Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Na lange tijd terug en meteen al een vraag

    Hallo.

    Na een lange afwezigheid ben ik weer terug op het forum. Een aantal jaren geleden was ik hier regelmatig te vinden toen ik mijn eerste bouwproject was gestart n.l. de Peavey Wolfgang. Nu roep ik al 2 jaar tegen iedereen die het wil horen dat ik nog een gitaar ga bouwen maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Maar ik heb de knoop doorgehakt en ga weer starten. Als eerste heb ik een nieuwe bovenfrees gekocht inclusief stofafzuiger om wat meer tijd in het bouwen te steken en wat minder in het schoonmaken van mijn garage. En de onderdelen om te bouwen liggen al een paar jaar op me te wachten.

    Maar nu on topic.

    1 van mijn bouwplannen betreft een gitaar met een gewelfde top. Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden. Misschien een Wolfgang een PRS-achtige of een eigen ontwerp. Wat ik graag zou willen weten is hoe dik te top ongeveer moet zijn om te carven. Het is vast wel terug te vinden op het forum maar er staat zoveel op en met de zoekfunctie kwam ik niet direct op de juiste pagina`s terecht.

    B.t.w: wat zijn er in de tussentijd hier weer prachtige planken weggezet zeg! Respect!

    Mike
    MdC-Guitars

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Als je bvb bij GS gaat kijken, dan zijn er 2 soorten tops: onder de 10 mm: 6, 7, 8 mm en boven de 10mm: 12, 14 mm.
    Die dikste moet je nemen, dan heb je plek voor een carve en een binding er rond.



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3

    Standaard

    Stijn, bedankt voor je reactie!
    MdC-Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Uit mijn hoofd zit je met een Les Paul of een PRS al snel op 16mm nodig.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ach die 2 mm gaat het nu niet maken, die kan je perfect verbergen achter een binding !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ach die 2 mm gaat het nu niet maken, die kan je perfect verbergen achter een binding !


    s.
    Klopt zeker :-) Tenzij er een faux binding (of hoe schrijf je dat) gewenst is.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  7. #7

    Standaard

    Het plan is idd een "gewone" binding.
    MdC-Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top