Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Hybrid View

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard Welke western gitaar? Seagull? Martin? Tips?

    Ik ben nu een paar weken op zoek naar een akoestische western gitaar. Ik heb zelf een elektrische (strat) en wil omdat ik veel buren heb het wat rustiger aan doen Ik ben ook veel onderweg waardoor steeds een versterker meenemen onhandig is. Het budget is enigszins flexibel, als het uiteindelijk maar een verstandige keuze is. Op de shortlist staan de volgende gitaren:

    Seagull S6 original, cedar. Prijs: ong. 500,-
    Reviews zijn positief over de cedar versie, een stuk minder over de spruce versie. Goede bang for buck gitaar, positief dat de gitaar in Canada wordt gemaakt en niet in China of zoiets. Nadeel, alleen een beschermtas, geen koffer.

    Martin D1 (GT), massief hout wordt gebruikt, Prijs ong. 1050,-
    Ten eerste, weet iemand wat het verschil is tussen de D1 en de D1-GT? Ik heb nog geen idee Keer zo duur als de Seagull, maar is de prijs dit ook waard? Door de massieve delen van de gitaar schijnt het beter te klinken. De stratabond neck, een nadeel of gewoon een andere manier voor hetzelfde? Gitaar is in de VS gemaakt, en het is een Martin Koffer erbij is een plus.

    Tips?
    Ik heb de voorkeur voor een basisgitaar. Er hoeven van mij geen frutsels etc. op te zitten. Hou van de cleane look en heb geen zin om voor frutsels te gaan betalen. Kwaliteit gaat boven frutsels. Verder voorkeur dat de gitaar gemaakt wordt door mensen die niet in twijfelachtige omstandigheden werken. Prijs van de Martin is de bovengrens.

    Ik ga de gitaren obv wel uitproberen, maar wil met zoveel kennis mogelijk de winkel binnen stappen.

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door bullitshot; 16 juli 2014 om 10:42

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Van die 2 de Seagull. Als het toch rond de 1000 mag kosten, kijk dan ook 's naar de Maritime Sws serie.

    Geen Martin, maar de topmodellen Sigma zijn een betere keus. De Martin kost teveel tov de kwaliteit, get id tenslotte een instappertje..

    Blueridge br serie. Iets meer bling, maar hele lekkere gitaren. Geluid en bespeelbaarheid staan bij mij boven uiterlijk. .
    Succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik ben zelf erg tevreden over mijn Seagull Entourage en moet eerlijk zeggen dat ik een 2x zo dure Martin echt niet 2x beter vind spelen of klinken.
    En voor het prijsverschil kun je een mooie koffer kopen hoor

  4. #4

    Standaard

    als je zon budget heb wrm geen Taylor?

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IbanezGast Bekijk bericht
    als je zon budget heb wrm geen Taylor?
    welke zou je aanraden en waarom? ik heb de Taylor gitaren ook wel bekeken, maar de range van gitaren wordt mij niet helemaal duidelijk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Eem goede koffer kost je de kop niet. Als je nar een winkel gaat kun je die er nog wel bij ,,onderhandelen,, . De Seagull is een gewoon goede gitaar. Vol massief en netjes gebouwd. Kun je een half leven mee vooruit.
    Het verschil tussen een massieve body en een laminaat zit hem in de acoustische klank. Versterkt is dat al minder vandaar dat een goedkopere lijn Martin of Taylor aantrekkelijk is voor op het podium. Mocht je echter thuis willen spelen is bv de Seagull een goed alternatief.
    ga , als je de gelegenheid hebt eens kijken bij een grotere winkel waar ze veel acoustische gitaren hebben tussen de 400 en 800,-. De keuze is overweldigend en je smaak is dan heel belangrijk. Eastman en Blueridge zijn populair , maar misschien bevalt de klank je wel niet of de halsvorm. Comfort is ook belangrijk.
    Kees Dee in Amersfoort is een voorbeeld waar je goed terecht kunt. Ik heb er niets mee , geen belang of wat dan ook. Hij zit meer dan een uur weg , maar ook ik ga er wel eens buurten.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7

    Standaard

    Kijk ook eens naar Larrivée of Furch. Beide merken hebben gitaren met massief hout die binnen je budget passen. Succes met zoeken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Ik ben diep onder de indruk van de chines Guilds. De GAD serie is dat.
    Hier een filmpje over de Jumbo F150 €735:

    Ik durf dit filmpje best te laten zien omdat ik vermoed dat de geluidregistratie van goede kwaliteit is. Ook leuk is dat hij altijd hetzelfde speelt dus vergelijken met andere gitaren loont de moeite...
    Mwa...

  9. #9

    Standaard

    Allemaal kwestie van smaak. Ik kocht een Taylor omdat ik het geluid geweldig vond. Vooral veel, veel uitproberen en ook veel luisteren, als in laat iemand anders spelen terwijl je zelf luistert. Zou mij opnieuw de keuze gegeven zijn, zou ik inderdaad rond hetzelfde budget gaan zitten en zou ik een Taylor 310 (voorheen ook wel DN3) zoeken. Wat ook het bekijken waard is, is Recording King. Hebben Martin en Gibson geïnspireerde lijn van gitaren en zijn van erg goede kwaliteit. Je hebt daar al een volledig massieve kast voor onder de €200 als de prijs niet wederom gestegen is.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Tja, veel zal afhangen van smaak en gevoel met een gitaar. Ik heb een Blueridge BR140A welke voor mij fantastisch is. En niet alleen voor mij, velen die er op gespeeld hebben zijn er ook weg van, maar ja, even zo goed kan ik me voorstellen dat het niet jouw gitaar is. Ik zou me niet teveel vast pinnen op een bepaalde naam, maar alles uitproberen wat je in handen kan hebben en daar rustig de tijd voor nemen. Durf te wedden dat je dan jouw gitaar wel een keer tegen komt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top