Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard BC-Rich style 7-string custom (eerste bouw)

    Hallo gitaarnet,

    Ik ben met hulp van een wat meer ervaren bouwer aan mijn eerste projectje begonnen. Het idee was om een agressieve Djent gitaar te maken. Iets voor drop tunings en wat een beetje opvalt.
    Er komen wat Hipshot tuners bij en een Seymour duncan Nazgűl humbucker. De body wordt zwart gebeitst met een rode bevel, en de houtvlam wordt wit geaccentueerd.

    Het ontwerp is in CATIA gemaakt (waarom een Smart rijden als je een Porche hebt?) Het is een combinatie van een aantal parabolen met hun raakpunten. Daarna wat schetswerk, maar wel mooie ronde getalletjes.


    Het stuk hout dat hiervoor beschikbaar was moest nog verwerkt en kon alleen maar de juiste groote krijgen uit 2 helften, hoop freeswerk. Bij tekort aan lijmklemmen: Freesbank. Dit is heerlijk beunwerk.


    De body heb ik geprint met een full-size printer en uitgeknipt. Hier heb ik MDF mallen van gezaagd en daarna het werkstuk bewerkt. Eerst uitzagen, daarna fresen met de bovenfrees.
    Hierna kwam de neckpocket, dit was erg lastig en heeft wat schade opgeleverd. Van fouten moet je leren, dan maar. Gelukkig wordt het weggewerkt achter de neck zelf en is het uiteindelijk nauwelijks zichtbaar.


    En daar ben ik nu, met de onderdelen present en een mal voor de neck. Het is niet goed te zien, maar het geheel wijkt nu een graad of 5 af van de middellijn. Maar dit is te fixen met de neckpocket aan de bovenkant af te vlakken, precies waar de beschadiging zit.


    Leek me leuk om dit op het forum te zetten als eerste post.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    ziet er goed uit, ga zo door.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Je hebt een account gemaakt. Nice.

    De oplettende lezer zal opmerken dat dit dezelfde machine is waaronder het hout van de 325-II is vlakfreest.


    Het begint inmiddels aardig op een gitaar te lijken. Van de zomer de hals maken en de frets inzagen met de trekzaag. Daarna nog wat cavity-werk en dan kan er gelakt worden. Binnenkort even wat kleuren testen op een reststukje. Het wordt een megabruut scheurmonster.

    Maar uuhm, je doet het toch echt helemaal zelf allemaal. Het enige wat ik heb gedaan is een keer de werkvolgorde uitleggen en je gewezen op wat online winkels. De gitaar is volledig je eigen verdienste, je hebt straks iets om trots op te zijn.
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 19 juli 2014 om 09:40
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top