Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    24

    Music Correcte tabs geschreven door docenten

    Hoi Allemaal,

    Ik heb een onderzoek vraag(je), namelijk:

    Heb jij behoefte aan correcte online tabs/bladmuziek?
    en dan mijn tweede vraag, zou je hier een maandelijkse kleine vergoeding voor over hebben?

    Momenteel werken wij aan ProTabs (GuitarPro). Nieuwe en unieke tabs geschreven door (ervaren) docenten. Des te meer leden des lid worden van GT ProTabs des te meer ProTabs we (betaald) kunnen laten schrijven door de docenten (mes snijd aan twee kanten) .

    De vergoeding 4,50 per maand voor de gitaristen (alle tabs kun je dan downloaden)
    De vergoeding 15,- per correct geschreven ProTabs (in GuitarPro) door ervaren conservatorium docenten.

    Voorbeeld.
    Nu een 100 gitaristen -> inkomsten 450 euro (uiteraard exclusief kosten
    Hiervoor kunnen wij ongeveer een 10-20 ProTabs per maand voor laten schrijven, dus dat kost jou dan slechts 4,50 voor deze 10-20 ProTAbs..

    Hoor het graag hoe jullie hier over denken.
    alvast bedankt

    Jan
    http://www.gitaartabs.nl/pro-gitaar-tabs.html

  2. #2

    Standaard

    Het gaat je om eerlijke betaling van de mensen die het werk doen. Dan mis ik iets in het verhaal. Wat krijgen de muzikanten die de getabde nummers hebben geschreven? Als je dat niet regelt kun je dit hoe dan ook niet legaal doen.

    15 euro voor een complete tab van een nummer levert niet echt een geweldig uurloon op... of het moeten wel heel simpele nummers zijn.

    10 a 20 tabs per maand lijkt misschien leuk, maar ik zoek behoorlijk gericht tabs. Wat ik wil zal er dan heel vaak niet tussen zitten.

    Gezien de enorme hoeveelheid tabs op internet, waar ook erg goede bij zitten denk ik niet dat dit een haalbare kaart is. Niet op een legaal verantwoorde basis iig.

  3. #3

    Standaard

    En als ik op je site kijk zie ik gelijk iets wat niet klopt in de voorbeeld tab...

  4. #4

    Standaard

    Vanaf een iPad zie je helemaal geen tab?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Oeh die marketingtaal,..die rekenvoorbeeldjes..het verrast me dat er nog geen uiterlijke datum gesteld is tot wanneer er van deze spetterende aanbieding gebruik gemaakt kan worden, omdat alleen WIJ ..NU deze aanbieding krijgen en de normale prijs vanaf dd... In werking treedt ;p

  6. #6

    Standaard

    zucht! Overbodig! Er bestaan al zoveel goede en foute tab sites. Het meest accuraat zijn toch de originele bladmuzieksites, Musicnotes, Sheetmusicplus, Sheetmusicdirect, enz...

    Een GP tab is leuk als het gratis is, betalen ervoor vind ik onzin. Tenzij de originele bladmuziek ook als GP tab wordt geleverd. En dan wel graag gemaakt door zeer ervaren musici, met of zonder conservatorium.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    24

    Standaard

    Hi Allemaal,

    ben weer terug, de link is iets aangepast namelijk:

    http://www.gitaartabs.nl/pro-guitar-tabs.html

    en de prijzen ook:
    - € 5,- per maand voor je inschrijving en de docent
    - € ... haha laat ik even in het midden maar aanzienlijk meer dan voorheen gemeld want idd dat is niet realistisch voor de docent.

    daarnaast worden de tabs middels soundslice afgespeeld en kan je de tab dus ook direct online meespelen.
    ben heel benieuwd wat jullie er nu van vinden

    alle comments zijn welkom, momenteel hebben we 3 docenten die ik gevraagd heb om max 4 tabs per maand te plaatsen dus tussen den 12 en 16 tabs per maand worden er geplaatst.

    Jan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Hoe zit het met de auteursrechten naar de artiesten toe waarvan de tabs gemaakt worden? lk denk niet dat zomaar mag. Zeker niet als je er mensen voor laat betalen. Als je een bladmuziek boek uitgeeft betaal je ook auteursrechten.

    En die 15 euro per correcte tab (wie gaat dat controleren trouwens?) is wel heel erg weinig. Als je het echt goed wilt doen ben je er al snel meer dan 4 uur mee bezig (nummer uitzoeken plus netjes noteren). Afhankelijk van de lengte en moeilijkheidsgraad van het nummer. Als je dan professionele mensen wil hebben dan wordt het al snel 100 euro per tab.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat vraag ik mij ook af Apekop . Waar ik bang voor ben is dat er in deze op juridisch vlak zoals overal een enorm grijs gebied bestaat

    Ik vraag me dan ook af wanneer je gedonder krijgt met auteursrechten het afhangt van de kwaliteiten van je advocaat of je goed wegkomt

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    24

    Music Correcte Gitaar Tabs | ProTabs

    Hoe is Youtube begonnen? Niet met het betalen van auteursrechten, toch?
    Dit kwam pas nadat het een enorme sprong nam. Als dat zover is zal ik zeker met de personen in kwestie overleggen.

    Mijn doel is om een database op te richten voor en door conservatorium gitaristen zodat er een goed aanbod gaat ontstaan in gitaar tab /bladmuziek dat ook nog te betalen is en wekelijks wordt geupdate. De conservatorium afgestudeerde docenten zover ik weet zijn tevreden met het bedrag dat ze er voor ontvangen. Wellicht juridisch gezien moet ik er wel bij vermelden dat het alleen voor eigen gebruik is en studie.

    Zojuist is het nummer van Douwe Bob geupload waarmee hij in mei 2016 Nederland op het Songfestival gaat vertegenwoordigen.

    www.gitaartabs.nl/pro-guitar-tabs.html

    Vragen, suggeties of kritische blik hoor ik graag
    Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top