Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Martin D16GT

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard Martin D16GT

    Ik ga morgen kijken naar een Martin D16GT, het is een gitaar die in de winkel heeft gehangen, dus er zit redelijk wat korting op.

    Meningen over die gitaar? Waar op te letten bij een gitaar uit de winkel? Overige tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Een Martin is bijna altijd waardevast. En een kwaliteits instrument. En ook is het zo dat Martin, als er wat mis is met de gitaar zover gaat dat ze de reparatie bijna altijd uit willen voeren... (garantie daargelaten)...

    Maar het kan zo zijn dat deze gitaar 'iets' heeft. Maar alstie verder netjes speelt, er garantie is, dan is het hoogstwaarschijnlijk een prima deal.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Zullen wel wat krassen opzitten, verder kijken waar je altij naar moet kijken: Zichtbare schade, is het bovenblad niet gebold achter de brug en de bespeelbaarheid: zijn de frets niet teveel mishandeld ed. Laat 'm afstellen en ik zie niet in waarom een in principe nieuwe gitaar niet goed zou moeten zijn.. Hij is iig lekker ingespeeld!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Zullen wel wat krassen opzitten, verder kijken waar je altij naar moet kijken: Zichtbare schade, is het bovenblad niet gebold achter de brug en de bespeelbaarheid: zijn de frets niet teveel mishandeld ed. Laat 'm afstellen en ik zie niet in waarom een in principe nieuwe gitaar niet goed zou moeten zijn.. Hij is iig lekker ingespeeld!
    Enige krasjes enzo vind ik ook niet erg, al hoop ik logischerwijs wel op zo weinig mogelijk Garantie weet ik nog niet, morgen ff goed naar vragen.

    Verdere tips?

  5. #5

    Standaard

    Mijn eerste Martin was een D16-GT. Echt een hele goeie gitaar. Licht, super bespeelbaar en goeie Martin boom. De mijne was uit de eerste series (2001 ofzo) en had nog een houten brug en toets. De latere hebben micarta (=kunststof) burg en toets. Is minder traditioneel maar speelt er niet minder om. Het is een serieuze gitaar. Als hij goed klinkt en je krijgt een goede deal dan kun je er een eprfect instrument aan overhouden.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top