Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard Nieuwe usb, midi contruler niet meer herkend

    Hoi! Even een kort vraagje.
    (tijdje weg geweest en kan het computergerelateerde vraag topic niet meer vinden, daar zou deze vraag ook passen)
    Ik sloot voorheen mijn midi-keyboard met een usb a-b kabel (+/- 1m) via een usb verleng (+/- 1,5m) aan op de usb poort van m'n computer. Omdat dit te kort is voor op t podium, heb ik een 5 meter usb a-b gekocht. Meteen t podium op, nie werken nie.
    Later nog gecheckt, in het begin gaat wel het display van m'n keyboard branden, maar de computer geeft een melding "Het usb apparaat wordt niet herkend". Even op m'n printer geprobeerd, die werkt vlekkenloos. Maarja, om nou met een printer op het podium te gaan staan...
    Hoe zou dit te verhelpen zijn? Zonde als ik 15 eu heb betaald voor een printerkabel die ik niet nodig had.

  2. #2

    Standaard

    krijgt de midi conroller ook de stroom via USB? Dat kan de oorxaak zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Ja hij wordt ook gevoed via usb, maar dat werkte met de korte kabel + verleng wel. Met de 5 meter gaat nog wel het beeldscherm branden.

  4. #4

    Standaard

    dan krijgt hij niet voldoende voeding, gebruik dan os nog een externe powered USB hub .Dus computer> 5m USB kabel >powered USB hub> korte USB kabel >midi controller.

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    Voor op podium vind ik dat een erg kwetsbare oplossing. Is er niet een bier-bestendige oplossing?
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Hmm, zou ik evt in zo'n kunstof hammond behuizing moeten bouwen oid. (en dan stroom apart langs de usbkabel laten lopen vanaf de computer)
    Ik heb vandaag nog even rond zitten kijken en kwam ook zoiets tegen:
    http://www.powerwifi.nl/nl/usb-2-0-a...l-5-meter.html
    Dit zou misschien ook een oplossing zijn? Ook luxe, de tweede aansluiting voor extra voeding. (Of zou die 2e aansluiting voor de voeding over 5 meter ook te kort komen)

    Zou m'n printer dan btw minder stroom vragen dan m'n keyboard?

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat je printer zelf ook al stroom krijgt?
    Met die powered USB kabel heb ik geen ervaring, maar op papier zou dit ook moeten werken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.818

    Standaard

    Dat is natuurlijk waar!
    Ik ga kijken wat voor mij beter zou werken (ook ivm stroompunten op het podium)
    Thanks voor de reacties!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top