Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    5 juni 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    39

    Standaard Hoe moet stel je een humbucker goed af

    Hallo,

    Ik heb op mijn Gibson LPJ '14 humbuckers zitten. Nu is mijn vraag hoe je ze het beste kunt afstellen voor een mooi geluid.

    Alvast bedankt,
    Brian

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Waarom zou je ze willen afstellen, wat is er mis met je geluid?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    5 juni 2014
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    39

    Standaard

    Ik weet niet precies wat nou een mooi geluid is voor een gitaar, omdat ik nog niet heel ervaren ben op het gebied van elektrische gitaren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    globaal: hoe korter bij de snaren, hoe hotter, meer mids maar verlies van definitie, briljantie.
    Afhankelijk dus ook van de output van je pu. Tone puristen stellen hun pu's meestal vrij laag af. Voor een hoger volume is er een knop op je amp...

  5. #5

    Standaard

    Over het algemeen 1.6mm onder de dunne E en 3.2 onder de dikke E als minimum. Daar heb ik mijn brugpickup. De neck pickup zit bijna flush met de body, om een gelijker volume te krijgen. Je merkt het ook aan je sustain als je pickups dichtbij of juist ver van de snaren zijn. De magneten trekken dan meer of minder aan de snaren.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    globaal: hoe korter bij de snaren, hoe hotter, meer mids maar verlies van definitie, briljantie.
    Afhankelijk dus ook van de output van je pu. Tone puristen stellen hun pu's meestal vrij laag af. Voor een hoger volume is er een knop op je amp...
    Het grappige is dat ik van een aantal gitaren de pick ups vorige week weer eens wat lager heb gezet.
    Bij mij zijn de verschillen niet extreem groot, maar wel cyclisch. Ik lijkt wel een oud wijf hè?
    En telkens lijkt een verandering eigenlijk helemaal niet zo'n gekke beslissing.
    Wat zit een mens toch raar in elkaar.

    Overigens een heel heldere omschrijving. Heeft TS wat aan naar mijn smaak.

    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top