Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Kromme hals redden

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Ik meende destijds te hebben begrepen dat juist het nadien opdrogen zorgde voor een extra krimping, dus juist weer rechttrekken.
    Probeer maar en laat hier uw bevindingen achter, maar ik weet dat het niet gaat werken !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Ik hoop niemand te beledigen ofzo, maar ik denk dat Stijn er best veel verstand van heeft. Zelf zou ik iets niet proberen als hij het afraad.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  3. #13

    Standaard

    Ik voel me ook niet beledigd hoor Elric, ik bracht alleen maar naar voren naar wat me vroeger verteld is. Ik zal de kennis van Stijn ook niet in twijfel trekken. Ik ga als eerste even de tip van de vioolbouwer in Meppel nalopen, en anders gewoon droog klemmen voor een tijdje.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Voor wat het waard is: ik heb op de meubelmakersvakschool (jaar of 100 geleden) geleerd dat beuken(triplex) zittingen en rugleuningen van bijvoorbeeld schoolstoeltjes onder hoge druk met stoom werden gebogen en daarna gedroogd. Na droging blijft het krom staan tot het in de vuilverbranding verdwijnt. Ik heb het vochtig maken regelmatig toegepast bij meubelen. Maar wat het met een gitaar hals doet weet ik niet, omdat daar natuurlijk beide houtdelen in dezelfde richting lopen.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn Bambu, alleen is die nek van gelamineerd bamboe en gaat na 35 jaar echt niet meer recht trekken.
    Heb nu de trussrod los en een setje 0.012 erop en dan heeft hij een perfecte kromming. En je kunt de nek als whammy bar gebruiken door hem flink naar voren te duwen

    Trussrods zijn voor watjes

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Sander-H, Da's dus een mooie kandidaat voor vlakken onder spanning.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn Bambu, alleen is die nek van gelamineerd bamboe en gaat na 35 jaar echt niet meer recht trekken.
    Heb nu de trussrod los en een setje 0.012 erop en dan heeft hij een perfecte kromming. En je kunt de nek als whammy bar gebruiken door hem flink naar voren te duwen

    Trussrods zijn voor watjes
    Zo zie je maar weer dat de perfecte gitaar helemaal geen trussrod nodig heeft.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top