Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard NGD - Gibson inside!



    Afgelopen week even een tripje op en neer naar Delft gemaakt. Was al langer marktplaats in de gaten aan het houden voor een mooie akoestische gitaar en deze (J-35)was een van mijn kandidaten. Wilde graag een mooie massieve gitaar (liefst slope shoulder) en toen kwam deze opeens voorbij voor een interessante prijs. Binnen een uur was de deal al rond en daarna opgehaald (wel eerst getest uiteraard). Komt akelig dicht in de buurt van een J45 en vind hem stiekem nog mooier ook! Heel erg blij mee. Wel nog even nieuwe snaren nodig, maar dat doe ik wss vanavond even. Binnenkort meer foto's!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Mooi! Veel plezier ermee!

    Ik zou ook graag nog eens een slope shoulder willen.
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht
    Mooi! Veel plezier ermee!

    Ik zou ook graag nog eens een slope shoulder willen.
    Er zijn meer merken die slopes bouwen, maar ik ben stiekem een klein beetje merkengeil als het op gitaren aan komt. Recording King schijnt ook uitstekende gitaren te bouwen, maar ik vraag me af of die hun waarde een beetje behouden. En voor de prijs van een nieuwe minder bekend/gevestigd merk gitaar heb ik nu deze kunnen kopen tweedehands maar in absolute nieuwstaat.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Klopt, heb zelf ook een Triple O van RK, en ben erg gecharmeerd van een Recording King RAJ-126, maar denk dat die niet echt zijn waarde behoudt, als je er al aan kan komen.

    Ik zag trouwens van de week een J-35 gereserveerd staan op MP, dat zal deze wel zijn, toch?
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht
    Klopt, heb zelf ook een Triple O van RK, en ben erg gecharmeerd van een Recording King RAJ-126, maar denk dat die niet echt zijn waarde behoudt, als je er al aan kan komen.

    Ik zag trouwens van de week een J-35 gereserveerd staan op MP, dat zal deze wel zijn, toch?
    Dat zou wel eens kunnen ja, zo vaak komen ze niet voorbij
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Gefeliciteerd! Het zijn echte werkpaarden. Qua klank worden ze alleen maar mooier door de jaren. Kwestie van veel blijven spelen.
    Veel gebruikt als instrument om nummers mee te schrijven. Heb ik mezelf ook al eens op betrapt dat zoiets makkelijker gaat op een goede acoustische gitaar.....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Kijk eens aan, mooi! Shortscale en grote body zijn toch wel favoriet.. Jammer dat er zo weinig in mijn prijsklasse zijn..

    Alleen die slagplaat... Maar goed, je kan niet alles hebben, uiterlijk vind ik nog steeds van ondergeschikt belang..

    Gefeliciteerd en veel speelplezier!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Kijk eens aan, mooi! Shortscale en grote body zijn toch wel favoriet.. Jammer dat er zo weinig in mijn prijsklasse zijn..

    Alleen die slagplaat... Maar goed, je kan niet alles hebben, uiterlijk vind ik nog steeds van ondergeschikt belang..

    Gefeliciteerd en veel speelplezier!!
    De slagplaat is niet geliefd bij velen maar ik vind hem, zeker in het echt erg mooi. Ik weet niet wat je prijsklasse is maar deze was tweehands ruim onder de 1000€....
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  9. #9

    Standaard

    Gefeliciteerd.
    Mooi ding, zo te zien ook geen gebruiks-sporen.
    Die slagplaat... tja, je moet ervan houden en dat doe je, dus lekker spelen maar.
    Mooie prijs ook....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    De gitaar is gebaseerd op een jaren '30 model, toen de J-35 oorspronkelijk werd gelanceerd met u-raadt-het-al, een firestripe pickguard. Daarmee dus volledig vintage correct. In tegenstelling tot de banner op de headstock en naar ik heb begrepen de banner die niet vintage correct zijn. Ook geloof ik niet dat LR Baggs of Tusq toen als bestonden Maar het is echt een player, een werkpaard zoals Eko al zei. Komt akelig dicht bij een J-45 voor een schappelijkere prijs. De J-15 schijnt overigens ook erg goed te zijn, maar die heb ik nog nooit getest.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top