Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2014
    Locatie
    Venray
    Berichten
    27

    Standaard Francis Rossi Telecaster Kleur

    Goedemiddag!


    Ik ben aan een projectje bezig en ik zou graag mijn telecaster body in de kleur van
    de telecaster van Francis Rossi (Status Quo) te spuiten, alhoewel spuiten volgens mij
    in dit geval niet de juiste benaming is.





    Weten er mensen van jullie hoe ik deze textuur en kleur op mijn telecaster kan krijgen.
    En zoja, waar ik deze spullen kan krijgen.
    Ik denk dat je de kleur erop moet beitsen maar voor de rest heb ik geen idee.
    Ik heb wel ervaring met spuiten e.d. maar dat heb ik altijd gedaan met kant-en-klare GAMMA spuitbussen

    Met vriendelijke groet,
    Ronnie
    Laatst gewijzigd door RonnieMacaronie; 16 juli 2014 om 14:04

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Volgens de legende was dat beits van zijn tuinhek...

    Die overigens om de zoveel tijd opnieuw moet aangebracht worden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het zijn 2 verschillende tinten in de foto's, de onderste heeft meer geel en zwart in het groen. Ik zou een kleur mixen met acryl, gewoon bij de kunsthandel te koop en dat verdund met water aanbrengen met een doek of kwast naargelang effect. Het droogt gelijk op maar voordat je er een transparante lak op aanbrengt een weekje de waterdamp eruit laten trekken. De transparante lak doe je met een spray can, laag aanbrengen, drogen, licht opschuren en dat minimaal 5 keer herhalen.
    De laatste laag schuur je glad met 1200 en polijst hem met commandant o.i.d.

    Ik heb wel eens beits gebruikt van Clou, meer een kleur piment op water, ik geloof dat de beitsen voor hekjes op oliebasis zijn?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 juli 2014 om 21:49
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik zou es kijken of je geen groene beits vindt voor tuingebruik, lijkt mij soort universeel tuingroen Die eerste foto geeft ook totaal andere looks door rosewood toets en de felle ashtekening. Op deze foto is het groen mss duidelijker




  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2014
    Locatie
    Venray
    Berichten
    27

    Standaard

    Dank voor alle reacties!

    Ik ga even kijken bij de plaatselijke Gamma&Praxis of er een houtbeits is in de juiste
    kleur, zoniet dan ga ik voor de optie met mengen e.d.
    Ik hoop binnenkort resultaten te kunnen posten op dit forum!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonnieMacaronie Bekijk bericht
    Dank voor alle reacties!

    Ik ga even kijken bij de plaatselijke Gamma&Praxis of er een houtbeits is in de juiste
    kleur, zoniet dan ga ik voor de optie met mengen e.d.
    Ik hoop binnenkort resultaten te kunnen posten op dit forum!
    Weet je ze kunnen de originele kleur ook niet meer maken. Vandaar dat er een aantal klonen in het rek staan die afwijkend groen zijn. Ik heb er nu 4 staan in die groene kleur. Wat ook verschil maakt het soort hout; op elzen hout maak ik hem perfect na, op essen is het moeilijker. Ik heb ooit 4 euro en een beetje voor het spul betaald waar ik het mee doe. En niet zoals de commentaren hierboven! Ik ben trouwens benieuwd wie er achter ronniemacaronie schuil gaat....!En zelf ben ik een dikke 40 jaar fan van the Quo.
    Laatst gewijzigd door jan jansen; 16 juli 2014 om 21:35
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  7. #7

    Standaard

    Koetsiershuis of zoiets, standaard groen voor schuurtjes en hekken dacht ik. Maar goed, Rossi zal de engelse variant hebben gehad. Dekkend is het net wat donkerder. Zoals de foto's hier op het beeldscherm uitzien doet het aan olijfgroen denken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top