ik). Heerlijk modern, prog, djenty, fris, cripsy. Ik ben hier 10000x enthousiaster over in vergelijking met t vorige nummer. Eerste riffs zijn er! Ff snel en slordig ingespeeld voor jullie (en voornamelijk mezelf haha)

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12863981

    Ben benieuwd of jullie het ook leuk vinden!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Nog moeilijk om aan te kunnen refereren, daarvoor is het te kort.
    Begin pakt me wat minder, omdat het wat progrock heeft, maar daarna die beuk erin, dat klinkt veel belovend.
    Toch pakte die "djent in A" me onmiddellijk, hier ben ik wat meer afwachtend op.

  3. #3

    Standaard

    kan niet reageren op comp maar ik merk dat je heel hard erg bezig bent om een eigen gitaarsound te kreeeren(thumbs up) en daarbij bereid bent om grenzen op te zoeken (mijn complimenten..)
    nu een puntje van kritiek
    ik vind het net een tandje te schel
    just my 2 cents

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Dank heren, ja de patch is wat schel. Je hebt gelijk. Ik ga altijd voor die 'crunch' maar schiet sims wat te ver door.

    Tupelo, je houdt meer van groove en beuken dan prog en symfo? Of is dat wat kort door de bocht?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Prog & Sympho doen 't minder voor me, ik ben sowieso niet onvoorwaardelijk into rock, ook niet beukende rock, het moet voor mij toch vaak een blend zijn met andere invloeden, in je Djent hoor ik bijvoorbeeld dat drone-achtige, beetje ambient, die djent (beuk), en nog een stukje solo dat al meer conventioneel rock is, dat samen vind ik lekker.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Zou ik jullie mogen vragen om eens KRITISCH naar deze mix te iuisteren? Ik zelf vind m redelijk goed klinken, maar heb jullie oren hard nodig! MichaelAE, Kefding, Cageman en andere djenters vooral, maar ook alle anderen met een goed gehoor! GRAAG!

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12863981

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Zou ik jullie mogen vragen om eens KRITISCH naar deze mix te iuisteren? Ik zelf vind m redelijk goed klinken, maar heb jullie oren hard nodig! MichaelAE, Kefding, Cageman en andere djenters vooral, maar ook alle anderen met een goed gehoor! GRAAG!

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12863981
    Klinkt lekker! Zeker al een stuk beter dan de vorige sound.

    Paar op- en aanmerkingen:

    - Je kick heeft nu de "click" rond het 2 khz gebied. Dat is zeker gewenst bij metal, maar ik zou er ook nog wat meer 4 k en 6-9 aan toevoegen. Beetje spelen met het hoog voor je sample en luisteren wanneer hij echt die "click" krijgt zonder onnatuurlijk te worden.
    - Je snare klinkt een beetje ver weg. Zoeken in de EQ waar je attack zit in het laag en het hoog. Meestal rond de 1 k en de 160-250 hrz. Misschien een wat directere sample? Of minder reverb/room?
    - Je bas mag wat meer laag krijgen. Kies een gebied dat niet teveel in de buurt van je kick komt. Ik doe meestal de kick rond de 50-60 en dan de bas rond de 90-100. ligt aan het nummer. High-pass op de gitaren en wat heel goed werkt is bepaalde frequenties in het ene instrument boosten en dan bij het andere juist weghalen. Hierdoor krijgt alles een eigen plkeje in de mix.

    Goed bezig man!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Geen goed gehoor, sorry.
    Maar wel goede ervaring, ik neem progressie waar, vergeleken met je vorige djent stukje.
    En ik hoor iets dat ik ook in je meer electronische dingen hoor.
    Jou dus; fusion.
    In je djent.
    En dat is goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Dank heren. Leuk om te horen Tupelo Michael, ik heb een aantal van je tips opgevolgd. Hieronder t resultaat (en n solootje erbij).

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12863981

    Voel je niet verplicht te luisteren uiteraard, ik ga rustig door tot t nummer klaar is en dan trek ik wel weer aan de bel

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2011
    Locatie
    kempen
    Berichten
    171

    Standaard

    Ik ben niet direct gezegend met een goed stel oren om muziek te ontcijferen. Ik heb wel een goed stel oren als ik iets lust of nie. Dit is geweldig! Zeker aan verder werken!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top